Aiotko tänä kesänä yöpyä muiden ihmisten nurkissa?
Vai maksatko majoituksesi? Jos yövyt muiden nurkissa, majoitutko kutsuttuna vai kutsutko itse itsesi? Paljonko viet ruokia majapaikkaasi?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka yövytte tuttujen luona, millaista vuorokausirytmiä pidätte? Meillä on yöpynyt kaksiossamme vieraita, jotka nukkuvat kymmeneen ja makaavat vielä noustuaankin sohvalla puoleen päivään, vaikka me olemme nousseet normaaliin tapaan kuuden-seitsemän välillä. Olen vain ihmetellyt, kuinka noin ajattelemattomasti voi käyttäytyä.
Nyt nuo vieraat eivät toki ole enää yökylään tervetulleita. Muukin käytös oli vähintäänkin outoa.
Mä varmaan olisin tuollainen ”outo” vieras joka heräis vasta kymmeneltä ja söisin rauhallisen aamiaisen.
Mun mielestä ei oo mitään kamalampaa kuin herätä lomalla kukonlaulunaikaan, lomalka milloin pitäisi saada levätä rauhassa eikä pitäisi olla kiire yhtikäs mihinkään.
Mun mies herää just noin aikaiseen ja hänen kanssaan lomareissut on yhtä tuskaa. Ihana päästä aina reissusta omaan kotiin missä saa nukkua ihan niin myöhään kuin itse haluaa. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka yövytte tuttujen luona, millaista vuorokausirytmiä pidätte? Meillä on yöpynyt kaksiossamme vieraita, jotka nukkuvat kymmeneen ja makaavat vielä noustuaankin sohvalla puoleen päivään, vaikka me olemme nousseet normaaliin tapaan kuuden-seitsemän välillä. Olen vain ihmetellyt, kuinka noin ajattelemattomasti voi käyttäytyä.
Nyt nuo vieraat eivät toki ole enää yökylään tervetulleita. Muukin käytös oli vähintäänkin outoa.
Mä en kyllä lähtökohtaisesti menis yökyläilemään kenenkään kaksioon. Jos ei ole vierashuonetta niin en mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan olisin tuollainen ”outo” vieras joka heräis vasta kymmeneltä ja söisin rauhallisen aamiaisen.
Mun mielestä ei oo mitään kamalampaa kuin herätä lomalla kukonlaulunaikaan, lomalka milloin pitäisi saada levätä rauhassa eikä pitäisi olla kiire yhtikäs mihinkään.
Mun mies herää just noin aikaiseen ja hänen kanssaan lomareissut on yhtä tuskaa. Ihana päästä aina reissusta omaan kotiin missä saa nukkua ihan niin myöhään kuin itse haluaa. 🤗
Et kai tuppautuneena yövieraana kuitenkaan kehtaisi kymmeneen asti nukkua? Jos on ihana nukkua pitkään, maksaa varman hotellin, eikä valtaa toisten ihmisten olohuonetta?
Kyllähän näitä kyläreissuja riittää. Veljen luona pistäydytään ihan päiväseltään, normaalisti jäätäisiin yöksi mutta eräästä asiasta johtuen ei tällä kertaa yövytä siellä.
Siskoni luona yövytään yksi yö, nähdään niin harvoin että yön yli vierailu tuntuu luksukselta.
Vanhemmillani, miehen äidillä sekä hänen veljillään käydään pääasiassa ihan päiväseltään kahvilla jne. kun sen verran lähellä asuvat.
Miehen veljen perheen mökillä saatamme viettää koko viikonlopun, on sen verran pidemmän välimatkan päässä että sinne ei edes kannata yhden päivän takia lähteä. Ei tulisi mieleenkään mennä toisten mökille ilman kutsua saatikka mennä ilman viemisiä vierailulle.
Vuorokausirytmi vierailulla on pitkälti samanlainen kuin heillä joilla majoitumme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai tuppautuneena yövieraana kuitenkaan kehtaisi kymmeneen asti nukkua? Jos on ihana nukkua pitkään, maksaa varman hotellin, eikä valtaa toisten ihmisten olohuonetta?
Kuka hullu nousee ennen kymmentä lomalla? Jos siinä olohuoneessa on mahtunut yön viettämään, mikä kiire siitä olisi aamulla pois?
En tykkää olla yötä kenenkään muun luona, edes läheisten, eli hotelliin aina jos reissaillaan pidempään tai päiväreissuja tehdään.
Mä en tykkää yhtään nukkua vieraassa paikassa, enkä jää koskaan yöksi kenenkään nurkkiin vaikka kuinka pyydettäisiin.
Hotellissa tietty voin olla yötä, mutta en muiden nurkissa.
Meille ehkä tulee yksi yövieras, en sillai tykkää, mutta kestän kyllä. En vaan tykkää, että omat rytmit sekoitetaan eikä saa kotonaan olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää yhtään nukkua vieraassa paikassa, enkä jää koskaan yöksi kenenkään nurkkiin vaikka kuinka pyydettäisiin.
Hotellissa tietty voin olla yötä, mutta en muiden nurkissa.Meille ehkä tulee yksi yövieras, en sillai tykkää, mutta kestän kyllä. En vaan tykkää, että omat rytmit sekoitetaan eikä saa kotonaan olla rauhassa.
Meillekin tulee yksi yövieras. Kahdeksi yöksi on luvattu majoittaa. En myöskään yhtään pidä yövieraista, mutta tuo yksi vieras kerran vuodessa maksimi kahden yön ajan menee juuri ja juuri. Itse en kyllä matkusta, jos ei ole varaa maksaa yöpaikkaa. Inhottaisi asua toisten kodissa. Arvostan yksityisyyttä ja omaa rauhaa.
Sisko tulee perheineen pariksi yöksi kylään ja oikeastaan vähän nolona siitä. Minusta ihan mukavaa, kun asutaan ulkomailla, eikä nähdä kovin usein. Tarjosin kyllä meidän kämppää myös paluumatkalle, vaikka ollaan itse jo silloin reissussa.
En oleta, että maksavat mitään, vaikka hotellin säästöstähän tuossa (etenkin paluumatkassa) on kyse.
Joo, aion, ja muut meillä. Just oli juhannuksena ystävä lapsineen, ja me taas oltiin viikko sitä ennen kavereiden luona. Ensi viikolla meille on tulossa toinen kaveri lapsineen ja sen jälkeen me taas menemme tutuille yöksi. Vuoroin vieraissa. Meillä on aina avoimet ovet, jos ollaan kotona. Yhtenä kesänä laskin, että meillä oli 11:t yövieraat.
Aion ja olen jo yöpynytkin :) Juhannuksena olimme neljä päivää miehen kaveripariskunnan mökillä, kutsuttuna tietysti. Sen lisäksi siellä oli kaksi muuta (kutsuttua) tuttavapariskuntaa ja yksi vauva.
Heinäkuussa meidät on kutsuttu kaverini mökille Naantaliin viikonlopuksi.
Lisäksi aion poiketa jossain kohtaa vanhemmilleni jotka asuvat kaukana, joten kyllä, jään yöksi. Voi olla että muitakin yökyläilyjä tulee. Ja toki meillekin saa tulla jos haluaa vaikka täällä ei mitään hirveän ihmeellistä ole:D yksi kaveri oli yötä pari viikkoa sitten kun meillä venähti jutut niin myöhäiseen ettei enää viitsitty päästää ajamaan 300km kotiin.
Hienoa nähdä, että jotkut yövierailuista puolin ja toisin pitävät ovat löytäneet kaltasensa suvun ja tuttavat. Toivon todella, että omat yövierailuja yrittävät tutut löytävät myös joskus halukkaita majoittajia. Tosin se varmasti vaatisi sitä vastavuoroisuutta, josta täälläkin on ollut puhetta.
Aion. Sisko kutsui luokseen Skotlantiin. On siellä 4kk työkomennuksella.
-N19
En koskaan loisi toisten nurkissa yön yli.
Meillä on ystäväperhe jonka luona yökyläillään kerran kesässä ja he meillä.
Aivan ihanaa. Kahta kättä heiluttaen ei ikinä mennä. Käydään myös ravintoloissa syömässä ettei kumpikaan emäntä/isäntä rasitu liikaa. Ja muutenkin puuhaillaan keittiössä yhdessä ja grillataan ym. Tutut paikat niin saa olla kuin kotonaan.
Ensi viikolla mennään helsinkiin ja hotelli varattu ja risteily.
Kyllä ja vierailen useassa paikassa. Ystävien mökillä maksan sovitun osuuden ruokakuluista ja maksan matkani sinne ja takaisin. Siskon luona ostan osan ruoasta (herkut) itse mutta pääasiassa syön siskon ruokia. Äidin luona äiti maksaa ruoat paitsi jos tilataan pizzaa, minä maksan. Veljen luona ostamme ruoat yhdessä. Majoituksesta en maksa mitään, en myöskään autokyydeistä. Poikkeuksena kyydit (etelästä) Lappiin jolloin maksan matkan varrella ruokailut kuskaajalle.
Oltiin kerran hotellissa yötä paikkakunnalla, jossa tätini asuu. Hirvee haloo nousi, että miksei voitu olla heillä yötä... Tästä on aikaa jo yli 15 vuotta, mutta yhä se vaan nousee joskus keskusteluissa esiin... Hohhoijaa...