Mies halusi että minä maksan hänen äidilleen tulevan asian
Olen nuori nainen ja miehen kanssa avoliitossa. Mies osti äidilleen kännykän kuoren, ja pyysi että minä olisin maksanut sen (miehellä rahat vähissä ennen palkkapäivää). Kieltäydyin ja mies alkoi mököttää. Mitä mieltä olette siitä että mies yrittää maksattaa minulla omalle äidilleen ostamia lahjoja? Minusta se si ole oikein. Itse olen th äidin kasvattama ja minun äidilleni ei ikinä osteta mitään. Miehen äidillä taas on jo muutenkin kaikkea ja elää osittain miehensä rahoilla, vaikka molemmat käyvät töissäkin. Minusta miehen äidillä olisi myös itse varaa maksaa tuo kännykänkuori, kun taas minä olen opiskelija ja nyt pienipalkkaisessa kesäyössä.
Kommentit (63)
En taida jaksaa pidemmän päälle. Opiskelen nyt loppuun ja hankin itselleni ammatin (hoitoala) ja sitten eroan miehestä. Ja etsin toisen miehen jolla samanlaiset arvot enemmän.
Ap
Miehelläsi tuntuu olevan kaikki heti tänne mulle nyt-asenne eikä rahankäyttö ole hallinnassa. Minusta on normaalia on ajatella rahankäyttöä pidemmälle kuin seuraavaan palkkapäivään asti. Luulisi että noista tuloista jäisi jotain säästöön asti eikä tili olisi tyhjä seuraavana palkkapäivänä.
Minulla on tällä hetkellä aika pienet tulot koska opiskelen vielä, käyn kyllä keikkatöissä opiskelun ohella. Nyt kesällä kokopäiväisesti lähihoitajan töissä ja palkka sen mukainen. Asutaan opiskelija-asunnossa jossa vuokra yht 500 e kuussa joka maksetaan puoliksi.
Ap
Kalliiksi tulee tuo mies. Ota ensi kerralla helpompi lemmikki, vaikka kissa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä mieltä olette, onko tuommoinen normaalia että mies käyttää rahaa noin?
Ap
Valitettavasti se on aika monelle normaalia. Tuskinpa oli sinun yh-äidillesi normaalia. Kehtaiditko muuten kertoa äidillesi, miten valitsemasi mies hoitaa raha-asiansa, vaikka tienaa ihan kohtalaisesti?
Vierailija kirjoitti:
En taida jaksaa pidemmän päälle. Opiskelen nyt loppuun ja hankin itselleni ammatin (hoitoala) ja sitten eroan miehestä. Ja etsin toisen miehen jolla samanlaiset arvot enemmän.
Ap
Älä tee noin, täysin moralitonta! Joko ilmoitat ongelmista avoimesti, annat mahdollisuuden muuttaa tapojansa jne. tai sitten jätät heti. Moralitonta vedättää toista muutama vuosi, jotta saat opinnot loppuun. Jessus. Ehkä te kuuluttekin yhteen.
Eli ap loisii miehen lompakolla opiskelujensa ajan? Hieno nainen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tällä hetkellä aika pienet tulot koska opiskelen vielä, käyn kyllä keikkatöissä opiskelun ohella. Nyt kesällä kokopäiväisesti lähihoitajan töissä ja palkka sen mukainen. Asutaan opiskelija-asunnossa jossa vuokra yht 500 e kuussa joka maksetaan puoliksi.
Ap
Kuuluiko tähän myös sähkö, nettiyhteys ja vesi?
Mihin ihmeeseen miehelä.kulu rahat? Ostaako teille molemmille vaattet, ruoat, herkut, matkat, liikennekulut, terveysmaksut, harrastukset, vai maksatko omat kulusi itse? Jos et,niin sitten ehkä ymmärrän miehen rahankäyttöä, jos vsikka terveysmenot on jommallakummalla tai molemmilla isot.
Olen kertonut jo äidilleni. Hän ihmetteli miten raha voi olla niin vähissä vaikka käy kokopäiväisesti töissä.
Mieheni myös vaatii että käymme matkalla joka vuosi ja maksaa suurimman osan siitä. Siihen hänen rahat myös menevät. Itse en suostu maksamaan siitä paljon koska en halua matkalle. Haluan vaan tavalliset elämää, töissä käymistä ja perheen. Itse pärjään ok pienillä tuloilla isoäidiltäni saaman perinnön ja keikkatöiden avulla.
Ap
Kyllä vuokraan kuuluu kaikki. Terveysmenoja meillä ei juuri ole. Ostan itse omat vaatteet. Mies ostaa usein meille viikon ruoat mutta myös minä ostan välillä jos joku on lopussa.
Ap
En mielestäni loisi, koska maksamme vuokran puoliksi ja molemmat maksavat muutenkin n. Puoliksi kaikki välttämättömät menot.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut jo äidilleni. Hän ihmetteli miten raha voi olla niin vähissä vaikka käy kokopäiväisesti töissä.
Mieheni myös vaatii että käymme matkalla joka vuosi ja maksaa suurimman osan siitä. Siihen hänen rahat myös menevät. Itse en suostu maksamaan siitä paljon koska en halua matkalle. Haluan vaan tavalliset elämää, töissä käymistä ja perheen. Itse pärjään ok pienillä tuloilla isoäidiltäni saaman perinnön ja keikkatöiden avulla.
Ap
Milaisilla matkoilla oikein käytte, jos iso osa rahoista menee noihin matkoihin? 7 tähden hotelleihin kuukauden maailmanympärysmatkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vuokraan kuuluu kaikki. Terveysmenoja meillä ei juuri ole. Ostan itse omat vaatteet. Mies ostaa usein meille viikon ruoat mutta myös minä ostan välillä jos joku on lopussa.
Ap
Kuinka kallista ruokaa teillä syödään? Pystyisitkö maksaman itse omat ruokasi?
Oöetko ottanut raha-asioita puheeksi?
Vierailija kirjoitti:
En mielestäni loisi, koska maksamme vuokran puoliksi ja molemmat maksavat muutenkin n. Puoliksi kaikki välttämättömät menot.
Ap
Ymmärrätköhän kulta pieni, että ruokaan menee kk todella paljon rahaa. Juurihan sanoit että miehesi ostaa ruuat. En kyllä olisi kehdannut olla ostamatta patin kympin kuoria, varsinkaan kun käytännössä en maksa elämisestäni mitään muuta kuin 250€/kk vuokraa.
Mitä, jos ehdottaisit, että esim kesän ajan kumpikin ostaa omat ruokansa, vessapaperinsa jne. Näin näet, että maksaako mies paljon kulujasi , ja vastaavasti myös sen fttä pysyykö mies silloin budjetissa.
Kyllä minäkin ostan ruokia, mutta mies ostaa usein niitä enemmän. Itse tulen toimeen melko yksinkertaisella ruoalla, esim. kananmunakastike, salaatti johon on lisätty kananmunaa tms. En tarvitse lihaa joka päivä. Osaan siis ostaa aika edullisia ruokia. Mies ostaa usein lihaa. Omasta mielestäni en elä miehen siivellä kun maksetaan vuokra puoliksi.
Ap
Minäkin elän osittain mieheni rahoilla vaikka molemmat käymmekin töissä... Sitä se avioliitto teettää. Jaa juu, miehenikin elää osittain minun rahoillani...
Itse tulen esim. hyvin toimeen seuraavan laisilla ruoilla kokonaisen päivän:
Aamupala: Kaurapuuroa + voisilmä, maitoa juomaksi
Lounas: Kananmunakastiketta ja perunoita
Iltapäivällä leipää ja salaattia + esim. rahkaa
Illalla leipää, rahkaa + hedelmä
Tällaisilla ruoilla tulen hyvin toimeen vapaapäivänä. Työpäivänä muutama leipä lisää tms. Vapaapäivinä kulutan vähemmän kuin työpäivänä (itse asiassa ihmeellisen vähän), eli työpäivänä tarvitsen enemmän energiaa, etten pyörry kun työ on fyysisesti ja henkisesti raskasta.
Ap
Mies haluaa aina käydä joka vuosi 2 vk matkalla. Keskitasoisessa hotellissa. Minusta se on yli varojen elämistä, mies sanoo että höpön höpön. Mutta minä tiedän rahan arvon koska olen yh-perheessä kasvanut.
Ap
Mitkä ovat sinun tulosi? Maksatteko asumisen puoliksi, vai maksaako mies suurimman osan?