Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan muuttamassa okt ja nykyinen kt-kaksio jää ylimääräiseksi. Myynkö vai vuokraanko?

Vierailija
23.06.2018 |

Eli mulla on lähiössä kämppä joka tulee 2kk päästä jäämään tyhjilleen kun muutamme uuteen paikkaan. Kaksio on lainarahalla ja lyhennän joka kuukausi sitä ja maksan vastiketta. Kulut siis pyörii koko ajan niin kauan kun kämppä on mulla.

Myisittekö kämpän, vai ottaisitteko vuokralaisen jolla saisi suurinpiirtein katettua tulot?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin oman asuntoni, kun muutin miehen kanssa yhteen.  Kymmenessä vuodessa asunnon arvo on kaksinkertaistunut. Olin lentää ihan persuuksilleen, kun kysyin arviota hiljattain. Ja vuokralaisten kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia. Ilmeisesti todella hyvä tuuri. Oli ihan älyttömän hyvä ratkaisu laittaa asunto vuokrale. 

Vierailija
22/26 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan riippuu asunnon sijainnista: jos arvo putoaa kannattaa ottaa omansa pois niin pian kuin mahdollista, mutta nousevan arvostuksen alueilla ei kannata luopua omistuksesta jos ei ole pakko: käypä vuokra kattanee lainanhoitokulut ja varallisuus vaan kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä käsittäisin että ap on jo laskenut ton 100€/kk asunnon ylläpitokuluihin muiden menojen lisäksi.

Tuotoksihan kannattaa laskea se lainan lyhennys, ja se ei ole mikään mitätön summa jos sen joku muu ihminen maksaa.

Mulla on ihan samat laskelmat, ja olen tullut siihen tulokseen että kannattaa vuokrata, etenkin kun asuntoni on lainaansa paljon arvokkaampi tällä hetkellä: joku muu maksaa lainan kustannukset, ja asunnon arvonnousu tulee minun hyödykseni. Tosiasiallinen tuotto kuukausitasolla kymppejä kuukaudessa, mutta mun hallinnassa olevat varat kasvavat kuukaudessa useita satasia.

Jos ei olisi lainaa, ja vuokra pysyisi samana, pelkän vastikkeen jälkeen jäisi jo satasia käteen "ylimääräistä".

Vierailija
24/26 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin opiskelijatytöille mieluiten yliopistolaisille kuin amkilaisille. Amiksilleen kyllä lähtis.

Vierailija
25/26 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti vuokralle.

Vinkki: älä sisällytä tiskikonetta vuokrasopimukseen - kun se hajoaa, et ole velvollinen hankkimaan uutta. Vuokralainen saa siis käyttää sitä, mutta kun se hajoaa,se vain viedään pois.

Syy: tiskikoneet hajoavat vuokralaisten käsissä jostain syystä kovin nopeasti, ovat täynnä mönjää jne.

Vierailija
26/26 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti vuokralle.

Vinkki: älä sisällytä tiskikonetta vuokrasopimukseen - kun se hajoaa, et ole velvollinen hankkimaan uutta. Vuokralainen saa siis käyttää sitä, mutta kun se hajoaa,se vain viedään pois.

Syy: tiskikoneet hajoavat vuokralaisten käsissä jostain syystä kovin nopeasti, ovat täynnä mönjää jne.

Tämä on hyvä vinkki, kiitos :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi