Minne Eurooppaan matkalle heinäkuussa?
Vinkatkaa mulle kiva ja edullinen kohde. Suorat lennot. Snorklausmahdollisuus. Hiekkarantaa, lämmintä vettä Ja myös vehreää luontoa. Edullinen hintataso plussaa. Hyvää ruokaa sais myös olla tarjolla. Kohteeseen pitää mennä lentoja enemmän kuin kerran viikossa, koska matkan kesto on alle viikko. Siksi myös lyhyet matkat plussaa.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Alpeille tietysti!
Alpit tavallaan houkuttelevat, mutta ei alppipurojen kylmä vesi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Galicia, Espanjan luoteiskolkan autonomia. Siellä erityisesti Vigon vuono ja Cies-saaret jonka rantaa pidetään maailman parhaimpana.
Täydellinen paratiisi paitsi että vesi on kylmää.
Lentoja Vigon ja Santiagon lentokentille, myös kätevä reitti Hki-Frankfurt-Porto.
Haluaisin matkat ilman vaihtoa ja veden lämpimänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat kirkkaisiin vesiin sukeltamaan, niin kokeilepa Puruvettä!
Kiitos, en tiennytkään tällaisesta paikasta. Mutta joku toinen kerta, haluan että on varmemmin lämmintä.
Ap
Vort kirjoitti:
Viroon. Enkä tarkoita nyt Tallinnaan vaan roadtripille maaseudulle:
http://worldisaweiredplacetolive.blogspot.com/2016/07/roadtrip-estonia-…
En halua koko lomaa istua bussissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hittoako täällä kyselet. Mieti itse ja miehesi kanssa mitä haluatte nähdä..
voi Jeesus sentään.
Miks mä miettisin mieheni kanssa matkaa jonne hän ei lähde mukaan?
Hei, en ole Huli vaan suomalainen rouva ja olen asunut Vigon vuonolla yli 40 vuotta. Luin juuri Hulin blogia ja kaikki mitä hän kirjoittaa Cies-saarista, on totta. Näiden saarien lisäksi koko Galician rannikko on fantastinen vuonoineen ja miellyttävine pikkukaupunkeineen (Vigo on jo liian suuri) ja näkemistä riittää vaikka ei saarille pääsisikään.
Aika vähän suomalaisia täällä näkyy, joihinkin olen törmännyt ja muutamien kanssa ystävystynyt. Jotenkin on vahinko, että Galicia on vieläkin teille lähes tuntematon, tämä on Espanjan kauneinta seutua. Aurinkorannikko, Mallorca ja Ibiza jäävät toiseksi, samoin Kreikka ja Kroatia!
Vierailija kirjoitti:
Bulgaria ja Nessebar sopii teille
Oikeasti? Eiks siellä ole paljon varkaita? Ja eiks se ole feikkikamaa täynnä oleva ryyppäyskohde?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tule Tampereelle, kaikkea tuota löytyy, lisäksi euroopan
kulttuuripääkaupunki ehdokas. Kansainvälinen lentokenttäkin.
Niin meenkin, mut sen lisäksi haluisin käymään muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien teidän vauvafoorumeiden kurjien syntisten pitäisi matkustaa korkeintaan Vatikaaniin anomaan syntejänne anteeksi.
Toi on kyllä ihan hyvä ehdotus. Joku taisi aiemmin mainita, että Roomasta puolen tunnin päästä on ranta.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on että sinne pääsee alle viikoksi. Toiseksi tärkein on lämmin vesi. Kolmantena kiva snorklauspaikka tai/ja joku kiva metsä/vuori/joku vastaava päiväretkikohde.
Ehdotan hieman ehkä yllättäen Britanniaa. Lentoja päivittäin ja pitkän aikavälin ennuste lupaa heinäkuulle keskimääräistä lämpimämpää. Rantoja ja vuoria löytyy, vaikka mikään etelän aurinkorantakohde se ei olekaan.
Kannattaa käydä, kun vielä pääsee. Mistä sitä tietää, mitä tapahtuu brexitin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein tykkäät sukeltaa niin Israeliin, vaikkei Eurooppaa olekaan.
Onks tässä nyt kyse sukeltamisesta vai snorklaamisesta? Mä aion snorkkelin kanssa lähinnä kellua. En ole kovin montaa kertaa snorklannut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rooma puolen tunnin päässä biitsi. Siellä ei tosin kannata maata koska niin paljon nähtävää.
Eli Rooman lähellä olis rantaakin. En mä siellä maata aiokaan vaan käydä uimassa. Yhdistetty ranta+kaupunkiloma kuulostaa kyllä houkuttelevalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rooma puolen tunnin päässä biitsi. Siellä ei tosin kannata maata koska niin paljon nähtävää.
Eli Rooman lähellä olis rantaakin. En mä siellä maata aiokaan vaan käydä uimassa. Yhdistetty ranta+kaupunkiloma kuulostaa kyllä houkuttelevalta.
Ap
Rooma on ehkä tuskaisin lomakohde Euroopassa heinäkuussa. Käymme Italiassa joka kesä ja rakastamme sitä kulttuuria ja lämpöä. Mutta niin paljon kuin siitä nautimmekin niin Rooma kannattaa kokea muulloin kuin heinäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikeeta voi olla enää löytää edullista kohdetta noilla spekseillä.
No edullisin mitä mun vaatimuksilla saa. 4 tai 5 yötä hotelli ja lennot, sais maksaa maksimissaan n. 500€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApRooma on ehkä tuskaisin lomakohde Euroopassa heinäkuussa. Käymme Italiassa joka kesä ja rakastamme sitä kulttuuria ja lämpöä. Mutta niin paljon kuin siitä nautimmekin niin Rooma kannattaa kokea muulloin kuin heinäkuussa.
Äh, no ei sit sinne.
Mallorca. Oltiin siellä viime kesänä ekaa kertaa ja ihastuttiin. Veden kirkkaudet hämmästytti ja tosiaan snorklausbiitsejä vaikka kuinka paljon. Oltiin 5 yötä eli lentojakin löytyy. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Joku tietty paikka Kreikassa? Onko Ateenassa kivaa rantaa? Vai tarkoittiko tuo jotain Kreikan saarta. Joku paikka Kreikassa voisi olla vaihtoehto, mutta kaipasin nyt vähän tarkempaa ehdotusta kuin maata. Esim. Kaupungin nimi.
Ap
Kypros ja Agia Napa. Siellä on maailman puhtaimmat vedet-, lämmintä- sekä hyvää ruokaakin löytyy. Lisäksi aika edullisesti pääsee. En oikein keksi syytä miksei sinne menisi kun täyttää kaikki kriteerit (no halpuus nyt on suhteellista). Ite lähden n. viikon kuluttua Kreikkaan, en kylläkään Kyprokseen tällä kertaa kun oon siellä jo käynyt.
Kiitos ehdotuksesta, mun olis varmaan pitänyt aloitusviestiin listata paikat jotka ei käy, koska Barcelona on yksi niistä. Haluan mieluiten jonnekin missä en ole käynyt viime vuosina. Eli ei espanjan aurinkorannikolle eikä Barcelonaan, eikä muihin näiden välissä oleviin kohteisiin. Ei Azoreille. Ei Kosille, ei Kroatiaan eikä Sloveniaan. Mutta kiitos Barcelonan lähellä olevasta vinkistä.