Mitä "hyötyä" kotitöistä oikein on?
Minusta ei mitään. Siis miten niissä kehittyy ihmisenä ja tulee onnellisemmaksi? Miten jonkun elämän paras sisältö on se, että on onnellinen, koska on oma koti järjestyksessä, tajuatteko miten pientä ja vähäpätöistä se on millään mittarilla? Siis se, että kuluttaa melkein kaiken aikansa tehdessään KOTITÖITÄ?
Minusta se on aina aikaa hukkaan heitettyä, jos joudun kotona jotan typerää kotityötä tekemään, oli se sitten mikä homma vaan. Ei kyllä liiku paljoa sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä on järkevää ja älykästä käyttää elämäänsä kotitöihin.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinulla ole mitään koulutusta. Palkka on 1500
Teen omasta halustani osa-aikatyötä, koska olen niin lannistettu, etten jaksa elää kuin tuon määrän sitä paskaduunia kanssa. Enempää en kestäisi. Säälin teitä, joiden on pakko kestää töissä full time.
apMeidän muiden täytyy elättää omat lapsemme. Emme jätä heitä elämään köyhyysrajan alapuolella
Mulla auttoi 200 000e perintö, jonka sain mummiltani. Plus muut pääomatulot.
apOlisipa mummosi ollut kaukaa viisas ja jättänyt perinnön suoraa lapsenlapsilleen. Et sinä rahaa tarvitse vaan edunvalvojan ja holhoojan.
Mähän oon lapsenlapsi, idiootti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen omasta halustani osa-aikatyötä, koska olen niin lannistettu, etten jaksa elää kuin tuon määrän sitä paskaduunia kanssa. Enempää en kestäisi. Säälin teitä, joiden on pakko kestää töissä full time.
apMeidän muiden täytyy elättää omat lapsemme. Emme jätä heitä elämään köyhyysrajan alapuolella
apJa silti et maksa elatusmaksuja. Annat miehen elättää peruspäivärahalla kaksi lasta
Tämä on kammottava teko
Käykö ap suihkussa vai onko sekin turhaa?
Netistä: "Älä säilytä jauhoja vuosikausia, vaan huomioi päivämäärät. Monissa jauhoissa on nimittäin ELINTARVIKETUHOLAISTEN MUNIA!
SIIVOA keittiönkaapit SÄÄNNÖLLISESTI"!
Jauhoja, leseitä, mysliä tai vastaavia on jokaisen normaalin ihmisen keittiön kaapissa.
Sinänsä mummini ois kannattanut jättää KOKO minun perheeni "haaran" perintöosuus suoraan lapsenlapsellleen, siinä olet oikeassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJa silti et maksa elatusmaksuja. Annat miehen elättää peruspäivärahalla kaksi lasta
Sinkkumies hiljaa. Elätän heitä.
ap
Kuinka suurta elatusmaksua maksat
T. Kotirouva Lahdesta
Vierailija kirjoitti:
Netistä: "Älä säilytä jauhoja vuosikausia, vaan huomioi päivämäärät. Monissa jauhoissa on nimittäin ELINTARVIKETUHOLAISTEN MUNIA!
SIIVOA keittiönkaapit SÄÄNNÖLLISESTI"!
Jauhoja, leseitä, mysliä tai vastaavia on jokaisen normaalin ihmisen keittiön kaapissa.
Ja joku vauhko idiootti uskoo ja tottelee :D Laita linkki, onko se jauhovalmistajan sivuilta?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKuinka suurta elatusmaksua maksat
T. Kotirouva Lahdesta
Perheen kuluihin menee tällä hetkellä noin 500e/kk, lisäksi maksan miehenkin osuuden asuntolainastamme.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä mummini ois kannattanut jättää KOKO minun perheeni "haaran" perintöosuus suoraan lapsenlapsellleen, siinä olet oikeassa.
ap
Oikeastaan suoraan sinun ohi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kotirouva LahdestaPerheen kuluihin menee tällä hetkellä noin 500e/kk, lisäksi maksan miehenkin osuuden asuntolainastamme.
ap
Mihin perheen kuluihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kotirouva LahdestaPerheen kuluihin menee tällä hetkellä noin 500e/kk, lisäksi maksan miehenkin osuuden asuntolainastamme.
ap
Ja tienaat 1500
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMihin perheen kuluihin?
Sähkö, lämmitys, jätemaksut, vapaa-ajan kulut, ruokaa, mihin se nyt sitten sattuu menemäänkään. Mies sen sitten miettii ihan keskenään.
Vihaan sitä, tiedän, että äitini lannisti minut, ja se ho roperse ex-terapeuttini ei osannut auttaa mua siinä!
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei mitään. Siis miten niissä kehittyy ihmisenä ja tulee onnellisemmaksi? Miten jonkun elämän paras sisältö on se, että on onnellinen, koska on oma koti järjestyksessä, tajuatteko miten pientä ja vähäpätöistä se on millään mittarilla? Siis se, että kuluttaa melkein kaiken aikansa tehdessään KOTITÖITÄ?
Minusta se on aina aikaa hukkaan heitettyä, jos joudun kotona jotan typerää kotityötä tekemään, oli se sitten mikä homma vaan. Ei kyllä liiku paljoa sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä on järkevää ja älykästä käyttää elämäänsä kotitöihin.
Olen kyllä työni puolesta joutunut käymään useissa kodeissa (lue kaatopaikoilla), joissa elämänfilosofiasi jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pidä kotitöistä, mutta pidän paljon vähemmän sotkusta
Mitä se sotkukaaan haittaa? Ei se oikeasti haittaa yhtään mitään, aika pitkän aikaa.
ap
Se on terveysriski, jos koti on kuin sikolätti, eikä koskaan siivota tai pestä pyykkiä, jossa pöpöt ja torakat elävät. Ja myös hajuhaitta.
Jos et koskaan siivoa kuiva-aine kaappia, sen valtaa sokeritoukat. Lattiakaivot madot jne.
Juuri kodin hygeniatason nousun myötä Suomessa jopa lapsikuoleisuus, tartuntataudit ja sairaudet ovat vähentyneet.
Näin jos koskaan ei kotia ja sotkuja siivota.
Tietysti kukaan ei pakosta sinua siivoamaan, mutta asunnon arvo laskee jo muutamassa vuodessa, kun kalusteet ja pintamateriaalit tuhoutuvat, kun elät russakoiden, luteiden ja tuholaisten keskelle ja raavit ihosi vereslihalle.
Minulle kotitöiden hyöty on siisti ja viihtyisä koti, johon on mukava tulla. Koti on ikään kuin alusta missä se mielekäs ja mukava tapahtuu. Pelkkä siisti koti tyhjänä ei hyödytä mitään, mutta perheen kanssa oleilu, ruokailu, ystävien tapaaminen tai vain itsekseni rentoutuminen siistissä kodissa on mukavaa ja siksi koen siivoamisen hyödylliseksi. En siis siivoa koska siivoaminen itsessään siiviamishetkellä antaisi minulle mitään, vaan koska se siivouksen myötä tuleva tilanne on mielekäs. Vähän sama kuin vaikka laihdutus: tylsää silloin kun kieltäytyy herkusta, mutta pitkällä tähtäimellä palkitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan sitä, tiedän, että äitini lannisti minut, ja se ho roperse ex-terapeuttini ei osannut auttaa mua siinä!
Tää on se, mihin hain siltä apua, ja se saaaatanan p*skapää ei osannut auttaaaa siinä minua! Koska se v*tun urpo ei tajunnut, että äitini oli sairas epäkypsä teininä minulle kuin äidilleen kiukttteleva narsisti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pidä kotitöistä, mutta pidän paljon vähemmän sotkusta
Mitä se sotkukaaan haittaa? Ei se oikeasti haittaa yhtään mitään, aika pitkän aikaa.
apSe on terveysriski, jos koti on kuin sikolätti, eikä koskaan siivota tai pestä pyykkiä, jossa pöpöt ja torakat elävät. Ja myös hajuhaitta.
Jos et koskaan siivoa kuiva-aine kaappia, sen valtaa sokeritoukat. Lattiakaivot madot jne.
Juuri kodin hygeniatason nousun myötä Suomessa jopa lapsikuoleisuus, tartuntataudit ja sairaudet ovat vähentyneet.
Näin jos koskaan ei kotia ja sotkuja siivota.
Tietysti kukaan ei pakosta sinua siivoamaan, mutta asunnon arvo laskee jo muutamassa vuodessa, kun kalusteet ja pintamateriaalit tuhoutuvat, kun elät russakoiden, luteiden ja tuholaisten keskelle ja raavit ihosi vereslihalle.
Idiootti, luteet tulee jostain ulkomailta.
ap
Ja oon sanonut äidillenikin siitä, että se, miten se kasvatti minut, ainoastaan lannisti minut, odottaen jonkinlaista pahoittelua, tai anteeksipyyntöä, osoitusta siitä, että hän kuitenkin rakasti minua.
Sain hirveää huutoa siitä, miten olin niin kamala (=huono tytär), vaikka en siis todellakaan ollut. Mä olin ihan tavallinen, normaali tytär, en tajua mitä se kitupillu sitten oikein odotti?
ap
Olisipa mummosi ollut kaukaa viisas ja jättänyt perinnön suoraa lapsenlapsilleen. Et sinä rahaa tarvitse vaan edunvalvojan ja holhoojan.