Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saksan mammat-mitä sairaala kassiin?

27.04.2006 |

Eka synnytys oli Suomessa ja sinnehän nyt ei paljon tarvinnut, kuin omat hygienia tuotteet ja kotiin lähtövaatteet. Loput tulikin sairaalasta.

Eli mitäs kantsis pakata tänne Saksaan sairaalaan? Itselle, vauvalle? Onko sairaaloissa vauvoille vaippoja ja millasia? Entäs vauvan vaatteet sairaalassa?

Kiitos kaikista vinkeistä!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat syntyneet touko- ja kesäkuussa, eli on ollut osittain hyvinkin lämmintä.

toppeja, t-paitoja (monta, kun hikoilee... )

parit shortsit

alusvaatteet, imetysliivit, liivinsuojat tms.

jogginghose tai muut mukavat housut

huppari

kylpytakki

suihkupyyhe

Hausschuhe (" Adiletten" , rantaläpyskät siis)

Vauvalle on sairaalan puolesta vaatteet ja vaipat (meillä oli Pampers-merkkisiä), tosin jos haluat laittaa myssyn/tumput tms. ota omat mukaan.

Vauvalle minulla on ollut mukana myös (monta viikkoa meidän sängyssä omaa tuoksua omaksunut) " Schmusetuch" , imetystyyny (Stillzimmer:eissä niitä oli aina myös).

Molemmille tietty vielä kotiinmenovaatteet.

Sanalla " Klinikkoffer" googlettamalla löytyy vielä kaikenlaisia listoja, joista voisit hakea vinkkejä. Täällä esim. http://www.eltern.de/schwangerschaft_geburt/geburt/klinikkoffer.html

Näissä luetellaan myös ne viralliset jutut mitä tarvitsee mukaan, esim. Stammbuch tms., Krankenkassenkarte etc etc.

En tiedä kuinka Suomessa on mutta Saksassa pidetään myös synnyttäessä omat vaatteet päällä. Joku iso paita, t-paita tms. on varmaan hyvä, minulla on ollut vain toppi päällä, kun on tupannut tulemaan kuuma. Huppari tms. on varmaan myös kätevä ottaa mukaan, ja mitä Hebammet aina muistuttaa, on eväät isää varten:-)

Alles Gute & frohes Schaffen:-)

Vierailija
2/2 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa vaatteissa minä olin, mutta halutessaan olis voinut ottaa sairaalankin vaatteet. Minulla oli t-paitoja ja lököhousuja, latschenit ja kylpytakki, pyyhkeet tuli sairaalasta. Lapselle on kaikki mahdollinen sairaalasta, jopa tutit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi