Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "hyötyä" kotitöistä oikein on?

Vierailija
25.06.2018 |

Minusta ei mitään. Siis miten niissä kehittyy ihmisenä ja tulee onnellisemmaksi? Miten jonkun elämän paras sisältö on se, että on onnellinen, koska on oma koti järjestyksessä, tajuatteko miten pientä ja vähäpätöistä se on millään mittarilla? Siis se, että kuluttaa melkein kaiken aikansa tehdessään KOTITÖITÄ?
Minusta se on aina aikaa hukkaan heitettyä, jos joudun kotona jotan typerää kotityötä tekemään, oli se sitten mikä homma vaan. Ei kyllä liiku paljoa sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä on järkevää ja älykästä käyttää elämäänsä kotitöihin.

Kommentit (243)

Vierailija
121/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoilu ja kotityöt ovat harvoja köyhän ihmisen iloja. Touhuilulla pystyy myös saamaan ajatukset muualle ja merkityksellisen olon itselleen.

En ole koskaan kuullut, että vauraat ihmiset käyttäisivät kovinkaan paljon vapaa-aikaansa kodin puunaukseen. On mielestäni myös järjetöntä toistella samoja rutiineja jatkuvasti, jos saman asian voi tehdä vaikkapa kerran viikossa tai parissa.

Vierailija
122/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko muun ns normaalin elämän kuitenkin mielekkääksi? Näetkö hyötyä nousta sängystä, käydä töissä, laittaa ruokaa, tavata ystäviä, harrastaa.. eli onko elämä kokonaisuudessan sinulle hyödytöntä vai pelkästään kotityöt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropas nyt se oma koulutustasosi äläkä vedä siihen vanhempiesi koulutusta niin saadaan selvyys tilaasi.

Korkeakoulututkinto.

ap

Vierailija
124/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää tämä omaan arvoonsa sinne paskan keskelle. Siellä se sylki roiskuen riehuu ja haukkuu äitiään. Oikeasti säälittää tuollainen elämä, jos sitä nyt elämäksi voi kutsua.

Vierailija
125/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoaako kukaan lastesi kodissa? Missäs kunnossa yksiösi on?

Mun ongelma ei ole sotku vaan hyödyttömyyden tunne kotitöiden tekemisessä!

No mutta jos koet ne täysin hyödyttömäksi niin sitten et varmaan tee kotitöitä? Miksi kuitenkin kyselet, vaivaako asia jollain tavalla?

Mietin miten joku voi olla niin aivoton, että tekee kumminkin.

ap

Muut tekevät myös omat valintansa. Älä sinä niitä mieti

No en, ennemmin tällä ketjulla onkin jokin muu tavoite. Se on aloituksessa ja otsikossa. Ja rivien välissä.

ap

Tavoitteesi on lietsoa itseäsi raivoon kuten ennenkin

Vierailija
126/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tehtävä jonkun vaikka kuinka haluaisi ihminen olla ihmeellinen ja elää fantasiamaailmassa.

Ei kai estä unelmia lattian pesut ja tiskaukset.

Jos tekee palkkatöikseen kai sitten vaativainen mieskin arvostaa ainakin rahoja?

Vierailija
127/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoaako kukaan lastesi kodissa? Missäs kunnossa yksiösi on?

Mun ongelma ei ole sotku vaan hyödyttömyyden tunne kotitöiden tekemisessä!

No mutta jos koet ne täysin hyödyttömäksi niin sitten et varmaan tee kotitöitä? Miksi kuitenkin kyselet, vaivaako asia jollain tavalla?

Mietin miten joku voi olla niin aivoton, että tekee kumminkin.

ap

Muut tekevät myös omat valintansa. Älä sinä niitä mieti

No en, ennemmin tällä ketjulla onkin jokin muu tavoite. Se on aloituksessa ja otsikossa. Ja rivien välissä.

ap

Tavoite lienee se että narsku saa taas päivittäisen huomioannoksensa huorattua.

Vierailija
128/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole pakko siivota, mutta:

- haluan löytää tavarani sieltä minne se kuuluu enkä etsiä pitkin huushollia

- en halua että kämppäni haisee ja minä

- en halua luteita ja muita ötököitä asuntooni

- haluan puhtaita vaatteita

- haluan että kämppä pysyy myyntikelpoisena

- tykkään elää siistissä ympäristössä

Mikään noista ei ole faktaa paitsi viimeinen. Pyykkiä nyt voi koneella pestä, että on puhtaita vaatteita. Se ei vaikuta kodin siisteyteen kuitenkaan.

ap

Perustele

Ainainen paska haisee ja pinttyy, sen näkee asunnosta ja minä en sellaista kelpuuttaisi itselleni. Ihminen joka asuu paskassa haisee paskalta. Ötökät yms. elävät liassa. Pölypallot ovat tukkineet aivoratasi niin et tätä ymmärrä. Väitätkö että tavara on helpompi löytää hujan hajan olevasta asunnosta kuin siististä jossa on kaikki tavarat omilla paikoillaan? Minulle on ainakin.

No, minun kodissani ei haise, vaikken ole siivonnut nyt varmaan pariin kuukauteen mitään pintoja, ja osaa en vuoteen, enkä minä itse haise. Ei ole koskaan tullut ötököitä, vaikken ole koskaan ollut sellainen, jonka koti näyttäis siistiltä, tai siivoaa jotain pintoja usein. Pölypallot eivät tuki aivo"ratoja"???? Ja muistan kyllä, mihin mikäkin tavara on jäänyt, vaikka tavaraa on levällään. Olen aina muistanut, jo teininä.

ap

Sinä olet itse tottunut jo siihen hajuun. Mutta varmasti haisee toisen nenään.

Ei haise, kyllä minä tiedän. Tuo on juuri tuollaisten tyhmien, kansakoulun käyneiden jälkeläisten luulo, jolla mm. sitä ikävää siivoamista perustellaan itselle, siis valheella.

ap

ap

Kyllä sinä haiset.

Pidätkö järkevänä haukkua ihmisiä noin alkeellisella tavalla. Luuletko että se osuu johonkin

Mitä se kertoo sinusta

No enhä haise, laitapa fakta miksi se, etten siivoa, tekisi minusta haisevan?

ap

Koska se paska pinttyy, haisee, tunkkaisuus haisee jne. Onko sulla nenä tukossa? Mene kaatopaikalle tai roskalavoille tms. haiseeko ruusut, puhtaus vai paska?

Vierailija
129/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko muun ns normaalin elämän kuitenkin mielekkääksi? Näetkö hyötyä nousta sängystä, käydä töissä, laittaa ruokaa, tavata ystäviä, harrastaa.. eli onko elämä kokonaisuudessan sinulle hyödytöntä vai pelkästään kotityöt?

Sängystä ylösnousun koen (on kiva keittää kahvia :) ) työssä käynti jo tökkii, äitini aikoinaan pakotti senkin valitsemaan haluamallaan tavalla, ystäviä näen ihan mielelläni, tosin en ole kovin aloitteellinen siinä, harrastaminen on ihan ok, tosin lannistun todella helposti siinä ja saan pahan mielen.

Kotitöissä on just sellaista tiettyä lannistavuuttakin, sekin, että ne pitää aina tehdä se sama uudestaan. Äitini oli todella lannistava henkilö asioihin, jotka hyödyttivät jotenkin minua. Kahvin keittohan hyödyttää, mutta joinkin aiemmin aamulla teetä. Siis silloin kun äiti lannisti minua. Hän lannisti ihan kaikessa, missä voi, jos se liittyi mun elämääni.

ap

Vierailija
130/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen astmaatikko ja allergikko, joten pidän kotini suhteellisen puhtaana etten saa oireita. Toinen syy on paloturvallisuus: pidän kulkutiet esteettöminä ja poistan ylimääräisen palokuorman, kuten sanomalehdet.

Vierailija
131/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään noista ei ole faktaa paitsi viimeinen. Pyykkiä nyt voi koneella pestä, että on puhtaita vaatteita. Se ei vaikuta kodin siisteyteen kuitenkaan.

ap

Perustele

Ainainen paska haisee ja pinttyy, sen näkee asunnosta ja minä en sellaista kelpuuttaisi itselleni. Ihminen joka asuu paskassa haisee paskalta. Ötökät yms. elävät liassa. Pölypallot ovat tukkineet aivoratasi niin et tätä ymmärrä. Väitätkö että tavara on helpompi löytää hujan hajan olevasta asunnosta kuin siististä jossa on kaikki tavarat omilla paikoillaan? Minulle on ainakin.

No, minun kodissani ei haise, vaikken ole siivonnut nyt varmaan pariin kuukauteen mitään pintoja, ja osaa en vuoteen, enkä minä itse haise. Ei ole koskaan tullut ötököitä, vaikken ole koskaan ollut sellainen, jonka koti näyttäis siistiltä, tai siivoaa jotain pintoja usein. Pölypallot eivät tuki aivo"ratoja"???? Ja muistan kyllä, mihin mikäkin tavara on jäänyt, vaikka tavaraa on levällään. Olen aina muistanut, jo teininä.

ap

Ei haise, kyllä minä tiedän. Tuo on juuri tuollaisten tyhmien, kansakoulun käyneiden jälkeläisten luulo, jolla mm. sitä ikävää siivoamista perustellaan itselle, siis valheella.

ap

ap

Kyllä sinä haiset.

Pidätkö järkevänä haukkua ihmisiä noin alkeellisella tavalla. Luuletko että se osuu johonkin

Mitä se kertoo sinusta

ap

Koska se paska pinttyy, haisee, tunkkaisuus haisee jne. Onko sulla nenä tukossa? Mene kaatopaikalle tai roskalavoille tms. haiseeko ruusut, puhtaus vai paska?

Ei ku faktoja, paska pinttyy, siis pöly? Pöly ei haise. Muuta paskaa täällä ei pinty.

ap

Vierailija
132/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa ketään ettet siivoa. Kotonasi ei käy lukaan. Et tapaa ketään

Vierailija
133/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ihmetellään, miksi luteet, kuoriaiset jne. leviävät.

Siisteys on mukavaa ja viihdyn puhtaana, puhtaissa vaatteissa ja puhtaassa kodissa.

Eihän ne nyt pölystä synny, saaaatanan typerys.

No jätäpä kuivakaappi siivoamatta ja säilö vanhat jauhot ym. niin jopas alkaa vipinä käydä. Samoin siivotessa huomaa mahdolliset ongelmat, kuten juuri luteet. Meille ainakin tulee heti muurahaiset sisään, jos on jäänyt joku hillonokare johonkin pyyhkimättä.

Joo, on ollut, minkäslaisia eläimiä jauhoista syntyy?

ap

En jaksa listata, on niin valtavan paljon. Googleta vaikka "Vanhat jauhot ja ötökät", tietoa tulvii...viihtyvät jos jonkinlaiset veitikat jauhoissa, siivillä ja ilman....

Ja ihmettelen, kuinka voit hengittää pölyistä huoneilmaa, hui kamala. Entäs lattiat, tarttuuko jo kengät kiinni?

Vierailija
134/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini lannisti minut, siitä tää kaikki johtuu. Ja hän teki sen aivan tahallaan. Halusi minulle pahaa.

ap

Vierailija
135/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sängystä ylösnousun koen (on kiva keittää kahvia :) ) työssä käynti jo tökkii, äitini aikoinaan pakotti senkin valitsemaan haluamallaan tavalla, ystäviä näen ihan mielelläni, tosin en ole kovin aloitteellinen siinä, harrastaminen on ihan ok, tosin lannistun todella helposti siinä ja saan pahan mielen.

Kotitöissä on just sellaista tiettyä lannistavuuttakin, sekin, että ne pitää aina tehdä se sama uudestaan. Äitini oli todella lannistava henkilö asioihin, jotka hyödyttivät jotenkin minua. Kahvin keittohan hyödyttää, mutta joinkin aiemmin aamulla teetä. Siis silloin kun äiti lannisti minua. Hän lannisti ihan kaikessa, missä voi, jos se liittyi mun elämääni.

ap

Eihän sulla ole yhtään ystävää. Et tapaa ketään

Eilä yhtään harrastusta

Vierailija
136/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisteys on mukavaa ja viihdyn puhtaana, puhtaissa vaatteissa ja puhtaassa kodissa.

No jätäpä kuivakaappi siivoamatta ja säilö vanhat jauhot ym. niin jopas alkaa vipinä käydä. Samoin siivotessa huomaa mahdolliset ongelmat, kuten juuri luteet. Meille ainakin tulee heti muurahaiset sisään, jos on jäänyt joku hillonokare johonkin pyyhkimättä.

Joo, on ollut, minkäslaisia eläimiä jauhoista syntyy?

ap

En jaksa listata, on niin valtavan paljon. Googleta vaikka "Vanhat jauhot ja ötökät", tietoa tulvii...viihtyvät jos jonkinlaiset veitikat jauhoissa, siivillä ja ilman....

Ja ihmettelen, kuinka voit hengittää pölyistä huoneilmaa, hui kamala. Entäs lattiat, tarttuuko jo kengät kiinni?

Ei voi olla totta..... ei jauhoista synny mitään elämää, rakas kulta pieni.

ap

Vierailija
137/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi ovat varmaankin käyneet ainoastaan kansakoulun? Jos sitäkään? Nyt on kyllä älykkyys sillä tasolla että huhheijaa! Luulotautinen selittäää! :D

ap

Pahoillani puolestasi. Nyt alkaa sun ongelman laajuus selvitä :/

Mä en vastaa enää mitään. Ei ole tapana sairaille kuittailla! Kai olet hakenut apua?

Vierailija
138/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole mitään koulutusta. Palkka on 1500

Vierailija
139/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Perustele

ap

ap

ap

Kyllä sinä haiset.

Mitä se kertoo sinusta

ap

Ei ku faktoja, paska pinttyy, siis pöly? Pöly ei haise. Muuta paskaa täällä ei pinty.

ap

Et edes vastaa kaikkeen, koska et pysty. Mites ne roskalavat?

Jos et siivoa mitään jälkiäsi, niin kyllä ne ruuat ja tahrat pinttyy kiinni ja alkaa haista. Pölykin lopulta jää esim tapettiin kiinni kun tarpeeksi kauan hyllyn väleissä muhii. Pölyllä on terveyshaittoja joten jo ihan siksi ne pitäisi pyyhkiä pois. Tästäkin joutuu vääntämään koska pidät faktana kaikkea sitä mitä itse koet ja muut valehtelee. :)

Vierailija
140/243 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eihän sulla ole yhtään ystävää. Et tapaa ketään

Eilä yhtään harrastusta

Just tälleen äitini halusi lannistaakin minut, kuin sinäkin teet.

ap

Ketju on lukittu.