Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

turha HSL sakko!

vituttaa
26.06.2018 |

Elikkäs sain tänään sakon, jonka syynä liian myöhään ostettu lippu. Juoksin lähijunaan kiireellä ja ajattelin ostavani lipun junasta.
Ostin lipun HSL sovelluksen kautta junassa juuri lähdön jälkeen ja sain sen puhelimeeni. Pian tämän jälkeen tuli lipuntarkastaja ja esitin matkalippuni. NO oli kuulemma hankittu liian myöhään ja käteen tuli 80€ lasku. En edes tiennyt että lippua ei saa ostaa junassa. Lipuntarkastaja sanoi, että pitää olla aina ennen junaan astumista hankittuna.

Mulla ei olisi yhtään ylimääräistä maksaa kun rahaa ei muutenkaan juuri ole. Mietin, että tekisinkö oikaisuvaatimuksen HSL:llälle, koska minulla ei ollut aikomusta matkustaa pummina. Ja kun tarkastaja tuli olin jo lipun ostanut ilmeisesti muutama sekuntti liian myöhässä. ARGH

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä auta oikaisuvaatimukset, kun ehto on aivan selvästi ilmaistu: lipun tulee olla voimassa junaan astuttaessa. Muutenhan kaikki tilaisivat lipun vasta junassa nähdessään tarkastajat. Nyt laitat maksaen vaan ja otat opiksesi. 

Vierailija
2/5 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan yrittäisin sinuna tehdä oikaisun HSL:lle ja selittäisin että olit kiirehtinyt ja juossut junaan ja heti näpytellyt lipun oston. Kyllähän säännöissä toki sanotaan että lippu on oltava ostettu ennen kulkuvälineeseen astumista, mutta.... Yrittäisin sinuna silti nätisti selittää asiaa. En tiedä miten suhtautuvat. Kökkö homma kuitenkin sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin yrittää oikaista ja selittää asia.

Mä sain just pysäköintisakot sovittua pois, kun olin vahingossa maksanut puhelimella väärällä rekisteritunnuksella. Inhimillisiä erheitä sattuu.

Vierailija
4/5 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetäänkö nyt ihan siitä, että jollain lipuntarkastajalla ei ole sakonmääräämisoikeutta..

Mutta eihän se yhtäkkiä ollutkaan sakko, muuttui kesken matkan laskuksi..

Minkäköhän lapun loppupeleissä sä oikein sait?

Vierailija
5/5 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa suosiolla ja ota opiksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän