Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pellavansiemenet raskaana

20.02.2014 |

Heippa!

Olen nyt viikolla 25 raskaana ja kuulin juuri että olen syönyt viikot 12 ja 13 syönyt puoli ruokalusikallista pellavansiemenrouhetta päivässä. (olin kylässä ja aamuisin joimme smoothieta, jota äitini teki, enkä tiennyt mitä se sisältää... tyhmä kun en tajunnut kysyä) Nyt kysyisin... onkohan se kamalan vakavaa... onko sikiö saanut nyt jotain vaurioita?

Kommentit (1)

1/1 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavansiemenet ovat muuten terveellisiä mutta ne sisältää semmoinen aine (lignans, en tiedä suomalainen nimi) joka voi sekoittaa hormoonit joka tietysti voi olla haitallista, näitä löytyy myös seesami siemenissä. Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan ei kuitenkaan ole haitallista syödä ne raskauden aikana jonkun verran, mutta minä olisin kuitenkin varovainen. Mutta ei ole varmaan ollut haittaa sulle kun maksimi annos per päivä oli pari ruokalusikallista raskauden aikana ja niissähän on myös terveelliset omega rasvat. Itse olen aina käyttänyt seesami öljyä nuudeleissä, ja syönyt nuudelit pari kertaa raskauden aikana enkä ole huolissaan. Eihän se ole myrkkyä vaan tavallista ruokaa joka ainoastaan isossa määrässä voi olla pieni haitallinen riski vauvalle joka täytyy kuitenkin mainita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla