Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko purkaa pettymystä täällä: En saanutkaan mun unelmakeittiöö!!!!

Vierailija
26.06.2018 |

Rakennamme valmistalopakettia pääkaupunkiseudulle, Tontti on ihana 750 m2 rinnetontti. Talon pääilmansuunta on koillinen, jossa on meidän ruohopiha ja sen takana katu. Luoteessa ja kaakossa on naapurit, etelässä nyt metsä, myöhemmin luhtitaloja autotalleineen.

Haluan ihanan de luxe keittiön rosterilaitein ja graniittipinnoin. Ennen muuta haluan ikkunan alle työtason ja suuren upotetun tiskialtaan, niin että voin katsella, kun lapset leikkivät pihalla samalla kun kokkaan unelmakeittiössäni.

Projektin alussa ilmeni, että en saa vesijohtoa ikkunan alle ilman 8000 €:n lisäsijoitusta. Ja tähän meille ei ole varaa, koska tämä talon rakennustyö imee kaikki rahamme ja lainaa on otettu kaikki mitä irtoaa.

Nyt sitten tuli uusia yllätyksiä ja rahanmenoa, mitä ei osattu budjetoida. Ja mies juuri ilmoitti, että meillä ei ole varaa graniittitasoihin, keittiön kaapit täytyy vaihtaa halvempiin, missä ei ole esim laseja ja en saa myöskään teräksisiä kodinkoneita. Lattia sentään on haluamaani pähkinää, koska se on jo maksettu eikä sitä voi enää vaihtaa.

Keittiöstä tulee ihan kauhea halpisversio mun unelmasta vaaleine kovalevykaappeineen ja petsattuine työtasoineen :( Ja rakentaja kehtasi sanoa et haetaan petsi tarkkaan lattian mukaan et on yhtenäistä! Onneks tajusi olla hiljaa kun aloin itkeä!

Tämä on ihan kauheeta, halusin sen keittiön ja kerroin jo mun siskoille miten ihana se on ja ne oli ihan vihreenä kateudesta.

En pysty ikinä kutsumaan ketään meille kotiin koska keittiö on niin kamala! En vaan pysty!

Ja mies on ihan munaton eikä ota mitään vastuuta, kohottelee vaan olkapäitään!

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyl katsottu amerikkalaisia sisustusohjelmia ihan urakalla :D niissä ne aina haluaa granite countertops, stainless steel ja altaan ikkunan alle/ et on kiva näkymä tiskatessa ja avokeittiön että voi vahtia lapsia kun kokkaa.

Mulla on keittiössä kaappien ja tason välissä lasi ja sekin on koko ajan ihan roiskeissa tiskeistä ym nii kiva sit joku ikkuna :D vaihtaisin kaakelit jos ei olis just uusittu, niitä voi sentään pyyhkiä rätillä ilman rumia jälkiä.

Eihän graniitti oo kauheen yleistä ees Suomessa? Puutaso on muutenkin kauniimpi, vaikkakin vähän vaativa.

Vierailija
82/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi graniittitasot. Uudessa talossamme on sellaiset ja lähtee tasan kiertoon heti kun on vara vaihtaa. Rosteri ei myöskään ole kauhean in tällä hetkellä.

Jos tekee sisustusvalinnat sillä perusteella, mikä on kauhean in tällä hetkellä, talo näyttää nykytahdilla jo parissa vuodessa vanhanaikaiselta.

Noh. Se ei ollut ihan pointti. Totesin vain ettei se ole kauhean pop enää kun ap vikisee niiden perään. Ei se välttämättä kovin iso menetys ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sinäkin olet halpisversio unelmaminästäsi, beibi?

Lisäksi aikuinen ei "saa" mitään, aikuinen hankkii itse.

Vierailija
84/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi graniittitasot. Uudessa talossamme on sellaiset ja lähtee tasan kiertoon heti kun on vara vaihtaa. Rosteri ei myöskään ole kauhean in tällä hetkellä.

Jos tekee sisustusvalinnat sillä perusteella, mikä on kauhean in tällä hetkellä, talo näyttää nykytahdilla jo parissa vuodessa vanhanaikaiselta.

Näinhän se on, mutta ei se auta, että tekee valintansa sen trendin perusteella, joka oli 13 vuotta sitten. Aapeen ”unelmakeittiö” on suoraan vuoden 2005 kuvastosta, mikä onkin kuvaavaa sille yhtiskuntaluokalle, joka näitä pakettitaloja rakennuttaa.

Vierailija
85/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graniitti on tietysti hieno materiaali, mutta miten se kestää esimerkiksi viinimarjamehua.  Eikö siihen pintaan  mehut imeydy helposti ja jäljet jäävät?

Meillä tiskipöydässä on laminaattitaso joka on helppo puhdistaa.  Tosin meillä on vanha talo ja olen aivan tyytyväinen.  Nuorena ihminen on ehkä enemmän kiinnostunut kodista, huonekaluista jne.  

Luulisi, että vesijohtojen ja viemärin siirtäminen siihen ikkunan alle ei  olisi ihan mahdoton juttu, kun ne kuitenkin ovat siinä lähellä, onhan kyse kuitenkin keittiöstä.

Vierailija
86/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat toisen työn ja säästät, sitten jonain päivänä on rahaa.

Just joo, lapset on 3 ja alle 1v. Eli en ole töissä. Siksi keittiön on mulle niin tärkeä. Ja pakko päästä pois tästä karmeesta rivarista ja päästä eteenpäin elämässä.

Et voi hoitaa tuon ikäisiä ikkunasta käsin ja samalla muka tehdä keittiöhommia.

Kivipintaiset työtasot on sanonko mistä. Et voi lasia kaataa vahingossa ilman, että se menee rikki. Ota jäljitelmää, ajaa saman asian ja kestää aikansa. Sitten voit vaihtaa kun on rahaa.

Vaikka oletkin lasten kanssa kotona, ei varmaan estä laskemasta, mitä kaikki maksaa ja suunnitella sen mukaan. Jokaikinen lainasentti on maksettava takaisin korkojen kanssa.

Kyllä se uusi keittiö luksukselta näyttää (ja sitä on!) ilman graniittejakin.

Onnea uuteen taloon - se onni tulee terveydestä, iloisesta mielestä ja kiitollisuudesta siitä hyvästä, mitä sinulla on - ihana perhe!

Vierailija
87/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässäpä on oiva kannuste Sinun käydä ahkerasti töissä ja säästää rahaa uusiin keittiökaluisteisiin yms.

Kun on tavoite tiedossa, niin motivaatio pysyy. Kaikkea ei aina saa kerralla!

PS. Suurin osa rosteripintojen hommaavat on vaihtanut ne tavallisiin, koska kukaan ei jaksa siivota sormenjälkiä ja muita rähmiä teräspinnoista.

Teräspinnat on kamalat - pyyhin (yritän pyyhkiä) tyttären huushollissa, kun olen lastenlapsia kaitsemassa, ei vaan näytä siistiltä - jos siis lähtee edes - kuin 10 sekuntia kun siinä on jo jonkun pienet sievät ja tahmeat sormenjäljet...

Vierailija
88/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai täällä tosissaan joku luule että kyseessä on tosi tarina?

Totuus on tarua ihmeellisempää monessa tapauksessa.  Ja kyllähän se on ikävää, kun on vuosia haaveillut jostakin ja kun se on käden ulottuvilla ei voikkaan toteuttaa sitä.   

Toivotaan kuitenkin, että ap voi iloita niistä uskoakseni monista hyvistä asioista joita hänellä on.

Älä vain moiti miestäsi, jonka on pakko ajatella talousasioita. Hän voi kokea sinut kiittämättömänä ihmisenä.  Kiusauksen tullen hänkin voi alkaa totuttamaan unelmiaan.

Vierailija
89/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini vaati ja sai "unelmiensa taloon" kaiken, paitsi ei aviomiestään, joka lähti, kun talo oli kutakuinkin valmis. Mies ei kestänyt kaverini loputonta vinkumista ja vaatimista.

Mutta saipahan kaverini hienon keittiön -ainakin hetkeksi.

Vierailija
90/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat toisen työn ja säästät, sitten jonain päivänä on rahaa.

Just joo, lapset on 3 ja alle 1v. Eli en ole töissä. Siksi keittiön on mulle niin tärkeä. Ja pakko päästä pois tästä karmeesta rivarista ja päästä eteenpäin elämässä.

Se, että saat haavekeittiön, on sinulle elämässä eteenpäin pääsemistä 😂

No, säästä rahaa ja hommaat nuo haaveilemasi jutut sitten myöhemmin, yksinkertaista.

Minäkin haaveilin joskus aikanaan rosteri pinnoista, hankkimamme rosterinen mikro tappoi ne unelmat melkein heti, se on pintamateriaalina sellainen, että ei sitä pidä siistin näköisenä millään.

Vierailija
91/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on graniittitasot ja tykkään kovasti. Teemme paljon ruokaa ja leivomme ja silloin viileä helposti puhdistettava taso on ihan ehdoton. Pannut ja uunipellit voi laskea suoraan tasolle tarvittaessa. Ei jää värjäymiä eikä reunat rispaa. Seuraavaankin tulee ainakin osittain.

Vierailija
92/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelin itse oman keittiöni, hain tarvikkeet ja kokosin itse. Ja tuli edulliseksi.

Vieläkin neljän vuoden päästä astelen huoneeseen joka kerta tyytyväisenä.

Toki ylimääräisillä tonneilla olisi saanut todella hienon keittiön, mutta melkein yhtä tyytyväinen olen tähän. Ja kun on aika uudistaa, voimme satsata keittiöön enemmän, kun ei ole muita remontteja meneillään. Suosittelen sinullekin.

Jos mahdollista, niin hommaa esim. hienot vetimet tai valaisimet, tms. Ja nämä on näitä kolmannen maailman ongelmia, tiedän.

Ainoa ongelma tässä on se että vastaat ilmiselvään provoon ja ruokit huonoa trollia.

Vierailija
93/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhanse kirjoitti:

Graniitti on tietysti hieno materiaali, mutta miten se kestää esimerkiksi viinimarjamehua.  Eikö siihen pintaan  mehut imeydy helposti ja jäljet jäävät?.

Ei meillä ainakaan ole jäänyt tahroja. Eikä ole mikään helposti rikkoutuvakaan pintamateriaali. Ehkä sulla meni marmori ja graniitti sekaisin...

Vierailija
94/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koillispihalla ei kukaan lapsi viihdy varjossa leikkimässä. Ei sinunkaan siis tarvitse siinä ikunassa pällistellä sinne pihalle päin tiskatessasi.

Vierailija
95/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan elämä on pilalla kun ei saa leikata rullakebabia graniittitasolla.

Vierailija
96/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et saa allasta haluamaasi kohtaan? Mikä maksaa 8000€? Jos jo piirustusvaiheessa keittiö on piirretty oikein putkivedot voi tehdä ihan mihin vaan. Jos taas keksit sen vasta kun pohjat ja lattiat on valettu, putket paikoillaan jne niin oma ongelma. Itse putki maksaa vain n 3€/jm joten ihmettelen hintaa, onko ne kullatut??

Meillä on siis talopaketti. Hinta omi edullinen valmiiksi suunniteltuna. Vesipisteiden ja viemäröinnin muuttaminen nimenomaan ikkunoiden alle ulkoseinille olisi maksanut sen 8000 lisää, kun olisi tarvinnut tilata uusia elementtejä. Meillä mentiin sen halvimman peruspaketin mukaan, missä kaikki vesijohdot ja viemärit tulee yhdestä kohtaa keskellä taloa. Ei ollut varaa laittaa enempää rahaa.

No aattelin et ainaskin saan ne graniittitasot ja jalopuukaapit. Ja rosterikaasuhelkan siihen ikkunan alle. Voi yllätys!!! Jouduttiin maksamaan extraa viemäröinneistä ja varaan rahaa hulevesisalaojitukseen! Niin katosi graniitit ja jalopuut. Nyt siihen ikkunan alle tulee valkoinen keraaminen liesi :(

Ja mies vaan selittää ettei me rakas voida muuta!

Ottaisin eron tai ainaskin harkitsisin, jos lapset ei olis pieniä! Ap

No liesi ikkunan alla on vielä hullumpi kuin tiskiallas! Kaikki ne ruoan roiskeet ja rasvat ikkunassa!

T: se ikkunan alla olevan tiskialtaan omistaja

Vierailija
97/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte rauhallisesti miettiä yhdessä voisiko keittiölle tehdä vielä jotain. Olen kuullut, että keittiön voi jättää pois talopaketista ja tilata sen erikseen muualta. Kun remontoimme omaa keittiötämme, saimme kilpailutettua keittiöiden hinnat tosi alas. Tason voi tilata myös erikseen netistä.

Juuri näin. Me ostimme rakenteilla olevan taloprojektin, johon keittiö oli jo suunniteltu vaikkei asennettu. Kaikki haluamani muutostyöt osoittautuivat ongelmaksi ja maksoivat maltaita, pelkästään yhden alakaapin lisääminen 5000€. Siinä vaiheessa lopetin neuvottelut ja totesin, että tehkää keittiönne, minä tilaan uuden toiselta toimittajalta, kun talo on valmis. Meillä se ei ollut niinkään hinnasta kuin periaatteesta kiinni, en suostunut maksamaan pienistä muutostöistä uuden keittiön hintaa.

Ja näin teimme. Taloon suunniteltu keittiö oli kummallinen ja epäergonominen ja laatukin mielestäni kyseenalainen, vaikka oli kuulemma italialainen designkeittiö. Heti kun saimme muuttoluvan, keittiö purettiin ja tilalle asennettiin uusi Poggenpohl-keittiö, jonka suunnitteluun olin itse osallistunut. Nyt minulla on ihana, toimiva keittiö, jonka hinta kokonaisuudessaan oli alempi kuin muutaman kaapin muutokset ja saarekkeen siirtäminen, joita rakennuttaja tarjosi päätä huimaavaan hintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän