Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi paras kirja, kun haluan oppia puhumaan ruotsia paremmin?

Vierailija
27.06.2018 |

Kirjastosta lainaksi :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan mikä tahansa kirja. Jos taitosi on puutteellinen, lainaa sellainen kirja, jonka olet jo lukenut. Muuten taivas on rajana.

Vierailija
2/8 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoista en tiedä, mutta HBL on helppo, kun siinä kirjoitetaan samoista aiheista, mitkä on muutenkin uutisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaiskohan puhumaan oppimiseen paremmin puhuminen kuin lukeminen?

Vierailija
4/8 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ruotsia - lukeminen ei auta...

Tosin kyllä lukeakin kannattaa, mutta itse pitää myös puhua ja yrittää muodostaa lauseita, ainakin kirjallisesti.

Exspressenit ja Aftonbladetit lukuun päivittäin - ja sitten seuraat vaikka jotain kiinnostavia ruotsinkielisiä youtube-kanavia...

Ja hakeudu johonkin kielikurssille - tai mene Närpiöön tai Ruotsiin...

Vierailija
5/8 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukenut samoja Cathy Kellyn ja Marian Keyesin kirjoja ruotsiksi kuin suomeksikin. Suhteellisen kevyttä, ja koska kirjat ovat uusia niin kielikin on modernia. Lehdistä suosikki on tietysti kuninkaallisten juorujen Damtidning, kirjastosta varmaan löytyy Sköna Hem tai muita sisustuslehtiä.

Ja tiistai-iltaisin auki TV1 klo 21, Allsång på Skansen ja suomenkielinen selostus pois päältä.

Autossa soimaan Yle X3M.

Vierailija
6/8 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ennemmin katsoisin vaikka ruotsinkielisiä tv-ohjelmia. Netistä voi katsoa vaikka svt:m uutiset.

Vierailija
7/8 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu ruotsia - lukeminen ei auta...

Tosin kyllä lukeakin kannattaa, mutta itse pitää myös puhua ja yrittää muodostaa lauseita, ainakin kirjallisesti.

Exspressenit ja Aftonbladetit lukuun päivittäin - ja sitten seuraat vaikka jotain kiinnostavia ruotsinkielisiä youtube-kanavia...

Ja hakeudu johonkin kielikurssille - tai mene Närpiöön tai Ruotsiin...

Ja myöskin nya tider

8/8 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ruotsinkieliset muumit alusta asti. Simppeliä kieltä, puhuttuna todella hitaasti ja selkeästi artikuloiden.

Muumien jälkeen Solsidan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi