Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet/uusperheelliset/yms. MITÄ KERROTTE PERHETILANTEESTANNE MUILLE?

Vierailija
26.06.2018 |

Jos siis tilanne on muuta kuin ydinperhe tai totaali-yh, niin miten kerrotte itsestänne/perheestänne muille?
Onko muiden vaikea löytää sopivia sanoja?

Itsellä siis exän kanssa yhteishuoltajuus, mutta lapsi on huomattavasti enemmän minulla (vaikka olisin itse toivonut tasa-arvoisempaa vanhemmuutta, by the way).

Aika usein sanon vaan että oon YH tai sosiaalisesti YH, koska se kuvaa mun arkielämää. Mutta eihän se ole totta!

Pitäiskö olla jotain uusia ja parempia sanoja, kun perhemuotoja on niin erilaisia vai pitäiskö ihmisten ymmärtää että "Olen äiti" voi oikeasti tarkoittaa hyvin erilaisia tilanteita? Harmittaa kun aina joutuu selittelemään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää selitellä? Meillä ilmaistaan, jos on pakko että lapsen isä asuu muualla.

Yksinhuoltajudet tai yhteishuoltajuudet eivät mielestäni vieraille kuulu. Ystävät ja läheiset voi tietää, mikä on tilanne ja miksi lapsi tai lapset tapaavat etävanhempaansa usein, harvoin tai ei koskaan.

Vierailija
2/3 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut asiaa mitenkään vaikeaksi. Mun vastaus on, että perheeseeni kuuluu mies ja miehen lapsi. Piste. Lapsi asuu vain osan ajasta meillä ja on äitinsä luona jonkin verran enemmän, mutta ei se vaikuta siihen, miten itse miellän ja ymmärrän tämän oman (uus)perheeni.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko hieman avata, että millaisissa tilsnteissa ja keille tilannetta pitää selitellä? Uteliaita on aina, mutta ei kaikkea tarvitde ksikille selitellä ellei tahdo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä