Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16v tytär paiskoo ovia. Halusi iphone X:n synttärilahjaksi...ostimme iphone 6

Vierailija
23.06.2018 |

Sanoin jo hänelle aikaisemmin ettei meillä ole varaa niin kalliiseen puhelimeen. Nyt kiukkuaa. Hohhoijaa :(

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota luuri  veks ja palauta se kauppaan. Teini tulkoon toimeen vanhalla luurilla. Niin mä tekisin kiukuttelevalle teinille jotta se oppii  ettei aina saa mitä vaatii, varsinkin jos  ei tarvitse sitä  mitä vaatii.

Väärin meni. Mistäs sinä tiedät, mitä kukakin tarvitsee? Ja miksi pitää opettaa, ettei saa sitä, mitä haluaa, vaan pitää tyytyä siihen, mitä joku muu, omasta mielestään paremmin tietävä, luulee sinun haluavan tai tarvitsevan? Ei siinä mitään pahaa ole, vaan siinä, miten vanhempi tuon tilanteen hoiti (ei asettanut budjettia eikä antanut itse valita). Sinä ehdotat virheitä virheiden perään, kohtuutonta rangaistusta äidin omasta mokasta (virheostos) ja "minä tiedän paremmin"-asennetta. Että ärsyttää tuollaiset ihmiset ja miten "kasvattavat".

Kivikissaäiti?

Toihan ois mun äiti, saaatanan urpo. Vai sainko 10 000 markan tietokoneen omakseni, joka ostettiin "minulle"? Oliko se minulle? Vai oliko se äidille? Ja tarttinko mä sitä? En edes voinut sanoa että haluaisin myydä sen.

t.kristallikissa

Vierailija
82/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitivauvat ja pissikset löytää kinaamalla toisensa. Kun taas meni jussi yhdessä läskiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmettelen, että mitä tapahtui vanhemmuudelle ja kasvatukselle. Olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa, kun tienaat itse rahasi voit hankkia mitä tahansa krääsää haluat itse tienatuilla rahoillasi. Mutta niin kauan, kun vanhemmat ovat pääosin elämisen kustantajina ei sitä sanele teini, mitä hankitaan ja millä hinnalla.

Antaisin itse budjetin missä mennään ja jos se ei riitä niin teini tehköön töitä sen eteen, että saa haluamansa. Kaikista uskomattominta on se, että teini paiskoo ovia ja osoittaa mieltään saatuaan lahjan. Kertoo siitä, että hieman on realiteetit ja rajat kateissa, asenteesta puhumattakaan. Palauttakaa puhelin, pysykää samassa budjetissa ja tyttö sen jälkeen joko tyytyy siihen tai tienaa itse loput rahat vaatimaansa puhelimeen. Ja näin tästä eteenkinpäin, kun ylimitoitetut vaatimukset astuvat kehiin. Saattaa ääni muuttua kellossa, kun huomaa, että muutaman tunnin saa itsekin tehdä töitä ennenkuin tarvittava raha on kasassa.

Vierailija
84/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostitte iPhone 6? Siinä ei ole ios 11:tä, lisäksi ei toimi Apple Pay, ja kohta se muutenkin hidastelee kuin susi, koska sitä ei enää tueta. Ja lisäksi kamera on takuulla just huono.... Oikeasti, osamaksulla oisit selvinnyt iPhone X:stä. Lapsi ois voinut maksaa osan eristä. Se on täysin korotonta ja kulutonta. Toki osamaksusta pitää valistaa lapsia, ettei sitä sovi käyttää mihin tahansa, mutta minusta tuohon se on okei, koska itsellä se puhelin ainakin kestäisi sen kolme vuotta, mitä maksaminen esim. kestää (velan voi kyllä milloin tahansa maksaa poiskin) ja lisäksi iPhone X:ää just tuettaisiin niin että se toimii hienosti tästä sen 3v. eteenpäin. Mitä tuo kapula ei kyllä tule tekemään.

Voiko tietämättömämpää paskaa suoltaa?

Vierailija
85/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin puhelin osamaksulla lahjaksi teinille järkevää? Ette voi olla vakavissanne. Ei ihme, että monella rahahuolia...

Vierailija
86/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostitte iPhone 6? Siinä ei ole ios 11:tä, lisäksi ei toimi Apple Pay, ja kohta se muutenkin hidastelee kuin susi, koska sitä ei enää tueta. Ja lisäksi kamera on takuulla just huono.... Oikeasti, osamaksulla oisit selvinnyt iPhone X:stä. Lapsi ois voinut maksaa osan eristä. Se on täysin korotonta ja kulutonta. Toki osamaksusta pitää valistaa lapsia, ettei sitä sovi käyttää mihin tahansa, mutta minusta tuohon se on okei, koska itsellä se puhelin ainakin kestäisi sen kolme vuotta, mitä maksaminen esim. kestää (velan voi kyllä milloin tahansa maksaa poiskin) ja lisäksi iPhone X:ää just tuettaisiin niin että se toimii hienosti tästä sen 3v. eteenpäin. Mitä tuo kapula ei kyllä tule tekemään.

Miten niin paskaa? Jos ei tueta niin ei tueta.

-eri

Vierailija
87/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella voi soittaa, viestitellä, päivittää somejuttuja, mutta siihen riittää halpakin puhelin. Kaikki editointihommat yms kannattaakin jo tehdä tietokoneella.

Eli kuvaat paskalaatuisella puhelimellasi laadultaan huonon videon, lataat pöytäkoneelle editointiohjelmat, siirrät videon pöytäkoneelle, yrität saada siitä edes välttävän laatuisen, siirrät sen takaisin puhelimeen ja jaat esim. ystävillesi? Asia selvä... 😂

No mun satasen Honorilla saa erittäin hyvälaatuista 1080p videota. Synkkäys on tietysti automaattisesti pilveen. Tehokas tietokone hyvällä softalla hakkaa puhelineditoinnin 6-0.

Sinä tykkäät käyttää pilvipalvelua ja pöytäkonetta, suuri osa teineistä ei.

Äsken vielä puhuttiin siitä, että ei voi eikä pysty käyttämään. Nyt jo vähän lähestytään totuutta, kun sanotaan että ei halua. Edelleen ei ehkä kannata puhua koko populaation (teinit) puolesta.

Vierailija
88/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin paskaa? Jos ei tueta niin ei tueta.

-eri

Sitä paskaa, että tuetaan.

Vierailija
89/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella voi soittaa, viestitellä, päivittää somejuttuja, mutta siihen riittää halpakin puhelin. Kaikki editointihommat yms kannattaakin jo tehdä tietokoneella.

Eli kuvaat paskalaatuisella puhelimellasi laadultaan huonon videon, lataat pöytäkoneelle editointiohjelmat, siirrät videon pöytäkoneelle, yrität saada siitä edes välttävän laatuisen, siirrät sen takaisin puhelimeen ja jaat esim. ystävillesi? Asia selvä... 😂

No mun satasen Honorilla saa erittäin hyvälaatuista 1080p videota. Synkkäys on tietysti automaattisesti pilveen. Tehokas tietokone hyvällä softalla hakkaa puhelineditoinnin 6-0.

Äsken vielä puhuttiin siitä, että ei voi eikä pysty käyttämään. Nyt jo vähän lähestytään totuutta, kun sanotaan että ei halua. Edelleen ei ehkä kannata puhua koko populaation (teinit) puolesta.

Missään kohtaa en ole väittänyt, etteikö pystyisi. Se on sitten eri asia, kuka kokee useammalla laitteella häsääminen mielekkääksi jos yhdelläkin pystyy toimimaan. En myöskään puhunut koko populaation (teinit) puolesta, totesin että SUURI osa puuhaa mieluummin pelkällä puhelimella. Otokseni toki pohjautuu ainostaan kolmeen omaan lapseeni ja heidän kaveripiiriinsä.

Vierailija
90/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh antaa nykyajan mitättömyyksien vain näperrellä älypuhelimiaan kaikessa rauhassa.

-Multi-Gladiator Undead Frost Mage

Vierailija
91/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkee ostaa tonnilla semmonen räpellyslaite. En pysty ymmärtämään. Eikö pöytäkone ole 1000 kertaa parempi kaikenlaisen median selaamiseen? n.

Ei ole. Varsinkin esim. junassa, lentokoneessa tai rannalla pöytäkone on hieman epäkäytännöllinen.

jos ei junassa, lentokoneessa tai rannalla pärjää ilman noita niin ehm.... Eikö rannalla kannattaisi nauttia siitä rannasta, tuulesta ja veden äänistä... Ei taida nykyajan persevituilla olla enää aikaa laisinkaan itselleen

Nykyään ei taida ihan oikeasti olla edes junassa, lentokoneessa tai rannalla, jos ei siitä lähetä todisteeksi omakuvaa Instagramiin...

Ihan vaan vinkiksi, että esim. VR:n lähijunia käyttävällä on nykyään käytännössä pakko olla puljun appsi puhelimessaan. Lipunmyyntiä asemilla tai junissa ei ole ja aseman ainoa lippuautomaatti on usein rikki. Siinähän lennät sitten junasta ulos jos ei ole lippua puhelimesta näyttää. Tämänkin vuoksi meidän nuorisollemme on ajan tasalla olevat älypuhelimet, jotka eivät jatkuvasti jumita.

"Sen puljun appsi" toimii oikein hyvin alle satasen puhelimissakin. Ja aseman lippuautomaatti ei ole ainoa eikä usein rikki. 

Vähän nyt pitäisi tarinaa parantaa, yritähän uudelleen.

En tiedä, missä sinä asut mutta täällä meidän kaupungissa on tasan yksi autonaatti ulkotiloissa aseman ollessa kiinni. Ja se oli lukuisia kertoja epäkunnossa viiine talvena, en tiedä johtuiko pakkasista vai mistä. Ja juu, sillä satasen puhelimellakin saa varmaan sen lipun ostettua. Mutta kovin montaa muuta applikaatiota ei puhelimeen sitten mahdukaan lataamaan.

Asutte VR:n lähijuna-alueella ja koko kaupungissa (ei edes kunnassa) on tasan yksi lippuautomaatti? Ei toimi. Yritä parantaa.

Jos se puhelin on jo täynnä aplikaatioita, junalipun voi nätisti ostaa nettisivuilta ja se tulee viestinä puhelimeen. Jatka tarinointia. :)

Vierailija
92/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh antaa nykyajan mitättömyyksien vain näperrellä älypuhelimiaan kaikessa rauhassa.

Näppäile sinä pallejasi kun puhelimeen ei ole sossun tuilla varaa.

Vierailija
93/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole useamman vuoden vanha malli? Jos ei ole varaa ostaa uutta iphonea niin eikö android- puhelimella saisi paljon enemmän vastinetta rahoille?

Vierailija
94/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään kohtaa en ole väittänyt, etteikö pystyisi. Se on sitten eri asia, kuka kokee useammalla laitteella häsääminen mielekkääksi jos yhdelläkin pystyy toimimaan. En myöskään puhunut koko populaation (teinit) puolesta, totesin että SUURI osa puuhaa mieluummin pelkällä puhelimella. Otokseni toki pohjautuu ainostaan kolmeen omaan lapseeni ja heidän kaveripiiriinsä.

Oikein pilkkanaurua äsken naurettiin hymiön kanssa vedet silmissä, nyt se ei enää ollutkaan naurettavaa vaan kolme omaa lasta ei tykkää käyttää tietokoneita. Olisiko vielä lähempänä totuutta, että lapsesi eivät osaa käyttää pilvipalveluita ja tietokonetta, ja haluavat siksi mahdollisimman helppokäyttöisen nettivehkeen? 

Useamman laitteen käyttäminen taitaa teillä olla häsäämistä siksi, että ne ovat vähän liian vaativia teidän teineille?

Vierailija
95/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse näppäillä kun minun kaunis vaimoni näppäilee niitä aina iltaisin. Olen pelannut Arenaa ammatikseni jo kymmenen vuotta ja olen rikas mies.

Vierailija
96/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse näppäillä kun minun kaunis vaimoni näppäilee niitä aina iltaisin. Olen pelannut Arenaa ammatikseni jo kymmenen vuotta ja olen rikas mies.

Et, mutta saattaisit saada sen älypuhelimesi tekemällä 100 tuntia kotitöitä. Ikkunoihin ei sitten pesun jäljiltä saa jäädä raitoja. :)

Vierailija
97/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niin varmasti. Kai haastoit DNA:n oikeuteen siitä kusetuksesta.

Vierailija
98/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 17 v poika halusi (ja tarvitsikin) synttärilahjaksi uuden puhelimen. Annoin kassaan 200 ja lupasi ajaa nurtsin kerran viikossa kesäloman ajan. Suvulta sai satasen lisää. Ostaa niillä minkä saa tai laittaa kesätyörahoista lisää.

Tonnin puhelimeen olisi varaa, siitä ei kyse. Mieluummin ostan opiskelukämpän, ja avustan taloudellisesti opiskeluaikanaan, kun niille pian tarvetta. Tietää suunnitelmista ja on samaa mieltä.

Vierailija
99/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niin varmasti. Kai haastoit DNA:n oikeuteen siitä kusetuksesta.

Mistä kusetuksesta? Pelaan Kanadasta käsin.

Vierailija
100/121 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostitte tuon? Olisit antanut budjetin ja tyttö olisi itse valinnut puhelimen. Ei mikään ole inhottavampaa kuin haluta jotain, ja sitten pilkataan ostamalla jotain sinne päin, mikä ei ole sitä mitä on halunnut.

Hei oikeasti! Maksaa yli tuhat euroa. Se on liikaa puhelimeen. Ainakin minun tuloilla.

AP-

No nimenomaan sen takia et ois ostanut nyt ja antanut säästää ite loput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme