Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihavuusleikkaukseni herättää vihaa läheisissäni?

Vierailija
23.06.2018 |

Tämä ja siitä seurannut ja yhä jatkuva laihtuminen kuitenkin ovat pelastaneet elämäni. Olen yhä mittavasti ylipainoinen, joten en ole hetkessä vievämässä minkään kaveriporukan kuumimman misun paikkaa..

Voisiko joku anonyyminä kertoa, jota ärsyttää leikkauksen avulla laihduttaneet? Miksi se ärsyttää? Ymmärrättehän, ettei tämä todellakaan ole mikään helppo ratkaisu. Leikkaus oli kivulias ja tuo loppuelämäksi paljon rajoitteita.

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kova valittamaan ja vaatimaan huomiota. Olet tehnyt laihdutusleikkauksesta suuren haloon ja voivottelet leikkauksesta seuranneita kipuja ja rajoitteita. Kerrot joka välissä kuinka tarvitset erikoisruokavalion mukaiset ateriat, joita hitaasti mussutat toisten seuratessa vieressä. Ehkä elämäsi ja lähipiirisi elämä pyörii syömisesi ympärillä.

Vierailija
42/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani läskit eivät tosiaankaan ole yrittäneet laihtua, teot ja puheet ovat aina ristiriidassa ja tuo on yksi syy, miksi heitä pidetään yksinkertaisina ja laiskoina.

Monet läskileikkauksessa käyneet lihovat takaisin. Löytyykö Suomen osalta tilastoja. Entäs iholeikkaukset, nekin tehdään verovaroilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vaan saatava paino nopeasti alas, jos haluaa säilyä hengissä.

Jos jokainen ihminen osaisi tehdä vain oikeita valintoja, maailmassa ei olisi ongelmia. Ei olisi vääriä miehiä/puolisoita, ei vääriä ammattivalintoja, ei kenelläkään terapian tarvetta, suuri osa sairauksista jäisi tulematta jne. Elämme kuitenkin epätäydellisessä maailmassa. Ja tässä epätäydellisessä maailmassa sitten yritämme ratkoa ongelmiamme.

Tässä olisi suvaitsevuudelle nyt paikka.

Vierailija
44/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksen jälkeenhän on pysyvästi todella tiukka ruokavalio. Ei siinä mitään telemättä laihduta. Ehkä ystäväsi eivät tiedä tätä, kun eivät tämän ketjun kommentoijatkaan näytä tietävän.

Mikä ihmeen ruokavalio? Itse kävin leikkauksessa pari vuotta sitten HUSsissa, eikä mulle ainakaan mitään ruokavaliota annettu. Toki täytyy kiinnittää huomiota siihen, että saa tarpeeksi esim. proteiinia ja kaikkia vitamiineja, mutta ei noiden saanti kovin varmaa roskaruualla eläessäkään ole.

Laihtuminen perustuu siihen, että ei PYSTY syömään kovinkaan paljon leikkauksen jälkeen. Sitten myöhemmin tietysti normaali terveellinen ruokavalio, itse olen nyt tässä vaiheessa.

No eikö siinä kuitenkin semmoinen näläntunne tule? Minua inhottaa nälkä ja pakko tuntea sitä vähän, jos meinaa laihtua.

Ei leikkauksen jälkeen ole nälkä piiitkääään aikaan. Joutuu jopa syömään vähän väkisin alussa. Myös makuaisti muuttui jonkin verran. Esim. makeaa ei tee mieli syödä. Tämä kaikki ei kyllä kestä ikuisesti, ja siksi onkin tärkeää käyttää alkuaika leikkauksen jälkeen hyvin, koska silloin on helppo luoda itselleen oikeita syömistottumuksia. Tämä siis oma kokemukseni, muilla voi olla eri.

Vierailija
45/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani läskit eivät tosiaankaan ole yrittäneet laihtua, teot ja puheet ovat aina ristiriidassa ja tuo on yksi syy, miksi heitä pidetään yksinkertaisina ja laiskoina.

Monet läskileikkauksessa käyneet lihovat takaisin. Löytyykö Suomen osalta tilastoja. Entäs iholeikkaukset, nekin tehdään verovaroilla?

Leikkaukseen päästäkseen on ensin laihdutettava, siinä ei auta pelkät puheet. Ja iholeikkauksia tehdään julkisella puolella vain sitten, jos ylimääräisestä nahasta on oikeasti jotain haittaa, ei pelkästään siksi, että se näyttää rumalta.

Vierailija
46/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on harhakuvitelma, että lihavuusleikatusta tulee yhdessä yössä hento keijukainen. Uskokaa pois, ei tule. Siskolleni tehtiin tälläinen operaatio 2v sitten kun painoi 110 kg, nyt  painaa noin  95 kg eli on edelleen selvästi ylipainoinen.

Vierailija
47/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ärsyyttää, kun  leikkaus tehdään yhteiskunnan varoilla sen sijaan, että tosissaan ja pitkäjänteisesti  yritetään laihduttaa. 

Kaverini laihdutti 30 kiloa 1,5 vuodessa ruokavalion ja liikunnan avulla. Hitaasti mutta varmasti. 

Turhaa touhua jos pääsee helpommalla. Maailma kehittyy. Ei raataminen tee ihmisestä parempaa.

Vierailija
48/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ärsyttää se, että ensin syödään sairaaksi ja sitten kallis leikkaus yhteiskunnan varoilla. Vai maksoitko itse?

Siis, jos ihminen toimii väärin ja syö itsensä lihavaksi, sitten on vaan kärsittävä, armoa ei saa? Oletko itse koskaan tehnyt mitään väärää, mitä toisten avustuksella on sitten oiottu?

Mitä hel*ettiä?!? Eihän se reilu ylipaino ihan hetkessä tule. Esim. Nyt olen lihava 78 kg/172 cm, niin alan laihduttaa. 76o

Asiat eivät vain ole niin yksinkertaisia. Jos niin luulet, sinä olet yksinkertainen.

Vierailija
49/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ärsyttää se, että ensin syödään sairaaksi ja sitten kallis leikkaus yhteiskunnan varoilla. Vai maksoitko itse?

Siis, jos ihminen toimii väärin ja syö itsensä lihavaksi, sitten on vaan kärsittävä, armoa ei saa? Oletko itse koskaan tehnyt mitään väärää, mitä toisten avustuksella on sitten oiottu?

Näinpä. Kaikki urheiluvammat mm. on sitten maksettava kokonaan itse ja jos tarvitaan ambulanssia ja koko pelastuskalustoa merelle pelastamaan huviveneilijöitä, niin maksapa koko homma itse alusta loppuun.

Ero on siinä, että kun vahinko on tapahtunut, niitä urheiluvammoja ei voi itse korjata. Mutta kun on syönyt itsensä lihavaksi, on vielä mahdollisuus korjata vahinko laihduttamalla eikä sitä leikkausta välttämättä tarvita. 

Vierailija
50/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on harhakuvitelma, että lihavuusleikatusta tulee yhdessä yössä hento keijukainen. Uskokaa pois, ei tule. Siskolleni tehtiin tälläinen operaatio 2v sitten kun painoi 110 kg, nyt  painaa noin  95 kg eli on edelleen selvästi ylipainoinen.

Toisilla leikkauksen vaikutus on lähinnä se, että pystyy syömään vain vähän kerrallaan ja silloin vaaditaan  edelleen melkein yhtä aktiivista laihduttamista kuin leikkaamattomanakin. Joiltakin sitten häipyy makeanhimo kokonaan, eikä tee oikein mieli syödä mitään, joten laihtuvat melkein itsestään.

Vierailija
51/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskosi on laihtunut yllättävän hitaasti. Tiedän ihmisen joka laihtui tuon verran kuukaudessa, oli tosin lähtöpaino aika paljon isompi. Mieheni oli leikkauksessa joulukuussa, paino silloin 117 kg, nyt 89 kg.

Vierailija
52/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pystyy laihduttaa ja suurin osa ylipainoisista on varmasti elämänsä aikana laihduttanut menestyksekkäästi kymmeniä kiloja, ongelma onkin siinä, ettei tulos ole pysyvä. Lihavuusleikkauksen avulla laihtuneilla se painonpudotus on paljon suuremmassa osassa pysyvää, kuin ilman sitä laihduttaneilla. Jotkut leikatuistakin toki lihovat takaisin.

Vierailija
53/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisilla leikkauksen vaikutus on lähinnä se, että pystyy syömään vain vähän kerrallaan ja silloin vaaditaan  edelleen melkein yhtä aktiivista laihduttamista kuin leikkaamattomanakin. Joiltakin sitten häipyy makeanhimo kokonaan, eikä tee oikein mieli syödä mitään, joten laihtuvat melkein itsestään.

Kyllä mulla ainakin tuo, ettei pystynyt syömään kovin paljon, laihdutti ihan "ilmaiseksi". Se vaan ei kestä ikuisesti, siksi ne hyvät ruokailutottumukset on pakko omaksua aika pian tai leikkaus menee hukkaan. Mulla vaikutus kesti noin 2 vuotta.

Vierailija
54/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingollisten ja itseaiheutettujen touhujen osalta verovaroin kustannettavan terveydenhuollon omavastuu suuremmaksi, ehdottomasti. Esim. läskit, juopot ja tupakoitsijat, jotka varsin hyvin tietävät toimintansa haitat. Tuha mussuttaa mistään sairauksista läskien taustalla, kun niistä on kyse max. 2 %:n kohdalla. Lääkärit voivat tämän arvioda. Liikuntaa harrastavista on teidän valaiden turha kitistä, koska liikunta on pääsääntöisesti terveyttä edistävää toimintaa ellei sitä jonkin harvinaisen poikkeuden perusteella ole arvioitu haitalliseksi.

Vierailija
55/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että syy on siinä että joidenkin mielestä laihuus pitää jotenkin ansaita, niin kuin kaikki muukin tässä elämässä. Et ole heidän mielestään nähnyt tarpeeksi vaivaa saavuttaaksesi jotain ja sepäs nyt harmittaa, eivätkä läheisesi kykene näkemään että sinun hyvinvointisi ei ole heiltä pois. Aika suomalaista.

Tämä on se syy. Ja lisäksi se että yhteiskunnan varoja käytetään tällaiseen kun jonkun itsehillintä on vaan pettänyt ja ihminen päästänyt itsensä niin lihavaksi että leikkaus tuntuu olevan ainoa vaihtoehto...

Vierailija
56/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat yksinkertaisesti kateellisia. Heillä on jotain jolla korottaa itseään kun olet heitä lihavampi ja kun leikkauksen seurauksena laihdut varmasti niin he eivät kestä sitä.

Hoikkuus on asia joka aiheuttaa paljon pahaa mieltä. Itse olen aina ollut hoikka. Voi kuinka on kytätty mitå syön ja syönkö mitään ja hyvähän se on syödä kun ei liho ja kyllä sinun pitäisi saada semmonen 15kg lisää painoa eli olla yhtä lihava kuin he itse....

Itse en koskaan puutu kenenkään kiloihin.

Vierailija
57/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahingollisten ja itseaiheutettujen touhujen osalta verovaroin kustannettavan terveydenhuollon omavastuu suuremmaksi, ehdottomasti. Esim. läskit, juopot ja tupakoitsijat, jotka varsin hyvin tietävät toimintansa haitat. Tuha mussuttaa mistään sairauksista läskien taustalla, kun niistä on kyse max. 2 %:n kohdalla. Lääkärit voivat tämän arvioda. Liikuntaa harrastavista on teidän valaiden turha kitistä, koska liikunta on pääsääntöisesti terveyttä edistävää toimintaa ellei sitä jonkin harvinaisen poikkeuden perusteella ole arvioitu haitalliseksi.

2%, hah. 2-tyypin diabetes taisi unohtua, samoin moni muu sairaus.

Vierailija
58/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin vihaa, mutta ärtymystä herättää se, että et edes yrittänyt itse laihduttaa. Siis oikeasti laihduttaa syömällä vähemmän ja liikunnalla.

Mistä tiedät, etten yrittänyt? Tai siis luulet tietäväsi, koska tuo ei ole totta.

Luulet yrittäneesi.

Vierailija
59/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pystyy laihduttaa ja suurin osa ylipainoisista on varmasti elämänsä aikana laihduttanut menestyksekkäästi kymmeniä kiloja, ongelma onkin siinä, ettei tulos ole pysyvä. Lihavuusleikkauksen avulla laihtuneilla se painonpudotus on paljon suuremmassa osassa pysyvää, kuin ilman sitä laihduttaneilla. Jotkut leikatuistakin toki lihovat takaisin.

Jos lihoo takaisin niin saisi sitten maksaa leikkauksen takautuvasti.

Vierailija
60/181 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin vihaa, mutta ärtymystä herättää se, että et edes yrittänyt itse laihduttaa. Siis oikeasti laihduttaa syömällä vähemmän ja liikunnalla.

Mistä tiedät, kuinka monta kertaa ylipainoiset on jo ehtineet laihduttaa? Eikä leikkaukseen pääse, jos itse ei ensin pudota kiloja. Tupakasta ja lakoholista pääsee eroon kokonaan, kun vain lopettaa niiden käyttämisen, ruuan kanssa se ei onnistu.

Samaa tahdonvoimaa vaaditaan kermavaahdon syömisen lopettamiseenkin. Ja siihen, ettei aloita uudestaan. Olen laihduttanut pysyvästi kerran, tupakoinnin olen lopettanut kahdeksan kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme