Minä olen lomalla, naapurin äiti ajattelee että hoidan heidän lastaa omieni ohessa.
Minä olen kotona lomalla ja lapsen kaverin äiti laittaa lapsen tänne aamuisin (8) kun itse lähtee töihin. Me heräämme lomalla 9-9.30, kun muuten herätys on aina 6-7.
Kommentit (27)
Ei kukaan noin toimi ilman että on sovittu? Sano, että teille ei voi tulla niin aikaisin.
Minäikäimen lapsi? Huomenna lähetät lapsen kotiinsa, koska olette lähdössä johonkin. Tai sitten tänään viestit jotenkin, että et toimi enää lastenhoitajana.
Joskus näille täytyy olla tiukka ja käyttää häijyyttä. Jos pääsisitte lähtemään jonain iltana, niin että ette olisi seuraavana aamuna kotona...
Olet sitten ottanut yhteyttä tähän äitiin ja sanonut, että lomalla nukumme pitempään, joten meille ei voi tulla klo 8, eikö niin?
Et olisi mennyt antamaan teidän avaimia naapurille.
Miten se lapsi saa teillä ajan kulumaan silloin 8-9 välillä, ennen kuin heräätte?
Niin siis heräisimme myöhemmin. Vaikea sitä lasta on tuosta ovelta enää kotiinkaan käännyttää, äiti käskee tulemaan kun tietää että olemme kotona. Olisi eriasia jos asiasta sovittaisiin etukäteen, itse tarjoaisin edes jotain vaivanpalkaksi.
Älä ole tossu. Jätä lapsi pihalle.
Teiltä menee just ensi yönä ovikello rikki hups vaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis heräisimme myöhemmin. Vaikea sitä lasta on tuosta ovelta enää kotiinkaan käännyttää, äiti käskee tulemaan kun tietää että olemme kotona. Olisi eriasia jos asiasta sovittaisiin etukäteen, itse tarjoaisin edes jotain vaivanpalkaksi.
Ei ole vaikea. Et vaan avaa ovea. Ei ole sinun velvollisuutesi.
Lähetä lapsi kotiinsa ja sano että voi tulla 12:00 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti haloo. Kun ovikello soi niin käyt sanomassa, että teille voi tulla lounasajan jälkeen. Oikeasti pitää avata suu eikä olla tossu, jota käytetään hyväksi.
Nyt kannat kassia ym. tavaraa autoon ja kerro, että olette lähdössä aamulla mökille/mummolaan/kylpylään tmv.
Et kai koko lomaasi voi mennä naapurin lapsen mukaan. Vähän järkeä peliin.
voi hyvää päivää. Mitä jos menisit ihan suoraan sanomaan naapurin kersan äityliinille, että ei sovi, että muksu tungetaan teille, vai oletko taas yksi palstan lapatossukka joka ei uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Sanot lapselle vaan ihan ystävällisesti että kuule, meille ei voi näin aikaisin tulla, nukumme vielä. Pyydä vaikka viemään äidilleen sellaisia terveisiä jos siihen vetoaa "äiti käski" tms.
Miten niin laittaa? Sanotte että teillä on muita suunnitelmia. Simple as that.