Mitä taitoja pakohuonepelissä tarvitaan?
Help! Olen menossa ”treffeille” ihastukseni kanssa pakohuoneeseen. Yhteinen tuttavapariskuntamme lähtee mukaan. Mies on innokas pakohuonepelaaja, itse en ole ollu koskaan.
Mitä yleisiä taitoja kannattaisi kerrata? Mistä saattaisi olla hyötyä? Roomalaiset numerot yms tämän kaltaista?
Muita vinkkejä, joilla voisin loistaa? 😁
Ja ennen kuin kukaan ehtii mollaamaan, ettei kannata mennä ollenkaan kun on niin tyhmä, niin selvennettäköön, että olen ihan perus fiksu yliopistosta valmistunut. Jolla kuitenkaan kaikki lukiossa opitut taidot ei välttämättä ole ulkomuistissa.
Kiitos asiallisista vinkeistä!
Terv. ihastuksesta sekaisin oleva ap
Kommentit (8)
Pakohuoneista on ilmestynyt kirja, luin sen ja siinä oli paljon hyviä vinkkejä. Jos sinulla on aikaa, hae se vaikka kirjastosta, nimi oli muistaakseni ihan Pakohuone
Esimerkiksi että pukeutumisen on hyvä olla sellainen jossa on helppo liikkua, jätä siis korkkarit ja kynähame kotiin.
3
Yliopistosta valmistunut ja tarvitsee yleisohjeita pakohuoneeseen. :) itseluottamusta sää TV-arviot sen miehen kanssa.
Puhu ääneen siellä. Ajattele. Näe vihjeet ja käytä niitä. Oivalla. Tiimityö on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistosta valmistunut ja tarvitsee yleisohjeita pakohuoneeseen. :) itseluottamusta sää TV-arviot sen miehen kanssa.
Puhu ääneen siellä. Ajattele. Näe vihjeet ja käytä niitä. Oivalla. Tiimityö on tärkeintä.
Minähän myönsin, että olen mennyt vähän sekaisin tilanteesta! Tuntuisi kamalalta, ettei tajuaisi jännityksessä jotain ihan tavallista. 😅
Vierailija kirjoitti:
Miten TV arviot ja sää liittyy pakohuoneesta pääsemiseen?
Kysellääks siellä jotain Cumulus-pilvistä tai montako tähteä tuntematon sai Hesarin kriitikoilta?
Kannattaa katsella tarkasti ympärilleen, puhua ääneen kaikki näkemänsä ja kokeilla myös hölmöltä tuntuvia juttuja, ihan vain varmuuden vuoksi. Lisäksi avatut ovet kannattaa pääsääntöisesti jättää auki jne. sillä silloin on kaikkien helppo huomata ja muistaa, mitä on jo tehty. Samoin esineitä ei kannata taas tarpeettomasti esim. siirrellä toiseen paikkaan, sillä vihjeet on joskus helpompi huomata tai hahmottaa, jos tavarat ovat tietyillä paikoilla (eli niillä, missä ne alunperin olivat.) Joskus yleistiedosta tms. voi olla apua, mutta harvat pelit sinällään vaativat peruskoulusivistystä korkeampaa minkään alan asiantuntemusta. Jos pelissä on eteenpäin pääsemistä pattitilanteessa helpottavia vihjeitä pelin valvojalta, ja tiimin ensisijainen tavoite on päästä läpi, kannattaa vihjeet pyytää usein aiemmin kuin myöhemmin. Toivottavasti tästä oli apua, hyvää peliä!
Tärkein taito on kommunikaatio. Kerro ääneen mitä löydät, kuuntele mitä muut ovat löytäneet. Ymmärrä että mitään ei ole huoneessa ilman syytä, siis kahvikupissa ei "muuten vaan" ole kirjainta.
Mä olen selvinnyt pakohuonepeleistä ihan perustietämyksellä. Aakkoset, mantereet, sateenkaaren värit, värien sekoitus, peilaaminen. Näppäimistön ja piin likiarvon tunteminen joskus auttoi.