Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

töissä liian vähän tekemistä - otanko pomon kanssa puheeksi vai en?

Vierailija
26.06.2018 |

Onko muilla kokemusta samasta? Pari kertaa vuodessa on muutaman kuukauden jakso tiiviimpää työskentelyä mutta kuitenkaan ei kerry ylityötunteja, hommat ehtii hyvin hoitaa työajalla. Muuten, ja erityisesti koulujen loma-aikoina, ei kerta kaikkiaan ole riittävästi hommia. Päivän työt olen usein tehnyt jo tunnissa tai parissa, ja loppupäivä meneekin sitten kyllästyessä. Meitä on useampi jotka tekee samaa hommaa, en kehtaa kysyä muilta onko heillä sama juttu. Ottaisinko puheeksi?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisellahan työnteko on tuollaista. Sen takia porukka sinne hakeutuu. Ei pahemmin stressi paina.

Olen ollut myös yksityisellä joka on mitoittanut hommat kyllä ihan pieleen ja porukkaa on vuoroissa liiaksi asti. Mutta ihan varmasti on erittäin harvinaista näin päin.

Välillä on kaverilla tehtaalla hiljaista ja hommat vähissä, niin istuu vessassa somettamassa. 

Mielestäni tällaiset selvästi hiljaisemmat kaudet olisi hyvä aika vaikka patistaa porukkaa kuntosalille tai kävelymatolle tms. 

Kahvihuoneessa voisi olla tarjottavia. Pientä lisäkoulutusta ergonomiasta ym.

Jos minä saisin järjestää jotain meidän työpaikalle, toisin sinne jumppamahdollisuuden. Ohjattua jumppaa näytöltä nonstop uimahallien vesijumpan tyyliin. Kävelymatto, ehkä kuntopyörä myös.

Niin ja toisin myös hiljaisuuskoppeja. Jos vaan tarvitsee tauon ihan vaan ollakseen hetken rauhassa 

Vierailija
42/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota puheeksi. Etsi itsellesi sivuhomma, jota voit tehdä työajalla etänä. Itse toimin näin ja myöhemmin tästä sivuhommasta syntyi oma yritys ja olen sillä tiellä ja tulotaso on selkeästi noussut.

Millaisia sivuhommia ehdottaisit? Olen puolet päivistä toimistolla ja puolet etänä. Hain jo jatkokoulutukseen ja toivon, että saisin opiskelupaikan niin voisin hyvin opiskella työajalla, mutta jos kouluun en pääse niin millaisia sivuhommia suosittelette? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kartoitan opiskelumahdollisuuksia ja lähetän työhakemuksia jos kiinnostava paikka on auki. Tykkään pienestä kiireestä. Tylsyys tappaa. 

Vierailija
44/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhuomautus: olen työskennellyt asiantuntijatehtävissä kunnalla. Työtä oli aivan liikaa yhdelle ihmiselle, etenkin kun organisaation ainoana ihmisenä piti olla kartalla alati muuttuvista laeista, määräyksistä ja säädöksistä sekä niiden toimeenpanosta. Siihen tietysti päälle kaikki peruskaura eli ydinhomman pyörittäminen ja asiakirjojen väsääminen, jota on paljon kunnallisissa hommissa mm. hyvän hallintotavan ts. toiminnan läpinäkyvyyden todistamiseksi. Stressaavin työpaikka, joka minulla on ollut. Palkka suhteettoman pieni vaatimustasoon nähden. 

Uskon kyllä, jos joitain suojatyöpaikkojakin vielä löytyy, mutta kyllä suunta on toinen nykyään. 

Vierailija
45/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jo vuosia kahta työtä. Ekassa pitää olla paikalla. Tekemistä ei juurikaan ole, tokassa työt voin tehdä etänä, 100%. Työpaikalla olen sen 8 h, syön työn äärellä, kotona jatkan max 2 h ja la voin tehdä 4 h töitå. Tuplapalkka. 2 firman pomo tietää, eka ei

Vierailija
46/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvituksen puutetta ellet keksi töissä mitään ajankulua.

Vierailija
47/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on jollekin tulossa potkut

Vierailija
48/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuhuomautus: olen työskennellyt asiantuntijatehtävissä kunnalla. Työtä oli aivan liikaa yhdelle ihmiselle, etenkin kun organisaation ainoana ihmisenä piti olla kartalla alati muuttuvista laeista, määräyksistä ja säädöksistä sekä niiden toimeenpanosta. Siihen tietysti päälle kaikki peruskaura eli ydinhomman pyörittäminen ja asiakirjojen väsääminen, jota on paljon kunnallisissa hommissa mm. hyvän hallintotavan ts. toiminnan läpinäkyvyyden todistamiseksi. Stressaavin työpaikka, joka minulla on ollut. Palkka suhteettoman pieni vaatimustasoon nähden. 

Uskon kyllä, jos joitain suojatyöpaikkojakin vielä löytyy, mutta kyllä suunta on toinen nykyään. 

Oletkin asiantuntija. Vaativa asiantuntija työ on toista. Palkka on iso ja työt vähäisiä. Ehtii palstailemaan ja siinä sivussa tekemään työnsä. Etänä tietenkin.

Vierailija
49/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pantiin joskus opiskelemaan ulkoa sanakirjaa kun oli vähän luppoaikaa työpaikalla. Vahingossa sitten opin sen ulkoa monelta osin. Sen jälkeen oli helppo suorittaa tutkintoja. 

Vierailija
50/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on loppuvuodesta aina kuukauden parin kiireinen jakso töissä ja samoin loppukeväästä, mutta muina aikoina 8 tunnin työpäivistä saa varsinaiseen työntekoon menemään aikaa korkeintaan neljä tuntia. Olen sanonut pariin kertaan lähiesimiehelle että minulle voi antaa lisätehtäviä, mutta muuten en ole mainostanut asiaa. Mitä olen havainnoinut, niin ei muillakaan ole jokaikinen työpäivä joka minuutille hommaa, muutenhan ihmisillä ei olisi aikaa istuskella pitkillä kahvitauoilla.

Vierailija
51/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, kuinka moni kannustaa lorvimiseen! Minä ainakin ottaisin asian puheeksi. Jos joku tulee potkituksi ulos, niin tuskin se joka kykenee tuottavampaan työhön.

Itse en ainakaan ole kenenkään kanssa sopinut, että joku hakee minulle aktiivisesti työpaikkaa minun puolestani.

Vierailija
52/52 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa tai pyydä vaativampia tehtäviä. Annan muiden nauttia töistään, jos heillä ei ole mitään valittamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi