Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me vaan tapellaan koko ajan, voiko tästä suhde vielä parantua?

Vierailija
26.06.2018 |

Tapellaan kodinhoidosta, ajankäytöstä, minun väsymyksestä (nuorin vielä kotihoidossa, minä työtön eikä loppua tälle näy), seksin puutteesta (mies haluton), lasten kasvatuksesta, ties mistä. Kuvaavaa on, että minä räjähdän pienestä asiasta koska olen väsynyt, ja miehen mielestä meillä ei edes olisi mitään ongelmia jos minä en olisi tällainen.

En jaksa enää :( Tekee koko ajan mieli vain lähteä, ja samaan aikaan sattuu niin paljon ajatus yksinäisestä loppuelämästä. Ja hyvin köyhästä loppuelämästä. Mutta pitääkö lapset suhteen kasassa? Ei pidä. Yhteinen koti? Ei pidä. Se, mikä pitäisi, tuntuu hävinneen johonkin, ja mies ei näe muuta syytä siihen kuin sen, millainen minä olen. En tiedä mitä tehdä. Onko joku saanut suhteen kasaan tällaisen jälkeen? Pettämistä ei tietääkseni ole, eikä väkivaltaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kun toinen käy vieraissa niin löydätte toisenne taas uudestaan.

Vierailija
2/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa nukkua tarpeeksi?

Voisitko lähteä vaikka viikonlopuksi johonkin lataamaan akkuja, vanhempien tai ystävän luokse? Saisit levätä ja vähän etäisyyttä kotiin.

Teidän olisi hyvä puhua niistä riitaa aiheuttavista asioista rauhassa, silloin kun et ole raivostunut. Yritä miettiä mitä toivoisit että olisi eri tavalla, ja rauhassa kertoa miehelle.

Ja ehdottomasti tarvitsette kahden keskistä aikaa, jotain mukavaa yhdessä ilman lapsia.

Meillä oli raskas vaihe kun oli yhtä aikaa pieni lapsi, minulla uusi vaativa työ, miehellä oma työstressi, ja talon rakentaminen. Silloin tuntui että parisuhdetta ei edes ole vaan loputon määrä hoidettavia asioita ja järkyttävä väsymys. Jotenkin jaksettiin sen yli ja nyt suhde tosi hyvällä mallilla.

Vierailija
4/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on kun deitataan ja otetaan vastaan eka kuka tulee. Mä taas odotan sitä oikeeta. En ole missään deiteissä tai ryyppylöissä. Tulee jos tulee, mutta kun tulee niin yhdessä ollaan koko loppuelämä.

Vierailija
5/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutelkaa mitä miehesi voisi tehdä että sinun väsymyskuormasi helpottuisi. Saisitko esim nukkua ja mies hoitaa sillä aikaa perhettä ja kotityöt? Mitä arvoa on sillä että hoidat lapset, millainen rumba se sitten olisi jos kävisit töissä.

Vierailija
6/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti mies ei ymmärrä mitä jatkuva väsymystila tarkoittaa. Hänen tulisi ymmärtää ja auttaa sinua. Käyttäkää sekin riitelyaika johonkin järkevämpään. Yhden riitelyajan aikana toinen kerkiää jo imuroida kodin ja toinen vahtii sillä aikaa lapsia. Toisen kerran toisinpäin.

Vierailija
7/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on vaikea riidellä. Voit muuttaa vain omaa käytöstäsi. Siitä se lähtee. Kunnon keskustelu silloin kun ette ole jo valmiiksi vihaisia. Mitä sinä haluat ja mitä mies haluaa ja mitä haluatte yhdessä tulevaisuudessa.

Hommaa seksilelu. Pari kunnon orkkua silloin tällöin rentouttaa kummasti. Ehkä se mieskin siitä taas innostuu.

Elämäänsä voi oikeasti muuttaa ja parantaa ilman eroakin. Mutta jos mies ei oikeasti ymmärrä sinua vaikka rautalangasta vääntäisi eikä tee mitään muutoksia niin yksin ei kukaan jaksa/voi parisuhdetta parantaa. Siihenkin tarvitaan kaksi.

Parisuhde on teidän lasten koti. 

Vierailija
8/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutelkaa mitä miehesi voisi tehdä että sinun väsymyskuormasi helpottuisi. Saisitko esim nukkua ja mies hoitaa sillä aikaa perhettä ja kotityöt? Mitä arvoa on sillä että hoidat lapset, millainen rumba se sitten olisi jos kävisit töissä.

No juuri nyt ajattelen, että jos kävisin töissä, matkustaisin sinne omassa rauhassa. Töissä olisi aikuisia kontakteja, ja lounas jota ei keskeytetä ihan heti. Töistä saa palkkaa. Sillä aikaa kun olen töissä, pienin olisi hoidossa ja isommat koululaiset kotona. Sama määrä kotitöitä olisi, kyllä minä sen tiedän. Vähemmän näitä päiviä kun mitään ei tarvitse tehdä eikä minnekään ole pakko mennä. 

Joku kysyi, että voisinko mennä jonnekin lataamaan akkuja. Ystävän tai vanhempien luo. Jälkimmäisten luo en voi mennä, ystäviä on tasan kaksi ja molemmat perheellisiä ja kiireisiä elämässään. Olin keväällä toisessa kaupungissa yön yli. Takaisin kotiin palaaminen tuntui siltä, kuin olisi palannut vankileirille. Kuulostan hirveältä, tiedän. Ap

Vierailija
9/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin on vaikea riidellä. Voit muuttaa vain omaa käytöstäsi. Siitä se lähtee. Kunnon keskustelu silloin kun ette ole jo valmiiksi vihaisia. Mitä sinä haluat ja mitä mies haluaa ja mitä haluatte yhdessä tulevaisuudessa.

Hommaa seksilelu. Pari kunnon orkkua silloin tällöin rentouttaa kummasti. Ehkä se mieskin siitä taas innostuu.

Elämäänsä voi oikeasti muuttaa ja parantaa ilman eroakin. Mutta jos mies ei oikeasti ymmärrä sinua vaikka rautalangasta vääntäisi eikä tee mitään muutoksia niin yksin ei kukaan jaksa/voi parisuhdetta parantaa. Siihenkin tarvitaan kaksi.

Kyllä. Ja jos toinen koko ajan painaa alas, mollaa kun olet tuollainen ja tuollainen, niin ei sellainen ole kovin mielekästä parisuhde-elämää, ei sellaiseen tarvitse taipua.

Vierailija
10/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies toivoo, että muuttaisin käytöstäni. Etten olisi niin väsynyt ja vihainen koko ajan. En jaksa sitä itsekään, mutta en tiedä mitä voisin tehdä toisin? Ainakaan miehen eteen en halua tehdä yhtään mitään. Seksilelun omistan. Aikaa sen kanssa touhuamiseen ei ole, varsinkaan nyt kun on kesä ja kaikki lapset kotona 24/7. 

Elokuussa on tiedossa yksi viikonloppu, jolloin on tarkoitus olla kahdestaan. Se on aina epävarmaa, onnistuuko nämä. Aina ei ole onnistunut. Elokuuhun on pitkä aika, jos on jo katsellut vuokra-asuntoja ja laskeskellut asumistukia mitä yksin ollessaan saisi :( Ap

Vierailija
11/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teillä varaa silloin tällöin saada lapsia hoitoon tai saada esim siivoukseen apua? Miettikää mistä voisi säästää. Meneekö rahaa limppariin, karkkeihin tms?

Vierailija
12/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies toivoo, että muuttaisin käytöstäni. Etten olisi niin väsynyt ja vihainen koko ajan. En jaksa sitä itsekään, mutta en tiedä mitä voisin tehdä toisin? Ainakaan miehen eteen en halua tehdä yhtään mitään. Seksilelun omistan. Aikaa sen kanssa touhuamiseen ei ole, varsinkaan nyt kun on kesä ja kaikki lapset kotona 24/7. 

Elokuussa on tiedossa yksi viikonloppu, jolloin on tarkoitus olla kahdestaan. Se on aina epävarmaa, onnistuuko nämä. Aina ei ole onnistunut. Elokuuhun on pitkä aika, jos on jo katsellut vuokra-asuntoja ja laskeskellut asumistukia mitä yksin ollessaan saisi :( Ap

Sä tarviit unta. Lähtekää siitä ja apua kotitöihin.

Vierailija
13/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun käytös saadaan muuttumaan sillä kun sun kuormaa saadaan kevennettyä. Tämä! Miettikää keinoja. Miehesi täytyy ymmärtää miksi sä olet väsynyt ja tajuta että sua pitää saada nyt autettua ylös.

Vierailija
14/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko teillä varaa silloin tällöin saada lapsia hoitoon tai saada esim siivoukseen apua? Miettikää mistä voisi säästää. Meneekö rahaa limppariin, karkkeihin tms?

Lastenhoitajaa olen etsinyt Facebookista, muutamaan ottanut yhteyttä. Kerran yksi teki oharit, se vähän jäyti luottamusta niihin. MLL:n kautta en ole vielä kysynyt, jotenkin väsyttää ajatus että minä sen etsin ja sitten järkkään jonkun illan. Toivoisin, että mies tekisi sellaista, mutta ei hän tee. Sanoo kyllä, että pitäisi, pitäisi, pitäisi. Mutta muutamaan vuoteen ei ole saanut sellaista aikaiseksi. Miehen vanhemmat katsovat lapsien perään kerran, pari vuodessa. 

Siivoojan palkkaisin heti, mutta yli sata euroa kuussa on paljon rahaa. Vaikka joo, osaan kyllä olla talousvelho, mutta jotenkin sitä ajattelee että jos en kotona ollessa edes jaksa itse siivota ... No, en jaksaisi sitäkään. Osaan kyllä delegoida lapsille hommia, mieskin tekee kun pyytää. Mutta en h*lvetti soikoon jaksaisi aina pyytää ja delegoida. Ajatella toisten puolesta.  Ap

Vierailija
15/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jotenkin kadottanut itsesi.

Sinun pitää laittaa oma hyvinvointisi nyt etusijalle: liikunta ja hyvä ruokavalio, päiväunet, ystävien tapaaminen.. ne onnistuu kyllä lapsenkin kanssa.

Voithan myös hakea lapselle osapäiväistä hoitopaikkaa tai jotain kerhopaikkaa, jos tuntuu ettei voimat riitä.

Ymmärrän kyllä miestäsikin, jos olet aina väsynyt ja vihainen etkä osaa selkeästi kertoa mikä on pielessä tai yritä itse muuttaa mitään.

Vierailija
16/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista teidän elämänne olisi, jos se olisi juuri sellaista kuin toivot? Millä tavalla erilaista kuin nyt?

Vierailija
17/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista teidän elämänne olisi, jos se olisi juuri sellaista kuin toivot? Millä tavalla erilaista kuin nyt?

Meidän elämä. Mietin vain itseäni nytkin. Mietin sitäkin, että toivon liikoja. Ja sitä, että pitäisi löytää tasapaino toiveiden kanssa. Toivon, että olisin tasapainoisempi. Nyt varmaan joku jo tunnistaa, mutta en päässyt jatkokoulutukseen koska olin vatsataudissa. Sain sen meidän lapselta, ja sairastuin pääsykoepäivän aattona. Olin niin katkera, että itkin sitä kuukauden. 

Nyt mietin, että pitääkö minun luopua toiveista puolison suhteen? Koska jos elämä olisi sellaista kuin toivon, niin emme olisi jatkuvasti eri paikoissa: mene sinä tuonne tuon kanssa niin minä katson tätä pienintä. Toinen on töissä, toinen kotona. Jos saisin toivoa, ja olen toivonutkin, että toinen olisi aloitteellisempi sen suhteen, että tehtäisiin jotain koko perhe tai kahdestaan. Seksiä toivoisin, että olisi vaikka joka päivä. Ja todellakin olen kadottanut itseäni, ennen nautin seksistä, se oli piristävää. Nyt en voi kuvitellakaan sitä, en että mieheni minua haluaisi, tai että kukaan mies haluaisi. 

Toivoisin, että olisin töissä tai opiskelemassa. 

Ettei riideltäisi. 

Että arki olisi tasaista. 

Ettei ahdistaisi joka päivä näin paljon. Ap

Vierailija
18/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tekstisi perusteella sanon, että sä olet kriisissä työttömyyden ja väsymisen kanssa ja kärjistät sillä teidän yhteiseloa. Kannattais harkita mikä auttaisi sun kasassa pysymiseen ja ihan rauhallisesti vakavissaan keskustella siitä ja toimintasuunnitelmasta miehesi kanssa.

Vierailija
19/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi miehesi kanssa niin, ettet ole raivona. Pyydä anteeksi häneltä että ole kiukutellut. Kun näin saat hänen huomionsa, kerro että kaikki johtuu siitä että olet täysin uupunut. (Älä käytä sanaa väsymys, se koetaan hetkelliseksi, ohimeneväksi, kevyeksi.)

Pyydä mieheltä apua asian kanssa. Etsikää konkreettisia ratkaisuja siihen että a) sinä saat lepoaikaa b) sinä saat omaa aikaaja c) te saatte yhteistä parisuhdeaikaa.

Sitouta mies mukaan tilanteen ratkaisuun käyttämällä lauseita kuten "mitä me voisimme tehdä?" "onko meillä varaa palkata lastenhoitaja?" Miettikää yhdessä ratkaisuja, kysy mieheltä ideoita, kysy onko hänen vanhemmillaan/sukulaisillaan mahdollisuus hoitaa lapsia joskus?

Tärkeää olisi myös että mies ottaisi edes pariksi tunniksi silloin tällöin vastuun koko huushollista, lapset ja kotityöt mukaanlukien. Moni mies tajuaa vastaa silloin, miten rankkaa homma on parin tunnin ajan, saati 24/7. Sen jälkeen on helpompi keskustella, kun kumpikin tajuaa tilanteen.

Vierailija
20/23 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.