Sisko tuli miehensä kaa meen mökille omat juomat (8 lavaa lonkkua) mukana
Nuo 8 lavaa riittää kuulemma lauantaille saakka. Me juodaan miehen kaa yhtä lavaa lähes kaks päivää, joskus menee yks hana siinä oheessa.
Kuinka pitkään pystytte olemaan mökillä ilman viinaa?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tuo otsikko oikein tarkoittaa?! Sisko tuli, mutta sinä menet... Mitä?
Ei nyt vaadi hirveästi päättelykykyä, että tuo meen tarkoittaa meidän. Olisiko murresana?
En ollenkaan. Mikään ei ole niin ankea yhdistelmä kuin kesä, mökki ja jotkut "lavat" siellä. Kesällä puhdistaudutaan kaikesta sielun ja ruumiin kuormasta, rentoudutaan, liikutaan luonnossa, veneillään - ilman alkoholia. Sitten jaksaa taas työelämää (myös ilman alkoholia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ylipäätään käyttää alkoholia? Aika köyhä mielikuvitus, jos ei saa itseään vihtymään muuten. Kokeilkaa vaikka ristikkolehtiä!
Hehee, ristikkolehtiä! Aika heikko ymmärrys jos kuvittelee ristikkolehtien olevan edes samalla hehtaarilla viihdearvossa kuin viinan juonti.
Olen kokeillut molempia, kyllä ristikkolehti voittaa mennen tullen! Se voittaa myös päänsäryn ja oksentamisen.
Vierailija kirjoitti:
Nuo 8 lavaa riittää kuulemma lauantaille saakka. Me juodaan miehen kaa yhtä lavaa lähes kaks päivää, joskus menee yks hana siinä oheessa.
Minulla kuluu mökillä olutta suurinpiirtein näin;
-1 Saunaolut
Itsellä ei ole tarvetta turruttaa aisteja alkoholilla, mökillä on mukavaa muutenkin. Ja jos ei olisi niin en mökille menisikään.
Taas täällä on 'juon yhden siiderin koko kesässä' versus '8 lavaa päivässä' :D
Ihan kuin oikeesti asia olisi näin :D
En usko kumpaakaan, ja turha tulla pulisemaan muuta
"Sisko tuli miehensä kaa meen mökille omat juomat (8 lavaa lonkkua) mukana"
Eli sisko tuli miehensä kaa, meen mökille, omat juomat (8 lavaa lonkkua) mukana
Mitä ihmettä yrität sanoa? Sisko tuli miehensä kanssa teille ja sinä menet mökille lonkkujen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt vaadi hirveästi päättelykykyä, että tuo meen tarkoittaa meidän. Olisiko murresana?
Okei, eli kun J. Karjalainen laulaa että "Mutta mä meen" niin hän tarkoittaakin että "Mutta mä meidän" Tämä antaakin sanoitukselle ihan uuden ulottuvuuden.
Tai kun Jonne Aaron laulaa "Anna mä meen", niin se tarkoittaakin että "Anna mä meidän"
Ja rukouksessa voi sanoa että "Isä meen joka olet taivaissa jne.."
Aina sitä jotain uutta oppii AV:llä
Vierailija kirjoitti:
Olen absolutisti.
Huippu kommentti!
TODELLA mielenkiintoista että joku nimetön kommentoija on ihan absolutisti!
Toit hienosti sisältöä keskusteluun, kiitos.
Vapaamaalari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen absolutisti.
Huippu kommentti!
TODELLA mielenkiintoista että joku nimetön kommentoija on ihan absolutisti!
Toit hienosti sisältöä keskusteluun, kiitos.
Se on mielenkiintoista, ja jos ei ole aivojaan turruttanut viinaksilla niin sen ymmärtää
Alkoholin määristä puhuttaessa käytetään ilmaisua annos. Käypä hoito -suosituksen mukaan miehillä korkea riskitaso on 24 annosta ja naisilla 16 annosta viikossa ja kohtalaisen riskin raja on miehillä 14 ja naisilla 7 annosta viikossa. Viikon maksimimääriä ei tule koskaan juoda kerralla, eikä joka viikko. Useiden alkoholittomien päivien pitäminen säännöllisesti on tärkeää.
1 pullo keskiolutta tai siideriä
1 lasillinen (12 cl) viiniä
1 viskipaukku
Huomaathan että:
IV-tuoppi (0,5 l) = 2 annosta
1 pullo A-olutta = 1,3 annosta
https://www.kohtuullisesti.fi/kohtuukayton-rajat/paljonko-on-liikaa/
Peke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli kun J. Karjalainen laulaa että "Mutta mä meen" niin hän tarkoittaakin että "Mutta mä meidän" Tämä antaakin sanoitukselle ihan uuden ulottuvuuden.
Tai kun Jonne Aaron laulaa "Anna mä meen", niin se tarkoittaakin että "Anna mä meidän"
Ja rukouksessa voi sanoa että "Isä meen joka olet taivaissa jne.."
Aina sitä jotain uutta oppii AV:llä
Voiko joku oikeasti olla näin yksinkertainen? Et ole ikinä kuullut, että sama sana voi tarkoittaa kahta asiaa? Tai kirjoitusvirheestä et ole kuullut?
Todellakin opin jotain uutta tänäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Siis toko rekka ne lavat? Ei 8 lavaa mahdu hlöautoon, pässi.
Ota selvää termeistä, lava tarkoittaa ihan muuta kuin 24 kpl:n lonkerolaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ylipäätään käyttää alkoholia? Aika köyhä mielikuvitus, jos ei saa itseään vihtymään muuten. Kokeilkaa vaikka ristikkolehtiä!
Hehee, ristikkolehtiä! Aika heikko ymmärrys jos kuvittelee ristikkolehtien olevan edes samalla hehtaarilla viihdearvossa kuin viinan juonti.
Olen kokeillut molempia, kyllä ristikkolehti voittaa mennen tullen! Se voittaa myös päänsäryn ja oksentamisen.
No jos ei osaa kännätä, niin aika heikko on osaaminen. Jatka sinä vaan niitä lasten ristikoita sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei osaa kännätä, niin aika heikko on osaaminen. Jatka sinä vaan niitä lasten ristikoita sitten.
Ovatko ristikot sinulle liian vaikeita? Onhan niistä toki vaikea innostua, jos ei keksi yhtään sanaa. Pullon avaaminen on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen juoppo kun ottaa huomioon, että jo yhdessä lavassa on reilut pari tuhatta tölkkiä ja sitä ajellaan trukilla varastossa.
8 lavaa, hmm.
Yksi lava 108 laatikkoa.
Eli 864 laatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin meillä viinaa juodaan, joskus mies tekee vodkasta jonkun kesäisen juoman, mut tosi harvoin. Minä tykkään alkon light lonkerosta ja mies oluesta, ja kuumana kesäpäivänä ehkä kuusi tölkkiä voisi olla maksimi. Normaalisti menee 2-3 päivässä kun saunan laskee mukaan.
Lonkerohan ei olekaan viinaa. Lonkerossa kylläkin on. Siis tässä vahvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen juoppo kun ottaa huomioon, että jo yhdessä lavassa on reilut pari tuhatta tölkkiä ja sitä ajellaan trukilla varastossa.
Puoliperävaunurekallinen juotavaa, luulisi riittävän ainakin ensi juhannukseen :D
Mökeillä nimenomaan tarvitsee alkoholia, niillä on muuten niin ankeaa.