Minne Eurooppaan matkalle heinäkuussa?
Vinkatkaa mulle kiva ja edullinen kohde. Suorat lennot. Snorklausmahdollisuus. Hiekkarantaa, lämmintä vettä Ja myös vehreää luontoa. Edullinen hintataso plussaa. Hyvää ruokaa sais myös olla tarjolla. Kohteeseen pitää mennä lentoja enemmän kuin kerran viikossa, koska matkan kesto on alle viikko. Siksi myös lyhyet matkat plussaa.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lontoo. Sinne me menemme.
Tervetuloa! Taal on kylla ollut upea kesa ja kuumana jatkuu!
Otsikot ja Met Office lupailevat tällaista keliä koko kuukaudeksi. Nyt jos koskaan on aika lähteä rantalomalle Britanniaan :)
Käyttäjä15594 kirjoitti:
Budapest ja/tai Balaton.
Balatonin vesi on kyllä tosi sameaa ja täynnä käärmeitä
olen juuri lähdössä rodokselle ja olen ollut siellä ennenkin ja on ihan mahtava paikka siellä on lämmintä siellä on hyviä ranta paikkoja siellä on mahtavia shoppailu mahdollisuuksia ja loman kruunaa matka lindokselle tai lapsiperheille vesipuisto ja sillä on myös mahdollisuus päästä vene reissulle turkkiin
Pitää olla melkoisen pöljä, että lähtee Suomen kesän aikana matkailemaan muualle. Suomen kesähän on mitä kaunein ja upein aika viettää matkustellen kotimaassa. Kyllä marraskuun vaakaräntäloskailmoilla voi sitten tehdä niitä ulkomaanmatkoja.
Puolaa ei tule ajatelleeksi rantalomakohteena, mutta Turusta Wizzair ja Hesasta Norvegian lentää suoraan Gdanskiin (Turusta halvimmillaan joku viiskymppiä edestakaisin, usein pääsee satasella) ja siinä on lyhyen junamatkan päässä hienoja rantoja (Sopot esimerkiksi on vanha kylpylä- ja rantakaupunki 10 km Gdanskista) ja tunnin päässä on luonnonpuistoa ja pitkää dyyniä. Varsinainen snorklailu ei välttämättä ole ihan se juttu, mutta kaikkea muuta vesiurheilua melonnasta surffailuun ja liidokeihin on tarjolla. Lisäksi Gdansk on hieno kulttuurikaupunki, joten kaupunki- ja rantaloman yhdistäminen on helppoa. Koko ajan on joku musiikki- tai muu festari menossa. Voi vaikka asua Sopotissa ja siitä käydä, tai päin vastoin.
Ja hinta-laatusuhde on ihan pistämätön. Upeita hotelleja tai asuntoja vanhan kaupungin keskustassa hostellin hinnalla ja ravintolat samoin tosi halpoja. 400 riittää 4 päivän reissulla jo paitsi matkoihin ja majoitukseen, myös ruokiin ja ohjelmaan. Ei paha. Googlaamalla löytyy helposti tietoa suomeksikin ja englanniksi vielä enemmän.
Täytyy vielä huomauttaa, että ap ei ole ollenkaan myöhässä, jos on tekemässä alle viikon omatoimimatkaa. Itse monesti ostan lennot ja hotellit vasta viikkoa tai paria ennen reissua. Tietysti riippuu hiukan siitä, minne matkustaa, mutta jos erikseen ostaa lennot ja hotellit, aina löytyy yhdelle tai pienelle porukalle edullisia mahdollisuuksia.
Noilla spekseillä Palma de Mallorca ja sieltä saaren pohjoisosiin.
Irlanti. En ole itse käynyt mutta ne joidenka tiedän käyneen siellä ovat rakastuneet siihen. Itse olen lähdössä pian Skotlantiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatia. Sekä Dubrovinkiin että Splitiin menee usein lentoja kesällä, lyhyt lentoaika. Tuolla tosin ei hiekkarantoja vaan pikkukiveä, mutta kaikki muut ehdot täyttyy. Hienoja kansallispuistoja sisämaassa.
Periaatteessa ihan kiva ehdotus. Olen muuten ollut joskus Kroatiassa hiekkarannalla. Saattoi se hiekka tosin olla tuotu muualtakin... Unohdin aloituksessa mainita, että Kroatia ei käy tällä kertaa.
Sloveniaa ehdotan.
Turkish way kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä menisin Turkkiin! Ei haittaa edes Erdogan (tuo sille yhdelle, joka mesosi tuolla aiemmin). Liiran kurssi todella edullinen euroille, puhdas vesi ja luonto, ihanat ihmiset ja herkullinen ruoka! Mitäs sen enempää voi toivoa lomalta.
Mikä olisi hyvä kohde? Onko siellä tarpeeksi turvallista? Joskus oli suunnitelmissa käydä, mutta juuri silloin oli liian levotonta.
Suosittelen Turkkia. Olen perheellinen hetetomies ja silti sanon, että se on hyvä kohde, efullinen, suht lyhyt lento ja mukavia ihmidiä. Parasta on se, että ne saa asiat yleensä järjestymään, vaikka luovasti. Niillä on hyvä asenne, eikä huutelevia basaarikauppiaita enää juurikaan ole.
Turkki liian kuuma heinäkuussa (kuten myös Kreikka paitsi saarilla voi tuulla)
Ai keskikesällä etelään etsimään "vihreää luontoa ja snorklausta" ?? Loistoidea.
Kööpenhamina on vähän kun Helsinki, mutta vaan pikkasen parempi. Harmi vaan, että ratikat puuttuu.