Nämä maanantaiaamut ovat kyllää nannaa työttömyydestä nautiskelevalle
Tuli herättyä näköjään vähän turhan aikaisin, mutta ei jaksa murehtia pikkuasioita kun voi elää tätä erittäin nautinnollista lomaelämää. Ennen maanantaiaamut olivat erittäin masentavia, mutta nyt on toisin. Aamukahvia koneeseen ja tekemään maanantaipäivän lomasuunnitelmia.
Kommentit (23)
Aika helppoa on työntekokin. Työkaverit ja pomo lomilla jo, itselle jää hommaksi etänä hoidella akuutteja juttuja, vastailla meiliin jne. Ehkä 5 minuuttia tunnista jotain tekemistä...
Käytännössä lueskelen läppäri auki lehteä ja taidan kohta lähteä lenkille. Känny vaan mukaan, niin voi vastata puhelimeen, jos joku asiakas jotain kaipaa. Pari viikkoa tätä, ei huono.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Keskiviikkona näyttäis pääsevän taas rannalle ja illalla jalkapalloa useamman punaviini lasillisen kanssa ja herkkuillallinen🌞🍷 Toisin oli vielä edellisten mm-kisojen aikaan kun aamulla aikanen herätys.
Juu viime kisojen aikaan piti käydä kesken illan viimeisen ottelun nukkumaan koska töitä thyii. Sittemmin olen viisastunut ja ymmärtänyt työttömyyden hyvät puolet, enkä enää uhraa ajatustakaan töiden tekoon.
Vaikka en tykkää töitä tehdäkään (enkä myöskään tee) niin oli ihan kivaa herätä kerrostalomme pihalta kantautuviin ruohonleikkurin ja siimaleikkurin ääniin. Mikäs tässä aamukahveeta juodessa ja samalla katsellessa kun pihamme kaunistuu.
Ai jaa - minusta taas oli mukava tulla juhannuksen jälkeen töihin. Tulin tosi aikaisin vielä, niin oli ihanan rauhallista ja hiljaista. Tosin nyt kuumimpana lomasesonkina täällä on melkoisen hiljaista koko päivän. Ja kun tulin niin aikaisin, pääsen aikaisin töistä nauttimaan pitkästä illasta! Mukavaa, että meillä kaikilla on mukavaa :)
Työttömyys on hetken ajan mukavaa mutta jos miettii, että kuukaudesta ja vuodesta toiseen olisi toimettomana niin eihän se olisi niin mukavaa enää.
Paras vaihtoehto on se, että löytää jonkin työn jota kohtaan voisi tuntea intohimoa ja josta myös maksettaisiin hyvin jotta vapaa-aika olisi mahdollisimman nautinnollista.
Itse en ainakaan ole vielä sitä löytänyt, mutta ehkä vielä joskus löydän.
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa - minusta taas oli mukava tulla juhannuksen jälkeen töihin. Tulin tosi aikaisin vielä, niin oli ihanan rauhallista ja hiljaista. Tosin nyt kuumimpana lomasesonkina täällä on melkoisen hiljaista koko päivän. Ja kun tulin niin aikaisin, pääsen aikaisin töistä nauttimaan pitkästä illasta! Mukavaa, että meillä kaikilla on mukavaa :)
No se on todella kivaa kun kaikilla on kivaa! Noista pitkistä illoista kun tykkäät, niin varmasti pitäisit myös näistä työttömien kiireettömistä aamuista ja harrastusrikkaista päivistä.
Minäkin nautin työnteosta ja vieläpä hyvällä palkalla.
Kohta taas pamahtaa pyhätyölisät ja vähän myöhemmin lomarahat!
Ja tileillä rahaa odottamassa sijoitustoimintaa, tai kuluttamista. On näköalaa tulevaisuuteen, mutta mites työttömän? Viekö aktiivimalli tukirahoja, tai mitä ne nyt onkaan? En ole henkilökohtaisesti joutunut tutustumaan pykäliin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on hetken ajan mukavaa mutta jos miettii, että kuukaudesta ja vuodesta toiseen olisi toimettomana niin eihän se olisi niin mukavaa enää.
Paras vaihtoehto on se, että löytää jonkin työn jota kohtaan voisi tuntea intohimoa ja josta myös maksettaisiin hyvin jotta vapaa-aika olisi mahdollisimman nautinnollista.
Itse en ainakaan ole vielä sitä löytänyt, mutta ehkä vielä joskus löydän.
Mistä sellainen kuvitelma, että työtön=toimeton?
Mulla ainakin harrastuksia niin paljon, etten todellakaan ehdi kaikkea harrastaa niin paljon kuin haluaisin, vaikka työttömänä minulla onkin aikaa todella mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ja tileillä rahaa odottamassa sijoitustoimintaa, tai kuluttamista. On näköalaa tulevaisuuteen, mutta mites työttömän? Viekö aktiivimalli tukirahoja, tai mitä ne nyt onkaan? En ole henkilökohtaisesti joutunut tutustumaan pykäliin.
Oho! Oikeinko saat rahaa kun käytät aikasi töissä? Tuota asiaa me työttömyydestä nautiskelevat emme olekaan osanneet ottaa huomioon. :) Minuun ei tee materia ja mammona vaikutusta ja jotain kateutta rahaa kohtaanhan sinä reppana yrität herätellä. Sain minäkin sitä rahaa töissä ollessani, mutta en tarvinnut sitä ollakseni onnellinen vaan tarvitsin arvokasta aikaa tehdä kaikkea kivaa. Ja sitä aikaa sai kun alkoi elämäntapatyöttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on todella kivaa kun kaikilla on kivaa! Noista pitkistä illoista kun tykkäät, niin varmasti pitäisit myös näistä työttömien kiireettömistä aamuista ja harrastusrikkaista päivistä.
Niin, en tiiä... minä herään hyvin aikaisin eikä mulla ole koskaan tullut hoppua töihin, ehdin kyllä tehdä kaiken mitä pitääkin. Ja minä tykkään käydä töissä - en välttämättä keksisi tekemistä joka päivälle koko päiväksi, jos en olisi töissä (en tosin tiedä sitäkään, kun en ole ollut työttömänä oikeastaan koskaan koulusta päästyäni). Illat riittävät mulle hyvin puuhasteluun ja lepoon :)
Mä en vain osaa olla iloinen työtön, miten te sen teette? Nyt olisi aikaa kehittää itseään, harrastaa, levätä ja nähdä ystäviä mutta en saa mitään aikaiseksi kun olen niin masentunut ja ahdistunut :(
Kyllä tuella elää kun downshiftarin asennetta ja rentoa elämää 👍 Ei paljon työt nappaa kun katto ja ruokaa on. Illalla voi vähän fuusiojazzia kuunnella aamutyöläisten iloksi 😁
M31
Vierailija kirjoitti:
Eihän työtön ole automaattisesti köyhä. On säästöjä ja perintöjä ym. Kimi Räikkönenkin voi vuoden päästä olla työtön eikä varmasti pystyisi sinun hiluillas pyörittämään talouttaan. Kaikki on niin suhteellista.
Puhumattakaan hyvätuloisen kesälomalaisen maanantaiaamuista ☺ Neljä viikkoa varsinaista kesälomaa, viikko ylityövapaita ja viikko palkatonta vapaata.
Ihanaa kesää kaikille!
Työttömillä on varmasti aikaa elellä tropiikin paratiisisaarilla. Hieno iso asuntokin - tai peräti oikea omakotitalo - kannattaa hommata, koska on paljon aikaa viettää myös kotona. Ja harrastuksia tarvitaan tietysti monia.
Huokaus, kateeksi käy.
Totta.
Maanantain ahdistukset loppui kuin seinään kun työt jätin.
Työttömällä on niin kivaa, että siitä pitää aina muille todiestella. Suomalaisia keskustelupalstoja kun seurailee, niin huomaa, että joka paikassa joku työtön on samaa rimpsua kertomassa. Miten se työttömyys on niin kivaa, eikä ahdista ollenkaan, ja oikeastaan makaronit lounaaksi on ihan hyvää. Hei ei olis heittää parikybää? Kuun loppu on tulossa niin saat sit takas.
Olen työtön ja minulla ei olisi taloudellisesti mitään hätää, jos pitäisin vähän vähemmän hauskaa. Päihteisiin menee jokunen satanen per kuukausi, mutta on ollut kyllä kivaakin tämä touhu ja laskutkin olen aina saanut hoidettua. En ymmärrä, että miten muka sellainen työtön ei pärjää taloudellisesti, jolla ei ole lapsia ja joka ei kuluta minun tavallani rahojaan päihtymisnautintoihin...
vihreä kirjoitti:
Työttömällä on niin kivaa, että siitä pitää aina muille todiestella. Suomalaisia keskustelupalstoja kun seurailee, niin huomaa, että joka paikassa joku työtön on samaa rimpsua kertomassa. Miten se työttömyys on niin kivaa, eikä ahdista ollenkaan, ja oikeastaan makaronit lounaaksi on ihan hyvää. Hei ei olis heittää parikybää? Kuun loppu on tulossa niin saat sit takas.
Miltä tuntuu olla kateellinen työttömälle? Vai mikä sinua siinä häiritsee, jos joidenkin työttömien mielestä työttömyys on mahtavaa? Vai onko työttömät mielestäsi sellainen ihmisryhmä, jotka saisivat netin keskustelupalstoilla vain valittaa elämänsä huonoista puolista, eikä tuoda ollenkaan esiin työttömän elon ihanuuksia? Niinkö?
Sama. Keskiviikkona näyttäis pääsevän taas rannalle ja illalla jalkapalloa useamman punaviini lasillisen kanssa ja herkkuillallinen🌞🍷 Toisin oli vielä edellisten mm-kisojen aikaan kun aamulla aikanen herätys.