Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vegaani syö raparperin kanssa välttääkseen oksaalihapon haitat?

Vierailija
24.06.2018 |

Kun ei voi ottaa jäätelöä, vaniljakastiketta, kermavaahtoa tai muuta maitotuotetta joka estää oksaalihapon haitat.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön lipeää.

Vierailija
22/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh mitä ihmettä tämä on ENSIMMÄINEN keskustelu koskaan minkä olen tehnyt liittyen veganismiin 😂 Asia nyt vain tuli mieleen ja kysyä ajattelin kun perinteisesti tarjolla on jotain kermaa tms.

Juu saahan tästäkin varmaan loukkaantua ihan vapaasti.

Ap

No nyt olet saanut vastauksesi, joten tänään ei varmaan tule enää uusia avauksia veganismista, eikö niin?

Tuskinpa minulta tulee mutta en muista palstailijoista tiedä. I'm off.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh mitä ihmettä tämä on ENSIMMÄINEN keskustelu koskaan minkä olen tehnyt liittyen veganismiin 😂 Asia nyt vain tuli mieleen ja kysyä ajattelin kun perinteisesti tarjolla on jotain kermaa tms.

Ap

Tervetuloa vegaanien maailmaan.

Vierailija
24/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kuivatut viikunat sisältää kalsiumia enemmän kuin maito. (/100g)

Ainahan se voi sisltää enemmän kuin maito, mutta imeytyykö se yhtä hyvin kuin maidosta?

Itse asiassa paremmin.

Vierailija
25/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No nyt olet saanut vastauksesi, joten tänään ei varmaan tule enää uusia avauksia veganismista, eikö niin?

Olet hyönteismyrkky?

Vierailija
26/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin vegaanikeskustelussa huomaa miten ylimielisiä näpäyttelijöitä vegaanit ovat. Kysyjät ovat aina idiootteja, kyyliä, tyhmiä, lihavia, sairaita lihalla aivonsa pilanneita wt-perussuomalaissakkia.

Mutta itse eivät osaa vastata edes esitettyyn kysymykseen vaan hyökätään näpäytellen kimppuun.

Vierailija
27/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet hyönteismyrkky?

Ei offia saa käyttää, häiritsee hyttysiä.

Vierailija
28/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa vuodessa syöt raparperia? Minä en edes muista milloin viimeksi.

Mikä sinua vegaaniudessa oikeasti noin paljon nyppii? Toisaalta hyvä, että nyppii, se kertoo että omatuntosi kuitenkin kolkuttaa koko ajan, vaikka defenssisi ovatkin päällä ja puet sen vegaanivihaksi.

Kiitos kuitenkin huolenpidostasi. Oksaalihappoa pitäisi syödä melkoinen määrä, jotta siitä saisi myrkytyksen, joten jos joskus tekee mieleni raparperia niin uskallan kyllä syödä sitä ilman maitotuotteitakin. Jatka sinä tätä vegaanitrollaamista niin tiedämme, että omatuntosi jatkaa kolkuttamista. Pahintahan on välinpitämättömyys, ei vihaksi puettu tietoisuus oman elämäntavan epäeettisyydestä.

Maitotuotteita suositetaan raparperin kanssa siksi, että oksaalihappo sitoo elimistön kalsiumia, niin maito neutralisoi tilannetta.  Hampaathan tuntuvat raparperin syönnin jälkeen vähän karheilta.

Minusta ei tuo ap:n viesti ollut vegaanivihamielinen. Hän oli vain ehkä utelias.

Vierailija
29/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei veggulit syö raparperia, liian lähellä tuotettua. Soijaa tai muuta kaukomailta rahdattua sen pitää olla.

Ja sen muovikonttiin pakatun kaakkoisaasialaisen mykysoijan kyytipojaksi halpaa olutta. Sitä maailman saastuneimman meren yli rahdattua Viron lahjaa. Kahdeksan mahtuu puuvillakassiin kätevästi. Siihen kassiin johon on eettinen pikkulapsi pienillä sormillaan puuvillat kerännyt.

Vierailija
30/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei veggulit syö raparperia, liian lähellä tuotettua. Soijaa tai muuta kaukomailta rahdattua sen pitää olla.

Ja sen muovikonttiin pakatun kaakkoisaasialaisen mykysoijan kyytipojaksi halpaa olutta. Sitä maailman saastuneimman meren yli rahdattua Viron lahjaa. Kahdeksan mahtuu puuvillakassiin kätevästi. Siihen kassiin johon on eettinen pikkulapsi pienillä sormillaan puuvillat kerännyt.

No nyt on kyllä kaukaa haettua. 

Vierailija
31/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Viro ei ole niin kauheen kaukana mutta Malesian soijapellot (lue: entiset sademetsät) on kyllä monen kerosiinitankillisen takana.

Vierailija
32/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kaura- tai soijapohjaisia tuotteita, joihin lisätty kalsiumia

Vierailija
33/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi tästä on loukkaannuttu, valitettavasti tämä keskustelu ei vegaaneista kovin hyvää kuvaa anna.

Itse harvoin syön raparperia joten en välttämättä mitään kalsiumlisää ota erikseen. En edes hirveästi raparperista pidä joten itselleni ei ongelmaa. Toki kermavaahto olisi herkullista mutta nyt kun olen pitkään vega ollut ei siihen niin kovaa himoa ole.

Ja ei, vegaanina mielestäni tämä keskustelu ei ole hyökkäävä. Sen sijaan näköjään jotkut kanssavegaanit näkyvät olevan eri mieltä. Ja ei, itse en IKINÄ pidä vegaaniudestani meteliä mutta jos jotain kysytään niin vastaan. En arvostele sekasyöjiä ikinä, itse en vain syö samoin. Ja kyllä myönnän että joitain ruokia ja makuja kaipaan mutta ihan hyvä näinkin on :)

Vierailija
34/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spermaa minäkin otan vaikka en vega olekaan. Ihanaa kun raparperista valuu mälli.

Vierailija
35/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kuivatut viikunat sisältää kalsiumia enemmän kuin maito. (/100g)

Ainahan se voi sisltää enemmän kuin maito, mutta imeytyykö se yhtä hyvin kuin maidosta?

Ilmeisesti kasvikunnan kalsium imeytyy paremmin tai sitten vegaaneilla on terveempi suolisto, joten ruuan ravintoaineet imeytyvät paremmin. Uusimpien tutkimusten mukaan osteoporoosi vaivaa eniten juuri maitotuotteiden käyttäjiä, ei vegaaneja. Vegaanit saavat myös helposti ruuastaan kaikkia muitakin Tai sitten voi olla niin, että ihmisen elimistö ei kykene käyttämään hyödykseen lehmävauvalle tarkoitettua äidinmaitoa. 

Vierailija
36/36 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Viro ei ole niin kauheen kaukana mutta Malesian soijapellot (lue: entiset sademetsät) on kyllä monen kerosiinitankillisen takana.

Kai tiedät, että valtaosa soijasta menee eläinten rehuksi?