Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadun lapselle annettua nimeä.

26.06.2018 |

Kadun lapselle annettua nimeä. Siis lapsen koko nimi on yhä edelleen mieluisa ja perinteikäs. Ensimmäinen nimi Tunnetulta suomalaiselta kirjailijalta seuraava nimet on isän ja isänisä toiset nimet. Mutta nyt kuulin niin kauniin pojan nimen että voi luoja. Mä haluaisin vaihtaa sen omallenk ensimmäiseksi nimeksi.

Kohtalotovereita?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeen tottuu, sitä ei kannata muuttaa, kokoajan tulee uusia trendejä ja nimiä. Nimi on kuitenkin osa lapsen identiteettiä, joten kerro lapselle että pidät hänen nimestään paljon (vaikka et ehkä enää niin ajattelisi). Itse olen ajatellut että nimen vaihto on ok jos lapsi niin itse joskus (täysi-ikäisenä) haluaa...

Vierailija
42/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimeen tottuu, sitä ei kannata muuttaa, kokoajan tulee uusia trendejä ja nimiä. Nimi on kuitenkin osa lapsen identiteettiä, joten kerro lapselle että pidät hänen nimestään paljon (vaikka et ehkä enää niin ajattelisi). Itse olen ajatellut että nimen vaihto on ok jos lapsi niin itse joskus (täysi-ikäisenä) haluaa...

Miksi mun pitäisi kertoa lapselle että pidän siitä tai sen nimestä. Nimi on nimi tykättiin siitä tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä tulee minulle mieleen taiteilija Carolus Enckell.  Nimeä on Suomessa käytetty jonkun verran mutta aika harvinainen se on. Vuosina 2010-2018 annettu etunimeksi vain 9 kertaa (ja osa noista on luultavasti toisia tai kolmansia etunimiä). Minustakin nimi on kaunis mutta sanoisin että vaatii kyllä ruotsinkielisen sukunimen.

Kaikki kun ei voi olla nimeltään Eetuja ja Veetejäkään

Vierailija
44/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carolus Santander Ferratum

Vierailija
45/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tulee minulle mieleen taiteilija Carolus Enckell. Nimeä on Suomessa käytetty jonkun verran mutta aika harvinainen se on. Vuosina 2010-2018 annettu etunimeksi vain 9 kertaa (ja osa noista on luultavasti toisia tai kolmansia etunimiä). Minustakin nimi on kaunis mutta sanoisin että vaatii kyllä ruotsinkielisen sukunimen, mutta onneksi meillä on sellainen. Olemme vähän parempia ihmisiä.

Vierailija
46/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä tulee minulle mieleen taiteilija Carolus Enckell. Nimeä on Suomessa käytetty jonkun verran mutta aika harvinainen se on. Vuosina 2010-2018 annettu etunimeksi vain 9 kertaa (ja osa noista on luultavasti toisia tai kolmansia etunimiä). Minustakin nimi on kaunis mutta sanoisin että vaatii kyllä ruotsinkielisen sukunimen, mutta onneksi meillä on sellainen. Olemme vähän parempia ihmisiä.

Kummallinen väännös. Outoa että viestistäni voi saada tuollaisen käsityksen. Minun sukunmeni on kyllä ihan suomalainen. :-)

Mutta minusta nyt vaan jotkut nimet ovat sellaisia että ne eivät oikein toimi suomenkielisen sukunimen kanssa, ja Carolus on niistä yksi.

C. Mäkinen, C Virtanen, etc. ovat minusta jotenkin outoja ja vähän surkuhupaisia yhdistelmiä (laitoin tuon etunimen lyhenteenä ettei viesti taas jää matkalle tarkistettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi