Erikoinen pakarakipu, muilla samanlaisia kokemuksia?
Minulla on siis reilun viikon verran ollut erikoinen takapuolessa tuntuva kipu. En oikein osaa paikallistaa tuleeko kipu lihaksista, häntäluusta tai jostain muualta. Välillä ehkä tuntuu kipua myös peräaukon kohdalla. Ainakaan ulkoisia peräpukamia ei ole. Pystyn olemaan ilman särkylääkkeitä, mutta tämä on kyllä aika häiritsevää. Olen tehnyt nyt pidempiä pyöräilylenkkejä kuin aiemmin (noin 45 min pituisia), mutta viimeisestä lenkistä on jo viikko aikaa. Voiko pyöräilystä mahdollisesti aiheutuneet uudet lihaskivut yms. kestää näin pitkää? Olen myös kävellyt tosi pitkiä lenkkejä, mutta en käsitä voivatko tällainen tulla kävelystäkin. Onko kenelläkään vastaavanlaista ollut?
Kommentit (27)
Kiitos kaikille kommenteista! Nyt se kipu on siirtynyt selvästi enemmän oikeaan pakaraan ja sieltä säteilee. Kävin äsken terveyskeskuksessa kysymässä neuvoa ja siellä sairaanhoitajaopiskelija neuvoi aloittamaan tulehduslääkekuurin ja myös peräpuikkoja mahdollisia sisäisiä peräpukamia varten. Lääkäriajan sain vasta monen viikon päähän.
Vähän pelottaa, että jos tämä on jotain suolistoperäistä. Mutta vatsan toiminta on kyllä pysynyt ihan ennallaan ja mitään kummia muutoksia en ole huomannut.
Ap
Ap täällä vielä kerran. Jos tästä olisi jollekin toiselle apua:
pääsin nyt sitten kuitenkin lääkäriin. Lääkäri teki " sisätutkimuksen" ja hän sanoi, että minun häntäluu on jotenkin "siirtynyt" vähän oikealle puolelle. Tällä alueella on paljon hermoja, joista joku on nyt jumissa. Eli vähän saman tyyppinen vaiva kuin iskias. Eli siis lyhyesti hermojumi. Hoitona kevyitä venyttelyitä.
No hyvä että nyt on myös lääkärin näkemys asiasta. Eikä ollut mitään ylimääräistä suolen kohdalla. Huh.
Sain kerran naista ja sitten olikin peppu kipeä pitkään. Jotkut ennen käyttämättömät lihakset ihan karampissa. Pakko varmaan ostaa barbara hitaaseen harjotteluun, jos joskus joudun naimisiin. Oletko Ap saanut pesää?
Äitini kaatui vuosia sitten talvella istualleen, oli jonkun aikaa hellä takamus. ilmeisesti häntäluu jotenkin sai tärskyssä osumaa. Vaivaa vieläkin kuulemma ajoittain hiukan tuohon tyyliin.
Kyllä iskias voi oireilla juurikin noin kun sulla ap.
Kokemusta on :S
Iskiaksella on selvä "sydänkohta", joka kipeä painaessa. Mutta sieltä kipu voi säteillä useaan eri suuntaan.