Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne Eurooppaan matkalle heinäkuussa?

Vierailija
26.06.2018 |

Vinkatkaa mulle kiva ja edullinen kohde. Suorat lennot. Snorklausmahdollisuus. Hiekkarantaa, lämmintä vettä Ja myös vehreää luontoa. Edullinen hintataso plussaa. Hyvää ruokaa sais myös olla tarjolla. Kohteeseen pitää mennä lentoja enemmän kuin kerran viikossa, koska matkan kesto on alle viikko. Siksi myös lyhyet matkat plussaa.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tietty paikka Kreikassa? Onko Ateenassa kivaa rantaa? Vai tarkoittiko tuo jotain Kreikan saarta. Joku paikka Kreikassa voisi olla vaihtoehto, mutta kaipasin nyt vähän tarkempaa ehdotusta kuin maata. Esim. Kaupungin nimi.

Ap

Ateenassa ei ole rantoja. 1,5h ratikka/bussimatkan päässä on rantoja, mutta ne ovat todella blaah, ei siis mitenkään hienoja vaan aika mitäänsanomattomia.

Kreikan saarilla en ole itse ollut, mutta katso rantapallo.fi, mihin hintaan sinne saa pakettimatkoja, sellainen tulee todennäköisesti halvemmaksi nyt näin myöhään ostaessa mitä itse lennot+hotelli erikseen. Lentoja yksinään ei saa enää halvalla, vaan myynnissä on reittilennoille vain ne kaikkein kalleimmat hinnat näin lähellä heinäkuuta. Toki voi löytää jonkun matkatoimiston kautta pelkät lennot tyyliin Thomas Cook / Tuifly/ Aurinkomatkat yms. mitä näitä nyt on. Ylipäätään kannataa katsoa matkatoimistojen äkkilähdöt, oli kohde mikä hyvänsä. Reittilennot voivat maksaa saman verran itse ostaessa mitä matkatoimiston lento+hotelli koko viikolta.

Okei, ei se Ateena sitten kuulosta sopivalta. Tutkin sitten vielä niitä saaria. Olisko jollain heittää suositusta jostain tietystä saaresta? Matkatoimistojen äkkilähdöistä ei oikein tunnu olevan apua kun en löydä niistä sopivan mittaista matkaa. Kaupunkilomia saisi alle viikoksikin, mutta jotenkin tuntuu siltä että heinäkuussa monessa kaupungissa voi olla aika tukahduttava ilma.

Ap

Vierailija
22/133 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norwegianilla lento BIlbaoon ja Espanjan parhaalle rannalle San Sebastianiin.   http://www.rantapallo.fi/espanja/san-sebastian/?utm_source=iltalehti&ut…

Täytyy ottaa harkintaan. Tuossa linkin jutussa luki että sinne ei mene suoria lentoja ja että kentältä tuonne rannalle ajaa tunnin. Mutta siis Norwegianko lentää suoraan Suomesta nykyään?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida Norwegian lentää Helsingistä suoraan,vaan välilaskulla.Kuitenkin valittavana 5 päivän loma,viikon loma tai pidempää.Minimi edestakainen hinta 456€ ja normaalimpaa 553-554€.

Vierailija
24/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en suosittele San Sebastiania! Käytiin siellä viime vuoden heinäkuussa päiväretkellä Ranskan Biarritzista, jonne Finnair lentää suoraan. San Sebastianissa ensinnäkin satoi koko päivän (vaikka muualla Espanjassa oli samaan aikaan metsäpaloja). Lisäksi kaikki kaupat tuntuivat olevan kiinni ja kaduilla oli tosi autiota, mikä toki saattoi osaltaan johtua säästä. Ruoka oli hyvää mutta kallista. San Sebastianin ranta oli sinänsä hieno, mutta vaikea kuvitella, että se soveltuisi snorklaamiseen (Atlantin vesi lienee aika tummaa sielläkin?).

Biarritz on sen sijaan aivan ihana, mutta sielläkään ei ole takuulämmintä tai -aurinkoista eikä sekään ole mikään snorklauspaikka. Biarritz sopii kuitenkin tosi hyvin muuhun rantaelämään, etenkin surffaamiseen, minkä lisäksi se on mielestäni noin 100 kertaa elävämpi ja viihtyisämpi kuin San Sebastian.

Vierailija
25/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiteekin on Euroopassa, teknisesti.

Vierailija
26/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös katsoa, saako enää hotellia haluamastaan kohteesta. Jäljellä on sikakalliit ja kaameat yhden tähden murjut. Samoin jos auton aikoo vuokrata, ei välttämättä löydy enää.

Vierailija
27/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaa mulle kiva ja edullinen kohde. Suorat lennot. Snorklausmahdollisuus. Hiekkarantaa, lämmintä vettä Ja myös vehreää luontoa. Edullinen hintataso plussaa. Hyvää ruokaa sais myös olla tarjolla. Kohteeseen pitää mennä lentoja enemmän kuin kerran viikossa, koska matkan kesto on alle viikko. Siksi myös lyhyet matkat plussaa.

Heinä- ja elokuussa Euroopassa on KUUMA. Ja hirveästi popolaa liikenteessä. Tämä vain tiedoksi.

Jos edullisuutta haet, niin lähellä on Pärnu, Jurmala ja Sopot.

Ääni lähtee myös Kroatian ja Dalmatian rannikon suuntaan. Kreikka on varmaan aina hyvä. Riippuu mitä haette.

Rauhallista ei ole tuona aikana missään, hotellien ja palveluiden hinnat tapissa.

Vierailija
28/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida Norwegian lentää Helsingistä suoraan,vaan välilaskulla.Kuitenkin valittavana 5 päivän loma,viikon loma tai pidempää.Minimi edestakainen hinta 456€ ja normaalimpaa 553-554€.

Ihan järkyttävä hinta Euroopan-lennosta. Tuolla hinnalla saa jo lennon Etelä-Amerikkaan.

Vierailija
29/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kefalonia, Myrtos beach

Vierailija
30/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lentäisin Palma de Mallorcalle. Lomani viettäisin joko siellä tai sitten jatkaisin matkaa bussilla + lautalla Menorcalle. Palmaan on suorat lennot Helsingistä. 

Turisteja on paljon tähän aikaan vuodesta. 

31/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria, esim. Ihan perus Sunny Beach ja sieltä luontoretkikohde.

Kevyt neopreeniasu mukaan ja self catering niin pinnan alta saisit paljon irti Norjan rannikolla.

Romaniassa ei sukeltaessa ollut mitään nähtävää!

Vierailija
32/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallorcaa kannatan minäkin.

Vierailija
33/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset ainakaan Turkkiin menkö koskaan!

Siellä on vallassa islamistinen diktaattori Erdogan, joka vastustaa kaikkea sivistystä. Boikotoikaa Turkkia.

Vierailija
34/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein tykkäät sukeltaa niin Israeliin, vaikkei Eurooppaa olekaan.

Vierailija
35/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset tsekkaa itse esim. Äkkilähdöistä.

Kreikka-Turkki-Kypros

Olen mä muutaman kerran äkkilähtöjä selannutkin, mutta en ole löytänyt mitään sopivaa kun suurin osa rantalomista kestää vähintään viikon.

Katso "top10 matkatarjoukset". Sieltä löytyy lyhyempiäkin reissuja.

Vierailija
36/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei Pärnu, tai sitten muut Baltian rantakohteet, niitä on monia.

Vastailija tässä ketjussa on siis ap, unohdan vain aina lisätä sen. Kirjoitin nyt heti ettei unohdu. Mä epäilen että Baltian kohteissa ei ole välttämättä tarpeeksi lämmin. Sit mua mietityttää myös se, et kuinka kirkas vesi ja paljonko mielenkiintoista nähtävää on snorklatessa Itämeressä. Mutta jos siellä on meri lämpimämpi kuin Suomessa niin kivaa snorklauskohdetta saa ehdottaa.

Ja

Ihan oikeeseen osut epäilyissäis. Vesi ei todellakaan ole kirkasta eikä lämmintä. Ihan sama vaikka snorklailisit Helsingin edustalla.

Vierailija
37/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bukarestiin pääsee suorin lennoin muutama kerta viikossa.

Ei ole täynnä turisteja ja on yleensä suht lämmintä ja edullista.

Vierailija
38/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kriteereillä Kreikka.

Vierailija
39/133 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälä tai Lappeen Ranta.

Vierailija
40/133 |