Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekasaunasta kieltäytyminen - miksi jotkut loukkaantuvat?

Vierailija
25.06.2018 |

En pidä sekasaunomisesta. Koen sen vaivaannuttavana eikä saunominen ole minulle silloin ollenkaan rentouttava kokemus (mikä on koko saunomisen pointti). Kehoni on minulle yksityinen asia ja minulla on omat rajani siinä missä seurassa haluan olla alasti. Kyse ei ole häveliäisyydestä vaan omasta yksityisyydestä. Ainoastaan hyvät naispuoliset ystävät ja mieheni kelpaa saunakaveriksi. Muut sekasaunokoot minkä lystää, minä en sitä paheksu yhtään, mutta on se kumma, kun ei voida ymmärtää ettei se kaikille sovi. Taas kerran olin mökkiporukassa, jossa osa veti herneen nenään, kun en halunnut yhteissaunaan! Olisin mennyt joko naisporukalla, mutta porukan toinen nainen ei tähän suostunut vaan halusi välttämättä mennä veljensä, miehensä ja parin muun porukan miehen kanssa saunaan. Minä sitten saunoin yksin heidän jälkeen (mieheni ei ollut reissussa mukana, hänkään ei sekasaunasta välitä). Ja minulle tämä oli täysin ok, ei haitannut yhtään saunoa yksin. Mutta muu porukka selvästi loukkaantui ja valitti useaan otteeseen kuinka nyt oli ikävää ettei voitu yhdessä saunoa. Seuraavana päivänä ehdotin uikkarisaunaa yhdessä tai että menen heidän jälkeen yksin saunomaan, tämä ei käynyt ja taas valiteltiin kun "on se nyt niin vaikeaa..". Yritin siinä sitten taas selittää, että tämä on asia, joka ei minusta tunnu hyvältä, että ymmärrän kyllä monenlaisia tapoja, mutta tämä on minun tapani ja toivon sitä kunnioitettavan. Tämä oli jo toinen kerta tällä kaveriporukalla, kun koen suoranaista painostusta ja mökötystä, kun en halua tulla sekasaunaan. Kerran näin kävi myös, kun saunoimme muun porukan jälkeen mieheni kanssa, koska pyyhe/uikkarit tai mies/naisvuorot eivät heille käyneet. Tuli niin ärsyyntynyt olo koko reissusta, että taisi jäädä viimeiseksi kerraksi mökkeily tuon porukan kanssa. Kyseessä on muuten fiksut ja mukavat ihmiset, joten miten on mahdollista että suututaan siitä ettei hakua tulla saunaan!? Miksi jokaisen yksityisyyttä, omia rajoja ja valinnanvapautta ei voi sen vertaa kunnioittaa ettei mökötetä kuin pienet lapset tuollaisesta asiasta? Ei vaan voi ymmärtää...

Kommentit (579)

Vierailija
501/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla, että meidät miehet nähdään tuolla tavalla. Naisten kesken voi saunoa vapaasti, mutta miehiä sinne ei voi ottaa. Ikään kuin olisimme potentiaalisia raiskareita tai jotain.

No te olettekin. Ihan sama vaikka itse tietäisit että et ole potentiaalinen raiskaaja, mutta kukaan nainen ei voi koskaan olla 100% varma vaikka olisit kuinka kiltti.

Ihanaa. Kaikki naiset ovat myös golddiggereitä ja kannattaa yleensäkin naisista pysyä hyvin kaukana.

Siinäs pysyt, kuka sua nyt kaipais :D

Vierailija
502/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole vieläkään selittänyt että mistä tulee tämä kuvitelma, että juuri teitä vahdataan siellä saunassa?

Ootko oikeasti noi tyhmä vai esitätkö? Anteeksi vaan, mutta ei tätä mitenkään nätistikään pysty kysymään. Etkö ymmärrä että porukka ei halua saunoa sekasaunassa, ei haluta esitellä miespuolisille tutuille omaa alastonta vartaloa. Toki jos oot sokea niin ei siinä mitään, mennää saunomaan!

Minulle miehenä on aivan sama, katsooko vartaloani miehet vai naiset. Mistä juontaa juurensa tämä naisten kumma suhtautuminen eri sukupuoliin?

Naiset on kyllä helvetin rajoittuneita kaikin puolin. Sen takia ei niit' jaksakaan nykyään katsella :D

Hyvä niin ,saa naiset olla rauhassa :D Jatka samalla linjalla!

Saitko nyt sun päivän ainoan hyvän olon tunteen, kun sait sanoa tuon :D

Tuli kyllä, kiitos kysymästä :D Mulla on kyllä paljon muutakin mikä tuo hyvää oloa päivittäin, esim. ihana mieheni.

Säälin miestäsi todella jos sun keskustelutaidot on tuolla tasolla.

Ihan vapaasti, kauhean katkeroitunut olet kun ei joku kaunis nainen ilmeisesti huolinnut sua, kannattaisiko katsoa sinne peiliin, missä vika.

Olen jutellut sun tyylisten ihmisten kanssa ihan tarpeeksi elämässäni, joten voit lopettaa kommentoinnin, kiitos!

Itsehän aloit haukkumaan naisia hankaliksi, vai miten se meni? Nyt ei sitten kestetäkään palautetta.

Mua ei kiinnosta saada palautetta joltain mammapalstan tavikselta.

Tavikselta. :D

Keneltäs saisi olla palautetta? Joltain ihanalta räppäriltä vaikka? :D

Mä huomaan sun kirjoitustyylistä jo kaiken :D Jos me nähtäisiin livenä niin ei katsoisi suhun päinkään enkä puhuisi sanaakaan.

En ole tuo joka vastasi räppäristä. Mutta oikeasti oletko joku 17v kun luulet että mua jotenkin harmittaisi? Tiedoksi, moni muu katsoo sunkin edestä.

Turha laittaa tuollaista kun et mitenkään pysty todistamaan mulle että joku sua katsoisi. Uskotella voi kuka tahansa. Näitähän netti on pullollaan.

En ole sulle mitään todistamassa, mulle ihan sama mitä mieltä oot :)

No älä laita tollasta jos et pysty todistamaan ja toiseksi me voidaan keskustella tästä vaikka yöhön asti mutta mä saunon tästä lähtienkin naisten kanssa jos siltä tuntuu ja siihen ei mammapalstalaiset paljon vaikuta :D

No eihän sua kukaan kieltänytkään :D

Siitähän tässä on koko ajan ollut kysymys, ettei vain missään tapauksessa miehiä ja naisia samaan saunaan. Tuonhan voi ottaa melkein kieltona.

Älä vääristele asioita, kaikki täällä sanonut ettei itse menisi sekasaunaan. Mun puolesta muut saa tehdä mitä lystäävät, mutta kun tämä ei kelpaa teille, että me jotka ei haluta jäädään pois. Siitä tässä oli kyse.

Kerro mulle miksi sä et halua sekasaunaan? Mitä meissä miehissä on niin erikoista ettei missään nimessä voi mennä sinne? Tottakai hyväksun jos et halua sinne, mutta hieman outoa tuo on kyllä.

Lueppas koko ketju vaikka uudelleen jos et vieläkään tajua :D Voi olla outoa sun mielestä. Musta oot outo kun oot sitä mieltä ettäkaikkien pitäisi haluta sinne.

Sulla on selvästi lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia ja toiseksi et vieläkään vastannut kysymykseen. No tämä olikin tiedossa että näinhän täällä mammapalstalla käy kun täällä ei mitään älykköjä liiku.

Sen kyllä huomaa susta selkeästi. Vastattu jo moneen kertaan että ei haluta/ei tunnu mukavalta mutta ei kelpaa vastaukseksi. Taidat olla provo?

Jos olet esim kerran vuodessa mökillä ja sua pyydetään sekasaunaan niin ei voi millään mennä edes yhtä kertaa kun sun mieli voi järkyttyä siitä niin pahasti. Voi teidän naisten kanssa ja teidän ylireagoinnin. Toivottavasti en ikinä törmää tuollaisiin ihmisiin.

En edes kerran vuodessa mökillä mene sekasaunaan. Tähän asti sitä on kunnioitettu, kun olen sanonut ei kiitos. Olen käynyt yksin muiden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minä en ymmärrä, että miksei ap:lle riittänyt pitää itse pyyhettä tai uikkaria, vaan kaikkien muidenkin olisi yhteissaunassa täytynyt ilmeisesti niitä pitää? Siinä mennään minusta sen oman valinnan ja mielipiteen yli sinne muiden määräilyn puolelle, ja minä ymmärrän täysin miksi sitä ihmetellään.

Sehän olis halunnut mennä vaikka yksinkin muttei sekään kelvannut :D

Vierailija
504/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla, että meidät miehet nähdään tuolla tavalla. Naisten kesken voi saunoa vapaasti, mutta miehiä sinne ei voi ottaa. Ikään kuin olisimme potentiaalisia raiskareita tai jotain.

No te olettekin. Ihan sama vaikka itse tietäisit että et ole potentiaalinen raiskaaja, mutta kukaan nainen ei voi koskaan olla 100% varma vaikka olisit kuinka kiltti.

Ihanaa. Kaikki naiset ovat myös golddiggereitä ja kannattaa yleensäkin naisista pysyä hyvin kaukana.

Siinäs pysyt, kuka sua nyt kaipais :D

Mä todella haluiaisin nähdä että minkäs näköinen sieltä kirjoittelee :D

Vierailija
505/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä luusereita täällä kukaan edes huoli saunaan. Sauna on vain komeille ja hyväkroppaisille.

Vierailija
506/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minä en ymmärrä, että miksei ap:lle riittänyt pitää itse pyyhettä tai uikkaria, vaan kaikkien muidenkin olisi yhteissaunassa täytynyt ilmeisesti niitä pitää? Siinä mennään minusta sen oman valinnan ja mielipiteen yli sinne muiden määräilyn puolelle, ja minä ymmärrän täysin miksi sitä ihmetellään.

Toinen ehdotus oli mennä pyyhkeet tai uikkarit päällä. Monikossa. Eli ilmeisesti omasta pukeutumisesta päättäminen ei riittänyt, vaan olisi pitänyt ahtaa muutkin hikisiin pyyhkeisiin tai uikkareihin. Olisi se minustakin ollut outoa. Uikkarit/pyyhkeen itsellä ymmärrän kyllä, niitä on sekasaunassa useinkin eikä ne ketään häiritse.

Vierailija
507/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ap. En sauno edes naispuolisten tuttujen tai työkavereiden kanssa. Nuoruuden kiusaaminen rinnoista ja vartalosta jätti niin kovat arvet etten koe sitä miellyttävän vaan todella vastenmielisenä. Tällaisia asioita ei pitäisi kenenkään joutua selittelemään. Jos ei halua saunaan niin ei mene, oli syynä sitten vartalokompleksit, kuukautiset, viiltelyarvet, avanteet tai vain se ettei huvita saunoa. Miksi pitää selitellä ja vääntää asiasta, ärsyttävää. Pidän saunomista lähinnä intiiminä pesutapahtumana, En ymmärrä miksi siitä on tullut jokaisen  virkistyspäivän tai illanistujaisten ohjelmanumero, todella omituista myös esim. firman ulkomaalisten työntekijöiden mielestä..

Vierailija
508/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun menen saunaan:

Löhötän niin että makkarat näkyy, levitän jalkani mahdollisimman leveästi niin että alapäänikin saa nauttia löylyistä, röyhtäilen, piereskelen, enkä avaa suuta vaikka joku juttelisi mulle tai esittäisi kysymyksiä. Lisäksi heitän niin paljon vettä kiukaaseen että itselläkin tuskaiset oltava

Ihmiset yleensä kokevat itsensä vaivaantuneiksi seurassani saunoessa, joten varoitan aina kun joku kysyy mukaan saunaan. Useimmiten ihmiset antaa olla ja saunovat keskenään. Toisinaan joillakin kova himo päästä kyyläämään arpisia tissejäni, mutta pian tajuavat erehdyksensä enkä saa enää uutta kutsua.

Vierailija
509/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä sekasaunomisesta. Koen sen vaivaannuttavana eikä saunominen ole minulle silloin ollenkaan rentouttava kokemus (mikä on koko saunomisen pointti). Kehoni on minulle yksityinen asia ja minulla on omat rajani siinä missä seurassa haluan olla alasti. Kyse ei ole häveliäisyydestä vaan omasta yksityisyydestä. Ainoastaan hyvät naispuoliset ystävät ja mieheni kelpaa saunakaveriksi. Muut sekasaunokoot minkä lystää, minä en sitä paheksu yhtään, mutta on se kumma, kun ei voida ymmärtää ettei se kaikille sovi. Taas kerran olin mökkiporukassa, jossa osa veti herneen nenään, kun en halunnut yhteissaunaan! Olisin mennyt joko naisporukalla, mutta porukan toinen nainen ei tähän suostunut vaan halusi välttämättä mennä veljensä, miehensä ja parin muun porukan miehen kanssa saunaan. Minä sitten saunoin yksin heidän jälkeen (mieheni ei ollut reissussa mukana, hänkään ei sekasaunasta välitä). Ja minulle tämä oli täysin ok, ei haitannut yhtään saunoa yksin. Mutta muu porukka selvästi loukkaantui ja valitti useaan otteeseen kuinka nyt oli ikävää ettei voitu yhdessä saunoa. Seuraavana päivänä ehdotin uikkarisaunaa yhdessä tai että menen heidän jälkeen yksin saunomaan, tämä ei käynyt ja taas valiteltiin kun "on se nyt niin vaikeaa..". Yritin siinä sitten taas selittää, että tämä on asia, joka ei minusta tunnu hyvältä, että ymmärrän kyllä monenlaisia tapoja, mutta tämä on minun tapani ja toivon sitä kunnioitettavan. Tämä oli jo toinen kerta tällä kaveriporukalla, kun koen suoranaista painostusta ja mökötystä, kun en halua tulla sekasaunaan. Kerran näin kävi myös, kun saunoimme muun porukan jälkeen mieheni kanssa, koska pyyhe/uikkarit tai mies/naisvuorot eivät heille käyneet. Tuli niin ärsyyntynyt olo koko reissusta, että taisi jäädä viimeiseksi kerraksi mökkeily tuon porukan kanssa. Kyseessä on muuten fiksut ja mukavat ihmiset, joten miten on mahdollista että suututaan siitä ettei hakua tulla saunaan!? Miksi jokaisen yksityisyyttä, omia rajoja ja valinnanvapautta ei voi sen vertaa kunnioittaa ettei mökötetä kuin pienet lapset tuollaisesta asiasta? Ei vaan voi ymmärtää...

Menkää ensi kerralla mökille miehesi kanssa tai kavereiden kanssa jotka arvostavat yksityisyyttäsi, itse en menisi tuollaisten kanssa enää, menisi vähän maku. En ole kyllä missään törmännyt vastaavaan. Ei meillä ole ollut koskaan tapana kavereiden tai sukulaistenkaan kanssa saunoa sekasaunassa.

Vierailija
510/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ap. En sauno edes naispuolisten tuttujen tai työkavereiden kanssa. Nuoruuden kiusaaminen rinnoista ja vartalosta jätti niin kovat arvet etten koe sitä miellyttävän vaan todella vastenmielisenä. Tällaisia asioita ei pitäisi kenenkään joutua selittelemään. Jos ei halua saunaan niin ei mene, oli syynä sitten vartalokompleksit, kuukautiset, viiltelyarvet, avanteet tai vain se ettei huvita saunoa. Miksi pitää selitellä ja vääntää asiasta, ärsyttävää. Pidän saunomista lähinnä intiiminä pesutapahtumana, En ymmärrä miksi siitä on tullut jokaisen  virkistyspäivän tai illanistujaisten ohjelmanumero, todella omituista myös esim. firman ulkomaalisten työntekijöiden mielestä..

Sä et ole voittaja elämässä, pitää olla voittaja niin kun minä. Komea kroppa, komea naamasta jne.

Parempikin ettei mene pilaamaan maisemia sinne saunaan.

Vierailija
511/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen ehdotus oli mennä pyyhkeet tai uikkarit päällä. Monikossa. Eli ilmeisesti omasta pukeutumisesta päättäminen ei riittänyt, vaan olisi pitänyt ahtaa muutkin hikisiin pyyhkeisiin tai uikkareihin. Olisi se minustakin ollut outoa. Uikkarit/pyyhkeen itsellä ymmärrän kyllä, niitä on sekasaunassa useinkin eikä ne ketään häiritse.

Niin mutta kun tämä ei käynyt hän ehdotti että menisi yksin, suuttui siitäkin. Miksi tartut vaan yhteen asiaan, mikä sua ärsyttää.

Vierailija
512/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP Ne suuttui sen takia kun kukaan ei halua olla tekemisissä epävarmojen ihmisten kanssa. Sait ne tuntemaan itsensä epävarmoiksi tuolla käytökselläsi.

Vierailija
513/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla ahdistava elämä, kun 50% kaikista ihmisistä on tilaisuutta odottavia raiskaajia.

Niin? Tätä on olla nainen. Mietit 24/7 että kuka seuraavaksi käy päälle, jos käy päälle. Yrität silti ystävystyä miesten kanssa vaikket voi koskaan olla varma turvallisuudestasi.

Vierailija
514/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeesti ärsyttää.

Vierailija
515/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla ahdistava elämä, kun 50% kaikista ihmisistä on tilaisuutta odottavia raiskaajia.

Niin? Tätä on olla nainen. Mietit 24/7 että kuka seuraavaksi käy päälle, jos käy päälle. Yrität silti ystävystyä miesten kanssa vaikket voi koskaan olla varma turvallisuudestasi.

Huono trolli. Mietit siis kotona ja nukkuessakin potentiaalisia raiskaajia?

Vierailija
516/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kova saunomaan. Kuitenkaan en ole elämässäni ollut montaakaan kertaa tilanteessa jossa sekasauna olisi ollut edes yhtenä vaihtoehtona esillä. Sukuni ja mieheni suvun kesken on aina joko naisten- ja miestensauna tai sitten pariskunnat saunoo keskenään. Samoin kaveriporukassa. Harrastusporukassa joskus saunotaan yhdessä ajankäytön takia, silloin naisilla on melkein kaikilla uikkari ja miehistä puolet on munasillaan, puolet uimahousuissa. Kukaan ei tee asiasta numeroa. Firman tilaisuuksissa on aina ollut naisten ja miesten saunat ja vasta loppuillasta kännisimmät ja kiimaisimmat ovat menneet sekasaunaan mutta ei sinne ketään painosteta.

Sukujuureni ovat maalla mutta asun rannikolla kaupungissa, joten mikään lande/kaupunkijaottelu ei tähän taida vaikuttaa kuten jotkut trollit esittivät.

Kun miehet kyselevät, mikä siinä sekasaunomisessa on niin kauheaa: todella monella naisella on kokemusta siitä, että kun alkaa tissit kasvaa, kiltit sukulaissedätkin alkaa käpälöidä. Ja kaikki me olemme myös kylpylän höyrysaunassa nähneet niitä setämiehiä jotka aina istuvat aivan kiinni naisten ja miesten puolet erottavassa kaiteessa ja yrittävät höyryn läpi tirkistellä... Valitettavasti riittävän moni mies on iljettävä pervo, että sitä suhtautuu vähän varovaisesti kaikkiin.

Tunnen ainoastaan kaksi ihmistä, jotka yrittävät aina ehdotella sekasaunaa. Molemmat miehiä. Molemmat niitä jotka alkavat parin kaljan jälkeen lääppiä kaikkia naisia. Kukaan ei todellakaan halua olla alasti sellaisten aikana.

Kyse ei siis ole siitä etteikö nainen osaisi suhtautua alastomuuten luontevasti. Kyllä ainakin minä osaan. Ongelma on se että todella monilla miehillä on libidoon nähden liian heikko impulssikontrolli. On aivan turha selittää "ei siellä kukaan tirkistele" jos itsellä on kokemusta siitä että kyllä tirkistellään ja yritetään lääppiä silloinkin kun sinulla on uimapuku päällä.

Valtaosa miehistä ei tietenkään ole tuollaisia, mutta kun etukäteen ei voi tietää, eikä sekasaunominen tuo ainakaan minun saunomiskokemukseeni mitään lisäarvoa, on järkevintä välttää sitä.

Vierailija
517/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono trolli. Mietit siis kotona ja nukkuessakin potentiaalisia raiskaajia?

Jep.

Vierailija
518/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minö tarvitsen kipeästi apua. Yritin tehdä oman ketjun mutta sinne tultiin vain pilkkaamaan. Mies oli ilman mi nua tai suostumustani mennyt uimaan sekaporukassa mö,illä, ja siellä oli siis naisia. Jos saunominen onnistuu miesten ja naisten vuoroilla, niin miten uimista ei voi järjestää samalla tavalla?? 

Ihan samaa vartalomuotojen kyylämmistä se on. Kukaan ei ymmärrä. Minun ketjuni pilattiin. On vain niin paha olla. Riittämätön olo. 

Vierailija
519/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tykkää että on seuraa saunassa ettei tartte yksin siellä istua niin on pervo, raiskaaja, hyväksikäyttäjä jne?

Vierailija
520/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä sekasaunasta kieltäytyminen jotain landepaukkujen juttuja? Rannikolla en ole koskaan kuullut kenenkään tehneen mitään numeroa asiasta vaan saunottu on aina miten kukin. Juhannuksena saunottiin kaikkina päivinä 8-10 tuntia joten olisihan se ollut aika outoa jos joku olisi mököttänyt yksinään jossain kaukana muista.

Landepaukkujen juttu taitaa olla tuo sekasaunaan painostamimem kokemukseni mukaan :) Ei muita kiinnostanut yhtä paljon sainooko muut ja millä kokoonpanolla.

Täh? Sekasaunojiahan se porukan koostumus nimenomaan ei kiinnosta, kaikki ovat tervetulleita. Täällä mammat ovat kovin tarkkoja puolestaan minkä ikäisten, kokoisten ja sukupuolisten kanssa sitä voi samaan saunaan sattua. Ja se vaikuttaa kovin oudolta tosiaan kun en ole sellaiseen koskaan törmännyt.

Aloituksessa nimenomaan luki että kaverit suuttui kun ei Ap tullut mukaan sekasaunaan. Sekö on sitä että porukan koostumus ei kiinnosta. Ei ehkä sua, mutta monia täällä näyttää kiinnostavan

Ap on vetänyt vauvapalstan tyyliin vahvaa värikynää tarinaansa, tuskin siellä kukaan on suuttunut paitsi ehkä ap:n kiukuteltua että kaikkien muidenkin tulisi pukeutua hänen tahdostaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän