Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en ole koskaan ajatellut, että lapset pitäis huolta vanhemmistaan kun nämä tulevat vanhoiksi

Vierailija
27.06.2018 |

En siis lapsettomanakaan. Siis että se olisi jokin velvollisuus. Jos asuta vaikka Australiassa, tai Suomessakin 500km päässä, tai vaikka 100:kin km päässä, että sen lapsen kuuluisi tehdä mitään. Eri asia on täysin, jos joku haluaa. Mun vanhempieni siis oli ainakin turha ollut hankkia minua "vanhuuden turvakseen", mutta ei he olekaan, kuten varmaan joku kansakoulun käynyt ihminen on "joutunut" tekemään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduimme siihen pakkorakoon pyytämättä. Miehen vanhemmat menettivät koko omaisuutensa konkurssissa joka vei myös kodin alta ennen meidän tapaamistamme. Mies lunasti heille kodin ja velkaantui tässä jo valmiiksi. Yli 20v elätimme heitä yhdessä, maksoimme tuon kodin laskut yms. Miehen veli ei osallistunut lainkaan.

Kyllähän se on veetuttanut raskaasti kun omista pienistä tuloista yrität saada omalle perheelle jotain ja käenpoikaset vie suurimman osan! Ja nyt kun itse olemme 50+ emme voi mitenkään tajuta että he olivat meidän ikäisiä heittäytyessään eläteiksi!!

Vierailija
2/5 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on käynyt harvinaisen selväksi, kivikissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kulttuurinen ero. Toisaalla on kunnia-asia huolehtia suvun vanhimmista. Me länsimaalaiset, suomalaiset eritoten, olemme niin itsekkäitä. Viis vanhuksista, omista vanhemmista. Poikkeuksia toki on.

Vierailija
4/5 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kulttuurinen ero. Toisaalla on kunnia-asia huolehtia suvun vanhimmista. Me länsimaalaiset, suomalaiset eritoten, olemme niin itsekkäitä. Viis vanhuksista, omista vanhemmista. Poikkeuksia toki on.

Ei ole kyse itsekkyydestä, vaan siitä, että vanhemmat eivät ole osanneet rakastaa lapsiaan, minkä seurauksena lapset eivät osaa rakastaa vanhempiaan.

Vierailija
5/5 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista joutuu asumaan niin ahtaasti ettei tilaa vanhuksille olisi vaikka haluaisikin. Ja miten työssäkäyvä ihminen voisi huolehtia vaikka muistisairaasta 24/7 vahtimista vaativasta. Huolestuttaa tämä nykysuuntaus että vanhukselle paras paikka on kotona, liikuntakyvyttömällekkin, ja jatkuvasti on uutisissa että muistisairas on kadonnut:(