Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko purkaa pettymystä täällä: En saanutkaan mun unelmakeittiöö!!!!

Vierailija
26.06.2018 |

Rakennamme valmistalopakettia pääkaupunkiseudulle, Tontti on ihana 750 m2 rinnetontti. Talon pääilmansuunta on koillinen, jossa on meidän ruohopiha ja sen takana katu. Luoteessa ja kaakossa on naapurit, etelässä nyt metsä, myöhemmin luhtitaloja autotalleineen.

Haluan ihanan de luxe keittiön rosterilaitein ja graniittipinnoin. Ennen muuta haluan ikkunan alle työtason ja suuren upotetun tiskialtaan, niin että voin katsella, kun lapset leikkivät pihalla samalla kun kokkaan unelmakeittiössäni.

Projektin alussa ilmeni, että en saa vesijohtoa ikkunan alle ilman 8000 €:n lisäsijoitusta. Ja tähän meille ei ole varaa, koska tämä talon rakennustyö imee kaikki rahamme ja lainaa on otettu kaikki mitä irtoaa.

Nyt sitten tuli uusia yllätyksiä ja rahanmenoa, mitä ei osattu budjetoida. Ja mies juuri ilmoitti, että meillä ei ole varaa graniittitasoihin, keittiön kaapit täytyy vaihtaa halvempiin, missä ei ole esim laseja ja en saa myöskään teräksisiä kodinkoneita. Lattia sentään on haluamaani pähkinää, koska se on jo maksettu eikä sitä voi enää vaihtaa.

Keittiöstä tulee ihan kauhea halpisversio mun unelmasta vaaleine kovalevykaappeineen ja petsattuine työtasoineen :( Ja rakentaja kehtasi sanoa et haetaan petsi tarkkaan lattian mukaan et on yhtenäistä! Onneks tajusi olla hiljaa kun aloin itkeä!

Tämä on ihan kauheeta, halusin sen keittiön ja kerroin jo mun siskoille miten ihana se on ja ne oli ihan vihreenä kateudesta.

En pysty ikinä kutsumaan ketään meille kotiin koska keittiö on niin kamala! En vaan pysty!

Ja mies on ihan munaton eikä ota mitään vastuuta, kohottelee vaan olkapäitään!

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et saa allasta haluamaasi kohtaan? Mikä maksaa 8000€? Jos jo piirustusvaiheessa keittiö on piirretty oikein putkivedot voi tehdä ihan mihin vaan. Jos taas keksit sen vasta kun pohjat ja lattiat on valettu, putket paikoillaan jne niin oma ongelma. Itse putki maksaa vain n 3€/jm joten ihmettelen hintaa, onko ne kullatut??

Meillä on siis talopaketti. Hinta omi edullinen valmiiksi suunniteltuna. Vesipisteiden ja viemäröinnin muuttaminen nimenomaan ikkunoiden alle ulkoseinille olisi maksanut sen 8000 lisää, kun olisi tarvinnut tilata uusia elementtejä. Meillä mentiin sen halvimman peruspaketin mukaan, missä kaikki vesijohdot ja viemärit tulee yhdestä kohtaa keskellä taloa. Ei ollut varaa laittaa enempää rahaa.

No aattelin et ainaskin saan ne graniittitasot ja jalopuukaapit. Ja rosterikaasuhelkan siihen ikkunan alle. Voi yllätys!!! Jouduttiin maksamaan extraa viemäröinneistä ja varaan rahaa hulevesisalaojitukseen! Niin katosi graniitit ja jalopuut. Nyt siihen ikkunan alle tulee valkoinen keraaminen liesi :(

Ja mies vaan selittää ettei me rakas voida muuta!

Ottaisin eron tai ainaskin harkitsisin, jos lapset ei olis pieniä! Ap

Vierailija
62/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vesijohto maksaa 8000e, niin teitä kusetetaan rankasti. Kun itse sen vääntelee ja kääntelee, niin sen saa 300 eurolla.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne vesipisteiden paikat kannattaa suunnitella ennen lattiavaluja ja seinien pystytyksiä...

Aargh! Tää on TALOPAKETTI, missä kaikki sähköt ja vesipisteet on valmiina suunnitelmissa ja tulee elementtien mukana. Suunnitteluvaiheessa voi toki muuttaa mitä vain, mutta sillä on hintansa. Tässä tapauksessa se 8000€. Johon meillä ei ole varaa, koska minun mies ja lasteni isä on kädetön laiska paska!!!

Ap

Vierailija
64/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloja remontoidaan kun tietyt osat tulevat käyttöikänsä päähän, tai kun värimaailma/huonejärjestys ei miellytä. Otat nyt vaan rauhallisesti, ja alat jo kerryttämään remonttibudjettia sitä sun unelmakeittiötäs varten.

Vierailija
65/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vesijohto maksaa 8000e, niin teitä kusetetaan rankasti. Kun itse sen vääntelee ja kääntelee, niin sen saa 300 eurolla.

Sinkkumies

Onko sulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi??!!

Tää on valmistalo jossa kaikki putket menee yhdestä kohtaa. Lisävesijohtien ja toisen viemäröinnin tekeminen ulkoseinälle olisi edellyttänyt uutta suunnitelmaa ja elementtien ym osien vaihtamista. Hinta karkeasti arvioiden tuo 8000 €.

Varmaan meitä on kusetettukin tai siis mun miestä on. Mutta tämä oli selvää alusta asti et vesipisteet ja viemäröinnit muualle kuin talon keskusrunkoon maksaa 8000€ kpl. Tästä syystä meillä ei esim ole toista kylppäriä tai suihkua makkarin yhteydessä ja vain yksi vessa eteisessä (toinen on saunan yhteydessä). Ap

Vierailija
66/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap sinun harmituksesi. Tässä vaiheessa lienee turha jeesustella siitä, miten pitää haaveilla ja hehkuttaa vaan asioista, joihin on varaa. Joten käytännön neuvoihin: 

1. Kilpailuta keittiö toiselta firmalta. Esim. Ikean ja Puustellin ero on ihan huomattava hinnassa, vaan ei laadussa. 

2. Osta sellaiset keittiökaapin ovet, joihin teillä on varaa, ja ala säästää ja vaihda vaan ovet muutaman vuoden päästä mieleisiin. Sama tason kanssa. Meillä kävi niin, että rahat loppui kesken talon peruskorjauksen. Päädyttiin ostamaan halpa jokseenkin siedettävän näköinen laminaattitaso, ja myöhemmin vaihdettiin tilalle kivitaso. 

3. Onko muka rosteripintaiset kalliimpia kuin muut? Kun me laitettiin keittiötä, hintaero oli ihan mitätön. 

Monet ostavat Ikean kehikot ja siihen kalliimmat ovet. Lisäksi integroidut kodinkoneet näyttävät tyylikkäämmiltä.

Siis. Näyttivät 90 luvulla.

Sinkkumies

Vierailija
67/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosterikoneet on ihan wt ja poissa muodissa.

Nykyisin upotetut ovat in.

Toivottavasti ei ole mikään avokeittiö, se kun on kaikkea muuta kuin käytännöllinen. Arvaanpa kuitenkin että on jotta ne rosterikoneet ja graniittipinnat näkyisivät vieraille.

Graniitti on helppo pitää puhtaana ja tyylikäskin. Mutta on siinä huonoutensakin, mutta en puolustele sitä sen takia. 

Mulla on puuta. Mun mielestä puu on lämpöisempi.

Sinkkumies

Vierailija
68/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Tää on valmistalo jossa kaikki putket menee yhdestä kohtaa. Lisävesijohtien ja toisen viemäröinnin tekeminen ulkoseinälle olisi edellyttänyt uutta suunnitelmaa ja elementtien ym osien vaihtamista. Hinta karkeasti arvioiden tuo 8000 €.

Varmaan meitä on kusetettukin tai siis mun miestä on. Mutta tämä oli selvää alusta asti et vesipisteet ja viemäröinnit muualle kuin talon keskusrunkoon maksaa 8000€ kpl. Tästä syystä meillä ei esim ole toista kylppäriä tai suihkua makkarin yhteydessä ja vain yksi vessa eteisessä (toinen on saunan yhteydessä). Ap

Voihan siitä pyytää vaikka 50 000.

Sinkkumies

Vierailija
69/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IHAN KAUHIAAAA!!!! SIIS EI GRANIITTITASOJA!!!! VOIIII LUOJA VOI HYVÄ LUOJA. 

First world problems. 

Nimenomaan. Uskon että ympäri maailmaa pakolaislereillä pidetään hiljainen hetki ap:n graniittitason vuoksi.

Voisitko ympätä tarinaan kolmiodraamaa tai vähintään miehen joka söi lasten vanukkaat.

Ihan kelpo provo.

Vierailija
70/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pääsen töihin aikaisntaan vuonna 2020 syksyllä. Ja lapsia olisi tarkoitus tehdä vielä ainakin yksi.

Ja velkaa on valmiiksi jo 200 000 €! En saa ikinä unelmakeittiötä.

Halusin olkkariin vepsäläiseltä alcantara sohvat niin arvatkaa mitä tulee??

Kyllä, Maskun sohvat -50% kesäalesta. Mut en enää jaksa välittää enkä unelmoida.

Ei viitsi edes lukea blogeja kun ei koskaan saa mitään kivaa! Ap

Pähkinää lattiassa, alcantaaraa sohvissa. Mihin olet oikein unohtunut? 2000-luvun alkuun?

Ehkä miehelläsi vain on parempi maku

Vierailija
71/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Siihen mitään elementtejä olisi pitänyt vaihtaa, talopaketeissakin saa nuo jälkikäteen muokattua kunhan ennen pintavaluja tekee. Apinaa koijataan taas. 

-Rak. Ins

Vierailija
72/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heräsin palovaroittimeen ja talo paloi. Menin savulta haisten myöhässä töihin, ja sain potkut. Kun kyyneliä vuodattaen lähdin töistä, jäin auton alle. Kun sairaalassa lääkäriä odotellessa aloin lukea av-palstaa, kyllä helpotti.

Ei minulla niin kovin huonosti menekään. Ap:lla on sentään OIKEITA ONGELMIA!

Vierailija
73/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen halunnut kultaista tasoa, graniittitaso on niin ysäri

Vierailija
74/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sinkkumies

Niin voi. Mutta tämä toimittaja hinnoitteli meidän toivomat muutokset heidän talopakettiinsa 8000 € hintaisiksi. Ja siihen meillä ei ollut varaa, joten pitäydyimme heidän alkuperäisen talopakettinsa ratkaisuissa.

Sun vänkääminen on täysin epärelevanttia mutta tavallaan hauskaa sellaisella hölmöllä asperger-inttämisen tavalla, joten voit hyvin jatkaa :D

Ap

Vierailija
75/97 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sinkkumies

Niin voi. Mutta tämä toimittaja hinnoitteli meidän toivomat muutokset heidän talopakettiinsa 8000 € hintaisiksi. Ja siihen meillä ei ollut varaa, joten pitäydyimme heidän alkuperäisen talopakettinsa ratkaisuissa.

Sun vänkääminen on täysin epärelevanttia mutta tavallaan hauskaa sellaisella hölmöllä asperger-inttämisen tavalla, joten voit hyvin jatkaa :D

Ap

Etkös sä itse täällä intä asiasta? Jos ois ollu 8000e lisää oisit saanu sen tiskiammees siihen ikkunan eteen mutta kun ei ollu niin et saanu. Yksinkertaista ja ihan turhaa valittamista ja inttämistä sulta.

Vierailija
76/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne vesipisteiden paikat kannattaa suunnitella ennen lattiavaluja ja seinien pystytyksiä...

Aargh! Tää on TALOPAKETTI, missä kaikki sähköt ja vesipisteet on valmiina suunnitelmissa ja tulee elementtien mukana. Suunnitteluvaiheessa voi toki muuttaa mitä vain, mutta sillä on hintansa. Tässä tapauksessa se 8000€. Johon meillä ei ole varaa, koska minun mies ja lasteni isä on kädetön laiska paska!!!

Ap

Älvsbyhus?

Kaikissa talopaketeissa voi tehdä muutoksia ennen kuin tilaa ja maksaa sen. Olisi kannattanut kilpailuttaa useampi pakettifirma, ei taatusti maksa 8000€.

Juuri tuon(kin) takia suunnittelimme ja rakensimme omat talomme pääosin itse. '

1. talomme tilasimme talopakettifirmalta (runkoelementit ja katto pään päälle) omien piirrosten mukaan eikä tullut yhtään kalliimmaksi kuin kuvastosta löytyneet, paljon toimivampia vain meidän perheelle ja tontille. Kilpailutimme 8 firmaa joista 6:lta saimme tarjouksen.

Vierailija
77/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi graniittitasot. Uudessa talossamme on sellaiset ja lähtee tasan kiertoon heti kun on vara vaihtaa. Rosteri ei myöskään ole kauhean in tällä hetkellä.

Vierailija
78/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi graniittitasot. Uudessa talossamme on sellaiset ja lähtee tasan kiertoon heti kun on vara vaihtaa. Rosteri ei myöskään ole kauhean in tällä hetkellä.

Jos tekee sisustusvalinnat sillä perusteella, mikä on kauhean in tällä hetkellä, talo näyttää nykytahdilla jo parissa vuodessa vanhanaikaiselta.

Vierailija
79/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa nyt rauhoittua, ettet sano miehellesi jotain jota hän ei unohda. Te molemmat olette samassa veneessä. Budjetti asettaa rajat, sille ette voi mitään. Lapsenne tulevat saamaan puhtaan ja uuden kodin, se on kai pääasia.

Voitte rauhallisesti miettiä yhdessä voisiko keittiölle tehdä vielä jotain. Olen kuullut, että keittiön voi jättää pois talopaketista ja tilata sen erikseen muualta. Kun remontoimme omaa keittiötämme, saimme kilpailutettua keittiöiden hinnat tosi alas. Tason voi tilata myös erikseen netistä.

Kaverilleni kävi samalla tavalla, että tiukan budjetin vuoksi graniittitaso ja hienommat kaapinovet jäivät saamatta. Koko talo on siltikin aivan ihana, eikä hän enää sure yhtään ettei saanutkaan sitä mitä halusi.

Vierailija
80/97 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen halunnut kultaista tasoa, graniittitaso on niin ysäri

Kulta on liian pehmeää. Tulee helposti kolhuja

Mikä olisi parempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän