Päätin alkaa tehdä kaikki mahdolliset valinnat tästä lähtien siltä pohjalta, että ne parantavat ulkonäköäni ja kuntoani
Kommentit (202)
Ja siis tällä hetkellä ketogeenisen ruokavalioni perusta on kananmuna, salaatti, avokado, tomaatti, oliiviöljy (majoneesi, ranskalainen salaattikastike), vesi, kerma, voikin, sitruuna, kala, broileri, jauheliha, happamat ja rasvaiset maitotaloustuotteet, juusto, pähkinät, manteli, kahvi, parsakaali, purjo- ja muut sipulit, kukkakaali, kesäkurpitsa, kookos, ruohosipuli, persilja, basilika ja omenasiiderietikka.
Ketogeeninen ruokavalio voi ns. happamoittaa kehoa, ja siteuuna ja etikka vastavaikuttavat tähän. Sitruunaa käytän lähinnä resepteissä. Omenasiiderietikkaa laitan ruokiin ja juon veden kera. Parantava ketoosi -kirja ei mainitse ph-asiasta suoraan mitään, mutta reseptit sisältävät kyllä sitruunaa ja omenasiiderietikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin naiset oikeasti toivoisivat, että muut naiset näyttäisivät kauniimmalta kuin he itse.
Totta töriset. Muiden kauneus on itseltä pois.
Ei se itseltä olekaan POIS, mutta ei se tarkoita etteikö se voisi harmittaa, kun itse joutuu elämään keskinkertaisen näköisenä ja joku muu vieressä vie miehiltä jalat alta.
Ne miehet on sinulta pois. Jos muut naiset olisivat rumempia kuin sinä, niin itse veisit niiltä miehiltä jalat ja meisselit.
Miten niin, kun ei tässä ihmiset oleta miesten olevan kanssaan ulkonäön ansiosta?
En ymmärrä. Väitätkö, että miehille naisten ulkonäkö on yhdentekevä?
Kyllä ulkonäkö useimmille on kirkkaasti ratkaisevin asia kiinnostuksen herättämisessä ja pysymisessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin naiset oikeasti toivoisivat, että muut naiset näyttäisivät kauniimmalta kuin he itse.
Ei ole. Minä olen lapsesta asti tottunut elämään kauniiden ihmisten kanssa. Äitini oli aikoinaan upea kaunotar. Siskoni on myös poikkeuksellisen kaunis nainen ja teki mallintöitäkin nuorempana. Havahduin vasta työelämään siirtyessäni, miten järkyttävän rumia ja lihavia ihmisiä onkaan olemassa. Oma silmäni lepää, kun saan katsella kauneutta. Rumuutta joutuu sietämään, siitä en nauti yhtään.
Itse en ole äitini ja siskoni veroinen kaunotar, mutta koska en sitä lapsuudessani tajunnut, niin imin heidän kauttaan jonkinlaisen itsevarmuuden ja kuvitelman omasta upeudesta itseeni. Ilmeisesti sen johdosta olen vetänyt puoleeni komeita miehiäkin. Ihmettelen asiaa itsekin näin vanhempana, kun tiedostan omat ulkonäölliset puutteeni.
Kai tuollainen harhakäsitys itsestä voi jossain tapauksessa johtaa hyvään lopputulokseen. Kuitenkin tunnut itsekin ihmettelevän, miten se on edes mahdollista.
Ihmettelen todellakin asiaa. Samoin omat ystäväni ihmettelivät nuorena, mistä ihmeestä aina löysinkin niin hyvännäköisiä poikaystäviä. Jopa äitini ystävättäret ovat päivitelleet sitä, miten minulla on niin komea aviomies. Eipä tässä ole valittamista, vaan olen erittäin tyytyväinen tilanteeseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi tehdä aivan saman päätöksen. Mutta monellako riittää itsekuri ja motivaatio? Minä olen riittävän itsekeskeinen pystyäkseni tähän. Ap
Nyt en ihan ymmärrä. Jos sinulla on tähänkin asti riittänyt itsekuri ja motivaatio ja olet itsekeskeinen ja tiedät tähän pystyväsi, miksi sinun pitää tehdä tällainen päätös nyt?
Ei ole riittänyt tarpeeksi, olen antanut muiden aiheuttamien häiriötekijöiden vaikuttaa siten että ole aina tehnyt oikeita valintoja omaksi parhaakseni. Tarvitsen päätöksen jossa pysyn nyt ehdottomasti joka hetki. Ap
No miten sinä sitten voit sanoa, että tällä kertaa riittää se itsekuri ja motivaatio. En nyt haluaisi mitenkään lannistaa, mutta minusta aika ylimielisesti tuossa edellisessä viestissä sanoit, että sinä pystyt tähän, mutta moni muu ei. Ja nyt sanot, että et ole itsekään aiemmin pystynyt.
Ap varmaan vastaa itsekin tähän, mutta eikö sinun päässäsi ikinä "naksahda" niin, että muutut? Sen jälkeen jokin, mikä ei aiemmin pitänyt, rupeaa pitämään?
Kyllä voi "naksahtaa". Ihmettelin vain tuota, kun uhosi niin, ettei samaan moni pysty, mutta samaan hengenvetoon toteaa, ettei itsekään ole aiemmin pystynyt, mutta nyt yhtäkkiä kaikki onkin täysin varmaa, eikä mitään vastoinkäymisiä voi tulla, koska hän on parempi kuin muut.
No en ole kenenkään kuulut koskaan edes sanovan asiaa noin hienon selkeästi, kuin ap:n, joten totta kai sitä lipsuu, jos ajatukset ei edes ole kunnossa.
Näkeehän sen nyt ympärillämme, ettei kovin moni osaa tuota tavoitetta toteuttaa. Suuri syy voi olla juuri se, miten he eivät ole oivaltaneet, että jos lipsun tässä, se kertautuu muualla esteinä.miten sinä ympärillesi katsomalla näet, että kaikkien tavoitteena on olla mahdollisimman hyvännäköinen? :D Ei kai kovin moni tuota tavoitetta tietenkään "osaa" toteuttaa, jos se ei ole edes tavoite. Ja edelleen ihmettelen, mistä tulee ajatus, että kaikille muille ja itsellekin aiemmin täysin mahdoton asia, onkin yhtäkkiä tosi helppo eikä epäonnistumisen mahdollisuutta ole.
No, ihmisten happamuudesta sen voi päätellä. Iloisia, itseensä tyytyväisiä ihmisiä tapaa niin harvoin. Ja miten iloisuus liittyy tähän? Siten, että omiin tavoitteisiinsa tähtääminen luo hyvän mielen.
Siis ap:ko on sinkku? Ja nyt suurin tavoite on pelkästään näyttää hyvältä, eikä suinkaan vain yksinkertaisen rehellisesti löytää mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Minä olen lapsesta asti tottunut elämään kauniiden ihmisten kanssa. Äitini oli aikoinaan upea kaunotar. Siskoni on myös poikkeuksellisen kaunis nainen ja teki mallintöitäkin nuorempana. Havahduin vasta työelämään siirtyessäni, miten järkyttävän rumia ja lihavia ihmisiä onkaan olemassa. Oma silmäni lepää, kun saan katsella kauneutta. Rumuutta joutuu sietämään, siitä en nauti yhtään.
Itse en ole äitini ja siskoni veroinen kaunotar, mutta koska en sitä lapsuudessani tajunnut, niin imin heidän kauttaan jonkinlaisen itsevarmuuden ja kuvitelman omasta upeudesta itseeni. Ilmeisesti sen johdosta olen vetänyt puoleeni komeita miehiäkin. Ihmettelen asiaa itsekin näin vanhempana, kun tiedostan omat ulkonäölliset puutteeni.
Kai tuollainen harhakäsitys itsestä voi jossain tapauksessa johtaa hyvään lopputulokseen. Kuitenkin tunnut itsekin ihmettelevän, miten se on edes mahdollista.
Kauhean negatiivinen ilmaisu, lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se itseltä olekaan POIS, mutta ei se tarkoita etteikö se voisi harmittaa, kun itse joutuu elämään keskinkertaisen näköisenä ja joku muu vieressä vie miehiltä jalat alta.
Ne miehet on sinulta pois. Jos muut naiset olisivat rumempia kuin sinä, niin itse veisit niiltä miehiltä jalat ja meisselit.
Miten niin, kun ei tässä ihmiset oleta miesten olevan kanssaan ulkonäön ansiosta?
Yhdentekevän ja ainoan määräävän tekijän välillä on paljon. Eli en väitä, mutta ei sillä miehiä nyt varsinaisesti saakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi tehdä aivan saman päätöksen. Mutta monellako riittää itsekuri ja motivaatio? Minä olen riittävän itsekeskeinen pystyäkseni tähän. Ap
Nyt en ihan ymmärrä. Jos sinulla on tähänkin asti riittänyt itsekuri ja motivaatio ja olet itsekeskeinen ja tiedät tähän pystyväsi, miksi sinun pitää tehdä tällainen päätös nyt?
Ei ole riittänyt tarpeeksi, olen antanut muiden aiheuttamien häiriötekijöiden vaikuttaa siten että ole aina tehnyt oikeita valintoja omaksi parhaakseni. Tarvitsen päätöksen jossa pysyn nyt ehdottomasti joka hetki. Ap
No miten sinä sitten voit sanoa, että tällä kertaa riittää se itsekuri ja motivaatio. En nyt haluaisi mitenkään lannistaa, mutta minusta aika ylimielisesti tuossa edellisessä viestissä sanoit, että sinä pystyt tähän, mutta moni muu ei. Ja nyt sanot, että et ole itsekään aiemmin pystynyt.
Ap varmaan vastaa itsekin tähän, mutta eikö sinun päässäsi ikinä "naksahda" niin, että muutut? Sen jälkeen jokin, mikä ei aiemmin pitänyt, rupeaa pitämään?
Kyllä voi "naksahtaa". Ihmettelin vain tuota, kun uhosi niin, ettei samaan moni pysty, mutta samaan hengenvetoon toteaa, ettei itsekään ole aiemmin pystynyt, mutta nyt yhtäkkiä kaikki onkin täysin varmaa, eikä mitään vastoinkäymisiä voi tulla, koska hän on parempi kuin muut.
No en ole kenenkään kuulut koskaan edes sanovan asiaa noin hienon selkeästi, kuin ap:n, joten totta kai sitä lipsuu, jos ajatukset ei edes ole kunnossa.
Näkeehän sen nyt ympärillämme, ettei kovin moni osaa tuota tavoitetta toteuttaa. Suuri syy voi olla juuri se, miten he eivät ole oivaltaneet, että jos lipsun tässä, se kertautuu muualla esteinä.miten sinä ympärillesi katsomalla näet, että kaikkien tavoitteena on olla mahdollisimman hyvännäköinen? :D Ei kai kovin moni tuota tavoitetta tietenkään "osaa" toteuttaa, jos se ei ole edes tavoite. Ja edelleen ihmettelen, mistä tulee ajatus, että kaikille muille ja itsellekin aiemmin täysin mahdoton asia, onkin yhtäkkiä tosi helppo eikä epäonnistumisen mahdollisuutta ole.
No, ihmisten happamuudesta sen voi päätellä. Iloisia, itseensä tyytyväisiä ihmisiä tapaa niin harvoin. Ja miten iloisuus liittyy tähän? Siten, että omiin tavoitteisiinsa tähtääminen luo hyvän mielen.
Sinäkö siis oikeasti kuvittelet, että ihmisten ainoa happamuuden lähde on se, ettei näytä tarpeeksi hyvältä. Juu, nyt alkaa kyllä hieman aueta tämä ajatusmaailma.
Mielestäni vielä parempi tapa on tehdä päätökset siltä pohjalta, että ne parantavat omaa terveyttä ja hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti tule olemaan joka hetki helppoa ja epäonnistumisen mahdollisuus on, jos itse tai joku perheenjäsen sairastuu vakavasti. Muuta epäonnistumisen mahdollisuutta ei ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vielä parempi tapa on tehdä päätökset siltä pohjalta, että ne parantavat omaa terveyttä ja hyvinvointia.
Tämä sama päätös hoitaa nuo asiat samalla. Hyvä ulkonäkö vain on kiinnostavampi motivaattori. Ap
Tämän ketjun logiikalla huippumallit, missit ja fitness-mestarit ovat maailman onnellisimpia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis ap:ko on sinkku? Ja nyt suurin tavoite on pelkästään näyttää hyvältä, eikä suinkaan vain yksinkertaisen rehellisesti löytää mies?
Olen naimisissa nyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ulkonäkö useimmille on kirkkaasti ratkaisevin asia kiinnostuksen herättämisessä ja pysymisessä. Ap
Mutta ei niin, että arvostaakseen toista tämän pitää ulkonäköön panostaa. Tai sellaista miestä en ainakaan haluaisi, koska en itse nauti miettiessäni sitä, mille näytän. Tai siis oon siihen ihan tyytyväinen, ja moni muu varmaan ei kokisi olevansa, joten :DDDD
Ei se silti estä mua miestä saamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas päätin tehdä kaikki valinnat tästä lähtien niin, että ne lisäävät tietojani, kehttävät älykkyyttäni ja parantavat luonnettani.
Olen mieluummin stevenhawking kuin jerekaralahti tai mikamyllylä.
Steven? No jostainhan sitä on lähdettävä. Itse haluan tasapainon. Haluan olla fiksu ja kouluttaunut mutta myös hyvässä kunnossa
Olisin näistä kolmesta mieluiten Jere Karalahti jos pakko valita sillä hän on ainoana vielä elossa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun logiikalla huippumallit, missit ja fitness-mestarit ovat maailman onnellisimpia ihmisiä.
Nothing tastes as good as skinny feels & no pain no gain etc.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti tule olemaan joka hetki helppoa ja epäonnistumisen mahdollisuus on, jos itse tai joku perheenjäsen sairastuu vakavasti. Muuta epäonnistumisen mahdollisuutta ei ole. Ap
Mitä ne esteet sitten tähän asti ovat olleet? Ei ainakaan itsekuri, koska sitähän sinulla omien sanojesi mukaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö siis oikeasti kuvittelet, että ihmisten ainoa happamuuden lähde on se, ettei näytä tarpeeksi hyvältä. Juu, nyt alkaa kyllä hieman aueta tämä ajatusmaailma.
En tietenkään! Mutta ihminen, joka on päättänyt, että kaikki hänen tulevat valintansa tähtäävät hänen hyvinvointiinsa tuskin on hirveän hapan?
Minä teen samoin, paitsi en tuota ulkonäköä kauheasti ajattele. Tällainen keski-ikäinen ajattelee lähinnä terveyttä ja jo tulevaa vanhuuttakin, miten säilyä mahdollisimman pitkään terveenä ja hyväkuntoisena. Lähipiiristäni näen hyvin miten esim. liikunta vaikuttaa. Oma äitini ei ole koskaan harrastanut liikuntaa, se on ollut hänestä turhaa hömpötystä, samoin kaikki harrastukset, eikä ystäviäkään tarvitse kun on perhe. Nyt hän sitten on vanha, yksinäinen, sairas ja raihnainen, huonomuistinen ja meistä lapsista täysin riippuvainen.
Anoppini taas on aina harrastanut liikuntaa monipuolisesti, laulanut kuorossa, tehnyt vapaaehtoistyötä, lukenut paljon, hänellä on ystäviä. Ei ikinä uskoisi, että on äitiäni pari vuotta vanhempi (87v), hän ajaa vielä autoakin, tekee kaikki kotityöt itse, käy vesijumpassa, sauvakävelee, tapaa ystäviä jne. Elää vielä oikein hyvää elämää, eikä ole mitään vakavampia sairauksiakaan ja muistikin pelaa vielä hyvin. Elämänasennekin vaikuttaa. Äitini on todella negatiivinen valittaja, anoppini taas iloinen ja positiivinen. Kun hänen luonaan käy, piristyy ja tulee hyvälle tuulelle. Äitini luona kun käyn, tulen ärtyneeksi ja mieliala painuu alas. En halua missään tapauksessa tulla sellaiseksi.
Ruokavaliolla on tietysti myös iso merkitys. Itse olen vegaani ja olen huomannut sen vaikutukset myös ulkonäköön, esim. hiukset ja kynnet ovat vahvistuneet ja iho hehkuu niin paljon kuin se tämän ikäisellä voi hehkua. Ja tietysti kiloja on karissut.
miten sinä ympärillesi katsomalla näet, että kaikkien tavoitteena on olla mahdollisimman hyvännäköinen? :D Ei kai kovin moni tuota tavoitetta tietenkään "osaa" toteuttaa, jos se ei ole edes tavoite. Ja edelleen ihmettelen, mistä tulee ajatus, että kaikille muille ja itsellekin aiemmin täysin mahdoton asia, onkin yhtäkkiä tosi helppo eikä epäonnistumisen mahdollisuutta ole.