Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velat ahdistaa

N32
23.06.2018 |

Tuntuu ettei mitään järkeä enää,kaikki mitä tulee menee samantien laskuihin. Pakko ne laskut on maksaa koska muuten menee luottotiedot, mutta rahaa elämiseen ei juurikaan jää eikä lohduta,että tällaista jatkuisi vuositolkulla. Pakollisten menojen lisäksi koitan lyhentää 7000e kulutusluottoa mutta eihän tuo lyhene ikinä kun minimiä vaan voi maksella. Haluaisin säästääkin pahan päivän varalle mutta tuolla velkataakalla siinäkään ei taida olla järkeä. Miten teillä muilla? Onko velkoja? Paljon saatte lyhennettyä? Itse velkaannuin siis olosuhteiden pakosta kun elämäntilanne muuttui ja joutui ottaa velkaa jotta selviytyy.

Kommentit (288)

Vierailija
201/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eikös noissa menee joka kk niitä kiinteitä kuluja? Kyllähän yhdistäminen siis kannattaa

Vierailija
202/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on tyypit. Kannattaako hakea isompaa kulutusluottoa ja maksaa vaan sitä ja katkoo kortti

Ei sitä kukaan voi sanoa tietämättä eri velkojen korkoja ja kuluja. Jos uuden lainan todellinen korko on pienempi kuin kuoletettavien lainojen niin kannattaa. muuten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädestä suuhu täälläki elellää. Ei säästöön mitään. Jiihaaa

Vierailija
204/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jää joka kk 300e ja riittää aivan mainiosti. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Vierailija
205/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sali ainoa harrastus niin en kyllä laittaisi tauolle. Mielummin edes se tekeminen kun muuta ei rahaa tehdä :)

Paitsi sitten kituuttaakin entistä kauemmin velkojen kanssa. Mieluummin kaikki mahdollinen tauolle ja lyhentää kunnolla velkaa. Se korko kuitenkin kokoajan on pois käyttövaroista niin kauan kuin korkeakorkoista velkaa on.

Ai pitääkö koko elämä jättää tauolle ja kituuttaa odottaen sitten kun -hetkeä, jota ei välttämättä koskaan tule? Mullakin on luottokortti- ja osamaksuvelkaa, mutta en halua niiden vuoksi jättää kaikkea itselleni tärkeää tauolle määräämättömäksi ajaksi. Siksi lyhennän maksuja pikkuhiljaa. Jos olisi suurempi palkka, lyhentäisin nopeammin. Mutta näillä mennään nyt.

Pitää. Jos siis tilanne on se, että velkaa on otettu vähän holtittomasti turhuuksiin ja ylimääräiseen materiaan, elintasokulissin ylläpitämiseen, niin takaisinmaksun koittaessa muu elämä tauolle ja maksut velkoihin. Valinnoilla on aina seurauksensa ja ne pitää kantaa. Yksilön oikeudet, mutta myös velvollisuudet. Peruskauraa.

Typerimpiä ovat juuri ne, jotka marisevat siitä, kun ei ole rahaa ostella merkkivaatteita eikä käydä kauneushoidoissa tai ulkomailla, kun rahat menee velkoihin. Ei mitään vastuuta oteta mistään ja odotetaan yhteiskunnan kustantavan ja maksavan kaiken ja lisäksi vähätellään velkojan tilannetta. Esim. yrittäjälle ei ole mikään pikkujuttu, että jää muutamia laskuja per kuukausi maksamatta, kun joku päättää ajatella omia oikeuksiaan ja että yrittäjä on joku "rikas riistäjäpskiainen", jolle on ihan oikein myydä vähän tappiolla. Pirulaisella kun on hienompi talokin kuin tällä velan ottajalla. Sika!

Vierailija
206/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ajattelutapa jos on velkaa niin ei ole oikeutettu mihinkään hauskaan vaan kaikki mikä tulee laitettava velkoihin ja sitten kituutetaan.

Mua ärsyttää tuo ajattelutapa, että jos on velkaantunut ympäriinsä, niin silti olettaa, että elintason tulee pysyä täysin samana ja oikeastaan koko velkoja ei tartte edes maksaa jos ei huvita.

Vierailija
207/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on velkaantunut ympäriinsä? Ne, jotka huutelee, että velkaantuneet sietääki kärsiä niin odottakaapa jos itse sairastutte. Sitten huudellaan kaikki pitäs myydä jne... huh huh..

Vierailija
208/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää että velat ahdistaa. Niiden pitääkin. Toivottavasti saat maksettua pois ja omatunnon puhtaaksi. 

Mua ärsyttää nämä selitykset velkaantumisten takana. Sillä ei ole mitään väliä miten velkaannutte. Se tapahtuu aina omasta tahdosta ja aika usein piittaamattomuudesta.

On verovelkaa= Verot on maksettava vaikkei tekis mieli ja veroprosentti olis laskettu liian alas. Jokaisen pitää itse huolehtia että verovuoden jälkeen on sitten mistä maksaa niitä maksamattomia prosentteja. Ne eivät tule yllätyksinä. Ajatellaan nyt vaikka tätä normaaleinta tyyppiä eli yrittäjää joka sanoo että verottaja aivan puskista pisti mätkyt. Se ei ole totta. Yrittäjä pystyy itse koko ajan laskemaan kuinka paljon veroja pitää maksaa ja verohelpotusten kohdalla on muistettava että ne kaikki eivät välttämättä mene läpi. Mätkyt eivät ole yllätys.

On velkaa jonka puoliso tai joku muu on tehnyt puolestasi, tietämättäsi= Jos ei halua puolison tai jonkun muun velkoja maksella niin älä anna hänelle tilitietojasi, salasanojasi yms. Kenenkään ei ole pakko mennä takaamaan mitään eikä kenellekään. Kukaan ei voi nimissäsi tehdä sinulle velkaa ilman oikeita tietoja. Älä siis jakele niitä kenellekään. Voit myös jatkuvasti seurata yhteistä tiliä ja että maksut menevät ajallaan. Jos puolisoa harmittaa se että seuraat rahaliikennettä niin hällä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Se on aina oma vikasi jos velkaannut tällä tavalla.

on asuntolaina, kulutuslaina, autolaina, pikavippi ja mitä kaikkia näitä on...= Kukaan ei veloita sinulta enempää kuin mihin olet sitoutunut. Lue tarkkaan lainan ehdot ja mieti mitä tapahtuu jos vaikka jäät työttömäksi tai tuet tulevatkin myöhässä. On tosi tyhmää sanoa että sinua on kusetettu lainan otossa. Ne paperit ja ehdot pitää lukea. 

Älkää siis selitelkö että ei ollut oma vika. Kaikki velkaantuminen on omaa vikaa. 

Vierailija
209/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sali ainoa harrastus niin en kyllä laittaisi tauolle. Mielummin edes se tekeminen kun muuta ei rahaa tehdä :)

Paitsi sitten kituuttaakin entistä kauemmin velkojen kanssa. Mieluummin kaikki mahdollinen tauolle ja lyhentää kunnolla velkaa. Se korko kuitenkin kokoajan on pois käyttövaroista niin kauan kuin korkeakorkoista velkaa on.

Ai pitääkö koko elämä jättää tauolle ja kituuttaa odottaen sitten kun -hetkeä, jota ei välttämättä koskaan tule? Mullakin on luottokortti- ja osamaksuvelkaa, mutta en halua niiden vuoksi jättää kaikkea itselleni tärkeää tauolle määräämättömäksi ajaksi. Siksi lyhennän maksuja pikkuhiljaa. Jos olisi suurempi palkka, lyhentäisin nopeammin. Mutta näillä mennään nyt.

Tämä juuri! Ikinä ei voi tietää koska se oma aika täälläkin loppuu nii oishan se hienoo et velat ois maksettu ja se ainoa elämä jäi elämättä.

Ethän sinä kuoltuasi olisi sitä elämätöntä elämää suremassa. Velkojille jäisi sinusta vittumainen muisto.

Vierailija
210/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrettävää että velat ahdistaa. Niiden pitääkin. Toivottavasti saat maksettua pois ja omatunnon puhtaaksi. 

Mua ärsyttää nämä selitykset velkaantumisten takana. Sillä ei ole mitään väliä miten velkaannutte. Se tapahtuu aina omasta tahdosta ja aika usein piittaamattomuudesta.

On verovelkaa= Verot on maksettava vaikkei tekis mieli ja veroprosentti olis laskettu liian alas. Jokaisen pitää itse huolehtia että verovuoden jälkeen on sitten mistä maksaa niitä maksamattomia prosentteja. Ne eivät tule yllätyksinä. Ajatellaan nyt vaikka tätä normaaleinta tyyppiä eli yrittäjää joka sanoo että verottaja aivan puskista pisti mätkyt. Se ei ole totta. Yrittäjä pystyy itse koko ajan laskemaan kuinka paljon veroja pitää maksaa ja verohelpotusten kohdalla on muistettava että ne kaikki eivät välttämättä mene läpi. Mätkyt eivät ole yllätys.

On velkaa jonka puoliso tai joku muu on tehnyt puolestasi, tietämättäsi= Jos ei halua puolison tai jonkun muun velkoja maksella niin älä anna hänelle tilitietojasi, salasanojasi yms. Kenenkään ei ole pakko mennä takaamaan mitään eikä kenellekään. Kukaan ei voi nimissäsi tehdä sinulle velkaa ilman oikeita tietoja. Älä siis jakele niitä kenellekään. Voit myös jatkuvasti seurata yhteistä tiliä ja että maksut menevät ajallaan. Jos puolisoa harmittaa se että seuraat rahaliikennettä niin hällä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Se on aina oma vikasi jos velkaannut tällä tavalla.

on asuntolaina, kulutuslaina, autolaina, pikavippi ja mitä kaikkia näitä on...= Kukaan ei veloita sinulta enempää kuin mihin olet sitoutunut. Lue tarkkaan lainan ehdot ja mieti mitä tapahtuu jos vaikka jäät työttömäksi tai tuet tulevatkin myöhässä. On tosi tyhmää sanoa että sinua on kusetettu lainan otossa. Ne paperit ja ehdot pitää lukea. 

Älkää siis selitelkö että ei ollut oma vika. Kaikki velkaantuminen on omaa vikaa. 

Samaa mieltä. Tyhmästä päästä kärsii. Itse velkaannuin kun makselin miehen menoja. Nyt makselen ja kärsin.

Vierailija
211/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri! Ikinä ei voi tietää koska se oma aika täälläkin loppuu nii oishan se hienoo et velat ois maksettu ja se ainoa elämä jäi elämättä.

Ethän sinä kuoltuasi olisi sitä elämätöntä elämää suremassa. Velkojille jäisi sinusta vittumainen muisto.

Tarkoitin, että olisi jäänyt elämättä se aika kun vaan lyhentää velkoja.

Vierailija
212/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani jättää laskut maksamatta mutta matkustelee ja ostelee merkkikamaa koko aika,tapansa kullakin :D

Vierailija
213/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielestänne ihan normaalia, että 30-vuotias työssäkäyvä ihminen pyytää joka kk avustusta vanhemmiltaan kun itse käy päivittäin ulkona syömässä ja baareissa lasillisilla.. mielestäni tällainen on älyttömän noloa käytöstä.

Vierailija
214/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestänne ihan normaalia, että 30-vuotias työssäkäyvä ihminen pyytää joka kk avustusta vanhemmiltaan kun itse käy päivittäin ulkona syömässä ja baareissa lasillisilla.. mielestäni tällainen on älyttömän noloa käytöstä.

Itse en kyllä kehtaisi pyytää vanhemmiltani kuin erittäin hätä tapauksessa ja tällöinkin pyrkisin maksamaan velan hyvin pian.

Vierailija
215/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä miehes maksaa velat

Vierailija
216/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ajattelutapa jos on velkaa niin ei ole oikeutettu mihinkään hauskaan vaan kaikki mikä tulee laitettava velkoihin ja sitten kituutetaan.

Ja minua taas ärsyttää ihmiset, jotka ymmärtävät asiat aivan väärin.

Eihän tässä kukaan ole sitä mieltä, että velallisen pitää elää niukasti, kituuttaen ilman mitään hauskuuksia.

Vaan pointti oli siinä, että ap oli itse velasta ja sen lyhenemättömyydestä huolissaan. Ja siitä, että yhtään ei jää ylimääräistä rahaa ja tilanne tulee olemaan vuosikausia tuo. Silloin on sellainen tilanne, että niitä uhrauksia on tehtävä ja mistäpä muustakaan ne voisi tehdä kuin turhakkeista.

Voihan sitä joutua jonkun aikaa kituuttamaan, mutta jos lopputuloksena on siitä ahdistavasta velasta selviäminen, se kannattaa. Varsinkin kun tulotason pysyminen samana ei ole mikään itsestäänselvyys, tuosta kun työttömäksi joutuu, niin velkakierre ja luottotiedottomuus on taattu.

Vierailija
217/288 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä kukaan ole sitä mieltä, että velallisen pitää elää niukasti, kituuttaen ilman mitään hauskuuksia.

Vaan pointti oli siinä, että ap oli itse velasta ja sen lyhenemättömyydestä huolissaan. Ja siitä, että yhtään ei jää ylimääräistä rahaa ja tilanne tulee olemaan vuosikausia tuo. Silloin on sellainen tilanne, että niitä uhrauksia on tehtävä ja mistäpä muustakaan ne voisi tehdä kuin turhakkeista.

Voihan sitä joutua jonkun aikaa kituuttamaan, mutta jos lopputuloksena on siitä ahdistavasta velasta selviäminen, se kannattaa. Varsinkin kun tulotason pysyminen samana ei ole mikään itsestäänselvyys, tuosta kun työttömäksi joutuu, niin velkakierre ja luottotiedottomuus on taattu.

Aivan! Jostain on karsittava eli ylimääräisistä rahanmenoista. Itse lopetin kampaajalla käynnit, niin turhaa rahanmenoa.

Vierailija
218/288 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiole kuin muutaman tonnin kulutusluotto jota maksella, verorästit sain kuitattua viime vuonna yrittäjyyden jäljiltä, lätkäsivät muiston perään jota ei työtön kyenny heti kuittaamaan, kiitosta vaan, terveys ei kestäny kuljetus alaa, nyt ollaan taas raiteilla ja opiskelemaan uutta sopivampaa ammattia syksyllä

Vierailija
219/288 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan! Jostain on karsittava eli ylimääräisistä rahanmenoista. Itse lopetin kampaajalla käynnit, niin turhaa rahanmenoa.

Itse ajelen myös tukkani kun saatiin käytetty kone niin miksipä ei, itse myös kasaan ja huollan pelitietokoneeni, ei tarvitse enään kerralla täysin uutta pakettia ostaa kun voi vaan päivitellä osia kulumisen perusteella... tumpelot tietysti ostaa aina kokonaan uuden tietokonepaketin!

Vierailija
220/288 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tällanen velkakierre kyllä niin turhauttavaa. Tarkkaan joutuu miettii jokaisen hankinnan. Näistä kun eroon pääsen niin on varma, että enää en velaksi hanki mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä