Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tuli kaks sossun tätiä yhtäkkiä kylään. Olivat saaneet ilmoituksen naapurilta...

Vierailija
27.04.2006 |

Mä olen edelleen ihan puulla päähän lyötynä... luulin tätejä ensin jehovantodistajiksi. Kyselivät alkoholinkäytöstä ym. aineiden käytöstä, lapsen päivärytmistä ym. Huvittavinta on, että olen absolutisti, enkä polta edes tupakkaa. Katselivat välillä toisiaan kummallisen näköisinä.

Mä olin niin ihmeissäni ja sekaisin, etten ymmärtänyt yhtään mistä on kysymys. Lopulta sitten selittivät, että olivat saaneet ilmoituksen meidän naapurilta, että meidän lasta kohdellaan kaltoin ja meillä juhlitaan aamusta iltaan. Nytkin piti olla täys meno päällä.

Mä en ymmärtänyt edes kysyä niiltä mitään papereita varmistaakseni, että olivat " oikeita" . Olin ihan varma, että kyseessä on piilokamera. Ennen lähtöään ne toivotti mukavaa kevättä ja lähtivät.

Mä en ymmärrä edelleenkään, että mitä mun pitäis tehdä. Voiko toisten kotiin tosiaan tulla tuolla tavalla ja mistä voin varmistaa, että olivat keitä väittivät. Tai siis en mä todellakaan muista, mitkä niiden nimet oli. Plääh, kun oon idiootti...

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelussa on nolla toleranssi. Jos joku tekee ilmoituksen niin sossusta on lähetettävä joku tarkistamaan tilanne. Mutta kyllä kaikissa asioissa ellei poliisit oo soittanut lastensuojelua paikalle hälytyksen yhteydessä soitetaan ja sovitaan käynnistä. Edes lastensuojelun tarkkailussa oleville perheille jotka on asiakkaina ei tehdä ylläri käyntejä, vaan tapaamisista sovitaan etukäteen.

Nollatoleranssi on hyvä juttu, koska sen avulla saadaan lapset turvaan tai parannettua lastenoloja helpommin, mutta ilkeyksissään, tietämättömyyttään, yms. tehdyt ilmoitukset on tietty ikäviä. varsinkin jos sosiaalityöntekijä huostaanottaa lapset. Suomessa on jonkun verran tapauksia, missä lapset on usean pahoinpitely ja hyväksikäyttö syytöksen takia huostaan otettu ja jälkeen päin on selvinnyt että kysessä on ollut ilkeilyä, kiusantekoa tai muuta vastaavaa. Siinä revitään perhe palasiksi vaikka ei ole ollut tarvetta, mutta nämä virhe arvioinnit perustellaan sillä että entä jos olisikin ollut tarvetta.

Lastensuojelussa pätee sellainen asenne että jos joku tekee ilmoituksen niin syystetty on syyllinen kunnes toisin todistetaan, eli ensin toimitaan sitten kysellään.

Vierailija
22/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos joku tekee ilmoituksen aiheesta, vaikka että pieni lapsi on jonkun huumehörhöjen pippaloissa ja hyväksikäyttöäkin tapahtuu... Jos sossutädit tuolloin soittelis ja kyselis että sopiiko tulla tarkistamaan, niin arvaa vaan olisiko enää todisteita, ja saisiko lapsi avun? Silloin täällä päiviteltäisiin että miksei kukaan tee mitään.

ymmärrän kyllä että tuo tilanne suivaannuttaa kun kuitenkin on asiat ja lapset hoitanut mallikkaasti, mutta ajattele niin, että sulla on puhtaat jauhot pussissa eikä mitään hävettävää. Työtään ne sossut tekee, eivätkä vain ilkeyttään tarkista ilmoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te muuten olette ammatiltanne. Oletteko jotenkin epäilyttäviä muutenkin?

Vierailija
24/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne nyt sentään noin vaan töpsähdä teille jonkun ilmoituksen perusteella. Mulla on kyllä sellainen käsitys, että noissa asioissa perinteinen sanonta " ei savua ilman tulta" pätee aika usein.

Muakin kiinnostaa, mitä te olette ammatiltanne ja monta lasta teillä on?

Vierailija
25/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perättömätkin ilmoitukset. Tiedän yhden skitsofreenikon joka on näitä perättömiä tehnyt ainakin parista perheestä, toivottavasti ei satu teidän naapuriin koskaan. Ja näissä tapauksissa on tosiaan savua, ilman tulta.

Vierailija
26/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kun viimeksikin siitä nousi niin iso haloo" . Ja joku lapsi on oikeasti tosi hädissään ja huonolla hoidolla!

Vierailija
27/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten saa sossu syytteen laiminlyönnistä, jos jotain todella tapahtuu, eivätkä ole reagoineet ilmoitukseen. Ja sossut EIVÄT SAA KERTOA keneltä ilmoitus on tullut!

Vierailija
28/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ollut mitään tolkkua tuossa kirjoituksessani. Tässä ollaan ilta naureskeltu koko jutulle.

Oikein sosiaalitoimen johtaja soitti meille ennen neljää ja selitti vielä, mistä oli kyse. Aivan turhaa ylireagointia siis minulta. Mieskin vaan naureskeli. Mies kävi jututtamassa tuota naapurin vanhaa herraa ja sehän se oli taas asialla. Oli suivaantunut, kun meidän auto ei ollut kunnolla ruudussa ja meidän 1-vuotias oli jättänyt sormenjälkensä alaoven ikkunaan. Ei meinannut ensin myöntää, mutta kyllä se sitten lopulta kakisti kaiken. Sillä taitaa olla taas lääkitys vähän pielessä :).

Niin niistä ammateista... en taida kehdata sanoa, kun näin hermoheikon kuvan jo itsestäni annoin :).

ap

Vierailija
29/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta mikä on perätön ilmoitus? Aikoinaan minulla ja miehelläni oli niin vaikeaa, että sekotimme siihen sossunkin. Mieheni oli näytellyt sossun tätien edessä niin hyvin, että he lopettivat tutkimisen siihen, vaikka tiesin, että hän oli oikesti tehnyt sellaisia asioita, mitä ei olisi pitänyt tehdä. Sossut saivat sen kuvan, että kiukkuinen akka vain on halunnut kostaa. Tosiasiassa meillä olisi ollut tarvetta tarkempaan tutkimukseen.

Miksikö olen edelleen yhdessä saman miehen kanssa? No kun sossu ei ottanut asiaa vakavasti ja pelkäsin menettäväni lapseni. Pari vuotta siinä meni tossun alla, kunnes mies alkoi pikku hiljaa muuttua. Jälkeenpäin ajatellen olen käynyt läpi helvetin mieheni takia, mutta halusin olla lasteni lähellä.

Vierailija
30/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltei kohtalonkoveri.

meillä naapurit ilmoitti meidän koirista.

ei kuulemma käytetä koiriä päiväkausiin ulkona ja vettä ja ruokaa ei tarjota miltei koskaan..oli oven takana sitten eläinsuojelu valvoja ja 2 poliisia.

ai niin ja sekin vielä että koirat joutuu olemaan päiväkausia yksinään (kyllä jos ihminen on töissäkäyvä niin pakkohan sen koiran on oltava yksinäänkin)

Vierailija
31/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä kans suivaantunut ja varmasti loukkaantunut.

Vierailija
32/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollasta kiusaa saa tehdä. Hoitoon tuommoiset!

Vierailija
33/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

40

Vierailija
34/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap:n ylireagointi ollu ihan ymmärrettävää.

Vierailija
35/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lastensuojelun ihmiset kuin palotarkastajat, rakennusviraston tarkastajat ym., jotkut useampaan kertaan. Riita naapurin kanssa alkoi siitä, kun naapuri rakensi aitansa siskoni tontille :) Aita tietysti purettiin, ja tämän jälkeen alkoivat kostotoimet.

Vierailija
36/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on sellaisia kausia. Kevät on aina vähän hankalaa aikaa. Se on yksinäinen ja kai se kaipaa jotain jännitystä elämäänsä :). Ei me viitsitä mitään elämää tästä nostaa. Ehkä mä soitan sinne sosiaalitoimistoon vielä huomenna ja kerron, mitä tämä naapurin herra meille selvitti.

Siitä etukäteen soittamisesta vielä, että tämä sosiaalijohtaja väitti, että etukäteen oli kyllä yritetty soittaa, mutta ei oltu vastattu. Olimme ilmeisesti silloin puistossa. Ei osannut sanoa, miksi kännykkänumeroon ei oltu yritetty.

ap

Vierailija
37/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen jossa esikoislapsi itse " ilmiantoi" äitinsä sisarustensa takia, jopa lapset itse toivoivat pääsevänsä pois kotoa. Tätä kesti pitkään, kukaan ei puuttunut perheen tilanteeseen.

Lopulta kun puututtiin niin etukäteen sovittiin milloin tädit tulevat käymään. Olihan äiti siinä kerinnyt siivoamaan ja pullot heittelemään roskiin ym. " todistusaineistot" ja kovasti oli pullataikina nousemassa kun tädit ovesta sisään astuivat.

Kun tädit lähti pois ja olivat saaneet selville että kaikki on perheessä hyvin. Meni pullataikina roskiin ja kaapin perältä kaivettiin pullot esiin. Lapsethan siinä sitten sai kaiken " kakan niskaansa" kun kerran itsekkin olivat halunneet pois...

Vierailija
38/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä onkaan olemassa. Törkeää tuollaisten perättömien ilmoitusten tekeminen lastensuojeluun!!

On tosiaan täysin mahdollista että jos sossutädit tulee puoliväkisillä kotikäynnille niin isäntäväki ei välttämättä anna itsestään kaikkein parasta kuvaa. Onhan se loukkaavaa jos aletaan kyseenalaistamaan sitä että osaavatko vanhemmat pitää huolen lapsistaan.

Eräs ystäväni kertoilee toistuvasti mitä uskomattomimpia juttuja siitä miten eräässä perheessä jossa hän on lapsenhoitajana silloin tällöin, laiminlyödään lasten hoitoa. Olen moneen otteeseen sanonut että hänen tarinoissaan on aikamoisia aukkoja jotka hän täyttää oman mielikuvituksensa voimin ja että totuus voi olla aivan toisenlainen. Kyseinen ihminen on sanonut, että hän haluaisi lapsen mutta ei ehkä kykene tulemaan raskaaksi. Ja että hänen mielestään olisi parempi että hänen tuttavaperheensä lapsi (lapsi jota käy hoitamassa silloin tällöin) annettaisiin hänelle omaksi. Ja että hän osaisi hoitaa lasta paljon paremmin kuin sen omat vanhemmat. On jopa suunnitellut ottavansa yhteyttä lastensuojeluun!!

Vierailija
39/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä hais okselle, ei oltu imuroitu, keittiö pursusi likaisia astioita, likapyykkivuori oli valtava ja puhtaita pyykkejä oli kuivamassa keskellä olohuonetta. Siitä vierailusta mä en olis toipunu :).

ap

Vierailija
40/54 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tiptop koti ole mikään hyvän vanhemmuuden mitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi