Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies halusi että minä maksan hänen äidilleen tulevan asian

Vierailija
25.06.2018 |

Olen nuori nainen ja miehen kanssa avoliitossa. Mies osti äidilleen kännykän kuoren, ja pyysi että minä olisin maksanut sen (miehellä rahat vähissä ennen palkkapäivää). Kieltäydyin ja mies alkoi mököttää. Mitä mieltä olette siitä että mies yrittää maksattaa minulla omalle äidilleen ostamia lahjoja? Minusta se si ole oikein. Itse olen th äidin kasvattama ja minun äidilleni ei ikinä osteta mitään. Miehen äidillä taas on jo muutenkin kaikkea ja elää osittain miehensä rahoilla, vaikka molemmat käyvät töissäkin. Minusta miehen äidillä olisi myös itse varaa maksaa tuo kännykänkuori, kun taas minä olen opiskelija ja nyt pienipalkkaisessa kesäyössä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän siltä kuin olisitte enemmän kämppiksiä kuin pariskunta.

Vierailija
42/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis loisii halvalla opiskelija-asunnossasi, vaikka ei ole opiskelija? Kun valmistut ja joudutte muuttamaan vapaille markkinoille, nousee vuokrakin saman tien kaksinkertaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mielestäni loisi, koska maksamme vuokran puoliksi ja molemmat maksavat muutenkin n. Puoliksi kaikki välttämättömät menot.

Ap

Ymmärrätköhän kulta pieni, että ruokaan menee kk todella paljon rahaa. Juurihan sanoit että miehesi ostaa ruuat. En kyllä olisi kehdannut olla ostamatta patin kympin kuoria, varsinkaan kun käytännössä en maksa elämisestäni mitään muuta kuin 250€/kk vuokraa.

Jos ruokaa menee kahdelta ihmiseltä paljon rahaa jokin mättää ja pahasti. Ap:n miehellä on taloudenhallintaongelma ja pakonomainen tarve ostella tili tyhjäksi. Se Ei hyvää lupaa. Kyllä noista tuloista pitäisi miehellä jäädä säästöön satoja euroja kuussa.

Vierailija
44/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa aina käydä joka vuosi 2 vk matkalla. Keskitasoisessa hotellissa. Minusta se on yli varojen elämistä, mies sanoo että höpön höpön. Mutta minä tiedän rahan arvon koska olen yh-perheessä kasvanut.

Ap

Sä olet ap ihan oikeassa. Harkitse suhteen lopettamista jo  nyt.

Vierailija
45/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli ettet tule raskaaksi tuolle tuhlarille! Olette ilmeisesti todella nuoria? Älä sido itseäsi tuohon

mieheen vaan ala elää omaa elämääsi, pidä omista rahoistasi huoli ja säästä tulevaisuutta varten. Noin

erilainen suhtautuminen kulutukseen ennustaa suhteeseen jatkuvia ristiriitoja. Pohdi vakavasti haluatko

jatkaa yhteistä elämää vai jatkatteko eri suuntiin yhtä kokemusta rikkaampina! 

Vierailija
46/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tulen esim. hyvin toimeen seuraavan laisilla ruoilla kokonaisen päivän:

Aamupala: Kaurapuuroa + voisilmä, maitoa juomaksi

Lounas: Kananmunakastiketta ja perunoita

Iltapäivällä leipää ja salaattia + esim. rahkaa

Illalla leipää, rahkaa + hedelmä

Tällaisilla ruoilla tulen hyvin toimeen vapaapäivänä. Työpäivänä muutama leipä lisää tms. Vapaapäivinä kulutan vähemmän kuin työpäivänä (itse asiassa ihmeellisen vähän), eli työpäivänä tarvitsen enemmän energiaa, etten pyörry kun työ on fyysisesti ja henkisesti raskasta.

Ap

Juu no nuo ruoat eivät ole miehelle kuin suupala, varsinkin jos hän tekee jotain fyysistä työtä. Itsekään en naisena selviytyisi tuollaisella minimalismilla, eikä siitä kyllä taida saada riittävästi ravinteitakaan...?

Minunkaan mielestäni ei ole reilua roikkua parisuhteessa että saat opiskelut valmiiksi, teille kummallekaan. Ja sinun osaltasi vaarana on myös, että totut vallitsevaan tilanteeseen, etkö enää uskalla jäädä yksin, varsinkin kun mies sitten lupaa että okok hankitaan se lapsi - ja kohta jo vaikerrat täällä miten mahdoton anoppi sinulla on ja miten mies ei osaa laittaa perhettään vanhempiensa etusijalle...

Vierailija
47/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut jo äidilleni. Hän ihmetteli miten raha voi olla niin vähissä vaikka käy kokopäiväisesti töissä.

Mieheni myös vaatii että käymme matkalla joka vuosi ja maksaa suurimman osan siitä. Siihen hänen rahat myös menevät. Itse en suostu maksamaan siitä paljon koska en halua matkalle. Haluan vaan tavalliset elämää, töissä käymistä ja perheen. Itse pärjään ok pienillä tuloilla isoäidiltäni saaman perinnön ja keikkatöiden avulla.

Ap

Lapsi rakas, älä käytä isoäitini perintöä siihen, että saat miehesi kansaa nyt elellä mukavasti!

Laita rahat kiinni johonkin sijoitukseen niin pärjäät myöhemmin. Kun sinulla joskus on asuntolaina / olet äitiyslomalla tulet olemaan kiitollinen niistä säästetyistä perintöeuroista! Eikä isoäitisikään jättänyt niitä rahoja, jotta miehesi nyt voi ostella äidilleen kännykänkuoria ja itselleen pleikkapelejä! Siis sijoita rahat (vaikka vain 12kk talletus kerrallaan) ja elä kuin niitä ei olisikaan!

Vierailija
48/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä että Isoäitini tarkoitti perinnön minulle minun tulevaisuuttani varten, ei siihen että sillä ostetaan miehelle pelikoneita tms. Ja ruoasta vielä että minusta terveellistä ruokaa voi ostaa halvemmallakin jos esim. Tekee itse paljon pakastimeen. Kananmunat on melko edullisia myös.

Harkitsen kyllä suhteen lopettamista. Olisi hyvä jos löytäisin jonkun muun kanssani asumaan tähän asuntoon.

Ap

Vierailija
49/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan samaa mieltä että Isoäitini tarkoitti perinnön minulle minun tulevaisuuttani varten, ei siihen että sillä ostetaan miehelle pelikoneita tms. Ja ruoasta vielä että minusta terveellistä ruokaa voi ostaa halvemmallakin jos esim. Tekee itse paljon pakastimeen. Kananmunat on melko edullisia myös.

Harkitsen kyllä suhteen lopettamista. Olisi hyvä jos löytäisin jonkun muun kanssani asumaan tähän asuntoon.

Ap

Kuinka paljon sait perintöä ja tietääkö mies määrän? Vaatiiko siis sinua käyttämään tuota rahaa?

Vierailija
50/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies tietää määrän. Sanoo usein että "meillähän on rahaa eli voidaan kyllä ostaa sitä ja sitä". Itse olen eri mieltä, ne rahat ovat vain minun koska mummoni tarkoitti ne minulle, ei muille. Nyt olen päättänyt että otan todella tiukan linjan, en maksa MITÄÄN miehen ylimääräisiä juttuja, hän voi töissä käyvänä maksaa itse. Jos se ei kelpaa niin etsin uuden miehen tai olen yksin ja teen opiskeluni loppuun.

Ap

Vierailija
51/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistutan miehelle veloistaan säännöllisesti että hänen pitää maksaa ne minulle takaisin.

Ap

Vierailija
52/63 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei todennäköisesti ole katkaissut napanuoraansa äitiinsä. Kehoitan ottamaan jalat alle! Minulla oli mies, joka oli aivan isänsä talutusnuorassa. Huonosti kävi, kun vielä lapsenkin kanssaan tein, ennen kuin asian tajusin. Isällä oli mm. salaa avain kotiimme ja kävi siellä salaa omia aikojaan. Minulle paljastui tuokin vasta eron partaalla. Poika ja isä vetivät yhtä köyttä kaikessa, nyhtivät yhdessä rahaa minulta, vaikka minä olin se köyhä, nämä kaksi todella rikkaita! En jaksa edes kertoa kaikkea, mutta pienistä jutuista alkoi ja ihan sairas oli koko kuvio, kun se minulle kaikkinensa paljastui. Älä tee samaa virhettä!

Vierailija
53/63 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muistutan miehelle veloistaan säännöllisesti että hänen pitää maksaa ne minulle takaisin.

Ap

Et tule ikinä saamaan velkoja. Näin kävi myös mulle sellainen 1500€ meni Kankkulan kaivoon. Ikinä enää lainaa kenellekään rahaa, varsinkaan, jos mies vähänkään epäilyttää.

Lupaili maksaa ja "maksoi" kerran rahoja ei koskaan tullut. Heitä se mies pihalle nyt.

Vierailija
54/63 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies tietää määrän. Sanoo usein että "meillähän on rahaa eli voidaan kyllä ostaa sitä ja sitä". Itse olen eri mieltä, ne rahat ovat vain minun koska mummoni tarkoitti ne minulle, ei muille. Nyt olen päättänyt että otan todella tiukan linjan, en maksa MITÄÄN miehen ylimääräisiä juttuja, hän voi töissä käyvänä maksaa itse. Jos se ei kelpaa niin etsin uuden miehen tai olen yksin ja teen opiskeluni loppuun.

Ap

Omalla lapselleni kävi vähän niin kuin sinulla on vaarana käydä. Sai n 10000€ perintöä, teki opiskelun kummasti helpommaksi... mutta kummasti kävi niin, että matkustelu ym veivätkin fokusta opiskelusta eikä tuo raha nyt niin pitkälle riittänyt (ja me vanhemmat kyllä kannustettiin sijoittamaan raha pahemman ajan varalle) ja kävi myös ilmi, että itse asiassa ei avomies niin oikeastaan ollut pystynytkään omia maksujaan maksamaan...

No avoero tuli ja nyt tyttö sinnittelee venyneitä opintojaan valmiiksi ja samalla on ’pakko’ käydä töissä kun on tottunut jo kuluttamaan - ja häntä todella ärsyttää, että siskonsa toimi toisin ja hänellä nyt on yli 10k€ sijoitukset odottamassa kun joskus hankkii oman asunnon tms.

Vierailija
55/63 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten voin sanoa miehelle etten halua matkalle? Meillä on matka varattuna jo kuukauden päähän (mies varasi aikoja sitten), tosin mies on maksanut siitä suurimman osan joten sillä lailla ei niin paha kun itse en ole siihen niin paljon kuitenkaan rahaa laittanut. Pakko kai sinne on mennä kun ei voi varmaan perua enää... :(

Sen matkan jälkeen en mene kyllä enää matkalle kertaakaan tämän miehen kanssa. Kaikkein ärsyttävintä on että miehen äiti myös aina innoissaan kyselee jo että mihin menette sitten ensi vuonna matkalle... ei varmaan ymmärrä että olen opiskelija!

Ap

Vierailija
56/63 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/63 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten voin sanoa miehelle etten halua matkalle? Meillä on matka varattuna jo kuukauden päähän (mies varasi aikoja sitten), tosin mies on maksanut siitä suurimman osan joten sillä lailla ei niin paha kun itse en ole siihen niin paljon kuitenkaan rahaa laittanut. Pakko kai sinne on mennä kun ei voi varmaan perua enää... :(

Sen matkan jälkeen en mene kyllä enää matkalle kertaakaan tämän miehen kanssa. Kaikkein ärsyttävintä on että miehen äiti myös aina innoissaan kyselee jo että mihin menette sitten ensi vuonna matkalle... ei varmaan ymmärrä että olen opiskelija!

Ap

Kannattaa sanoa nyt jo vaikka tänään. Että seuraavan matkan jäleen et matkustakaan ennen kuin olet valmistunut ja olu töissä pari vuotta.

Ja että tarvitset matkarahKsi miehen lainaamat rahat kun ostit isoäitisi rahoilla äidillesi huvimajan tai vastaavan...

Vierailija
58/63 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en tämän matkan jälkeen mielestäni ansaitsisi todellakaan matkustaa ennen kuin olen ollut töissä pari vuotta ainakin...

Pahinta on että miehen äiti kyselee hänkin varmasti jo heti matkan jälkeen mihin seuraavana menemme matkalle... uskomattomia lapsellisia ihmisiä, en ymmärrä missä maailmassa elävät kun kuvittelevat että opiskelijana on normaalia matkustaa joka vuosi!

Ap

Vierailija
59/63 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en tämän matkan jälkeen mielestäni ansaitsisi todellakaan matkustaa ennen kuin olen ollut töissä pari vuotta ainakin...

Pahinta on että miehen äiti kyselee hänkin varmasti jo heti matkan jälkeen mihin seuraavana menemme matkalle... uskomattomia lapsellisia ihmisiä, en ymmärrä missä maailmassa elävät kun kuvittelevat että opiskelijana on normaalia matkustaa joka vuosi!

Ap

Anoppi saattaa kyllä ihan vain kuvitella, että te molemmat olette innoissanne matkustamisesta - hän ei ehkä tajua painostavansa sinua mitenkään.

Voi myös olla, ettei hänellä ole käsitystä miehesi rahavaroista eikä oikein mistään muustakaan.

Tai sitten hän on niitä, jotka saavat energiansa siitä, kun he kertovat omille ystävilleen miten ’minun poikani ja miniäni sitä ja tätä.... ’ -rasittavuuksiin asti, kun ei omassa elämässä ole tarpeeksi ’hohtoa’

Vierailija
60/63 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voi olla että anoppi luulee että minäkin haluan matkoille. Sanoin tosin kerran kun olimme anopilla suoraan että en halua enää matkoille eikä ne ole minulle niin tärkeitä.

Anoppi on ehkä vähän pinnallinen ihminen, laittaa paljon kuvia sosiaaliseen mediaan (vaikka on jo melkein 60 vuotias!) Yms.

Tuhlaukselra tuntuu tämäkin matka mutta mitä te tekisitte minun tilanteessa? Ei 1 km päässä olevaa matkaa voi varmaan perua :(

Yleensäkin tuntuu etten tiedä elänkö omannäköistä elämääni. Ei tunnu ihan siltä. Omat haaveeni ovat että saan ensin opiskelun loppuun ja teen alan töitä, sitten hankin lapsia. Oma asuntoni yhdessä miehen kanssa olisi hyvä saada joskus. Mutta en tiedä onko nykyinen mies se jonka kanssa sen haluan kun rahankäyttö on tällaistä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä