Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä taidosta teillä on ollut eniten hyötyä työelämässä?

Vierailija
23.06.2018 |

Aloitan: kymmensormijärjestelmä
Olen korkeasti koulutettu, mutta tuo pieni taito on oikeasti hyödyllinen.
Palavereissa pystyn kirjoittamaan ja puhumaan ja seuraamaan esitystä samalla kun teen muistiinpanoja.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiluus, ihmisten samanarvoinen kohtelu ja luovuus.

Luovuus tarkoittaa tässä monia asioita.

Vierailija
42/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokerinaama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset taitoni. Tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja osaan käyttäytyä työhön vaaditulla tavalla. En aiheuta työpaikalla ongelmia ja pyrin aktiivisesti kehittämään asioita, mitkä ei mene sillä hetkellä hyvin. Olen usein myös toiminut "liimana" eri ihmisten välillä, joka on parantanut työpaikan ilmapiiriä.

Vierailija
44/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suikkari. Kunnon BJ vie uraa rivakasti reittä pitkin ylöspän

Vierailija
45/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut monesti kiitosta siitä, että huomioin kaikki ihmiset siivoojista sorvareihin.

Kaikkia tervehdin ja juttelen kaikkien kanssa mukavia.

Kaikki eivät kuulemma näin toimi.

Vierailija
46/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämäkkyys. Kun opin olemaan jämäkämpi, kukaan ei enää kävellyt päältäni eikä enää uskalleta työpaikkakiusata.

Vierailija
47/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut monesti kiitosta siitä, että huomioin kaikki ihmiset siivoojista sorvareihin.

On kyllä nähty johtajia, jotka eivät tervehdi, eivätkä tunne ihmisiä nimiltä. Kävelevät vain kylmästi ihmisten ohi.

Ennen vanhaan patruunoiden aikaan patruunat tunsivat työntekijänsä. Tiesivät vaimon nimen ja lasten määrät sekä huolet ja murheet.

Vierailija
48/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustavuus ja itsemääräämisoikeudesta kiinnipitäminen.

Vierailija
49/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on ollut eniten hyötyä varmaan siitä että olen sopeutunut nopeasti uuteen työhön ja ollut nopea oppimaan. Lisäksi tietotaito oman alan ulkopuolelta niin että olen saanut siitä hyötyä nykyiseeen työhöni. Olen kokeillut niin montaa alaa omaa alaa etsiessäni että on tullut ns. nähtyä ja kuultua  ja opeteltua paljon hyvin erilaisia asioita. Näistä on saanut mukavan paketin päähän tietoa ja taitoja ja näin voinut osoittaa töissä helposti oman hyötynsä kun ei ole vain yhtä ainoaa osaamisaluetta. 

Vierailija
50/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluissa moni avautuu ja tulee kehumaan, että on ollut reilu ja hyvä tyyppi.

Vierailija
51/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielitaito sekä kyky oppia uutta kieltä nopeasti, päässälaskutaito ja se, että osaan lukea ylösalaisin olevaa tekstiä, myös käsinkirjoitettua.

Ylösalaisin olevan tekstin lukutaito on tärkeää sekä myyjälle että ostajalle. Piste sinulle!

Pakko oli alkaa kokeilla ja onnistuu. Itseasiassa nytkin känny väärinpäin. Haastampahan aivojami. Kirjaimet alkavat löytymään yhä nopeammin. Sanottakoot että ukkini kertoi minun pienenä lukeneeu aina väärinpäin. Opin 4 vuotiiaana lukemaan.

Vierailija
52/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faija39 kirjoitti:

Raudankova ammattitaito

Ahkeruus

Laskelmointi

Ennakointi

Tilavuuden eli sitä kautta kolmiuloitteisuuden hahmottaminen

Tekninen osaaminen eli kaikenlainen fiksaus ja rakentaminen myös tietotekniikassa

Asiakasystävällisyys

Sosiaalisuus

Positiivisuus

Mm. noita töissä. Vapaa-ajalla muitakin taitoja.

Pieni murhe, mutta mua kyllä ärsyttävät tällaiset vastaukset. Kun kysytään, mikä taito on ollut hyödyllisin, luetellaan kaikki mahdolliset taidot. Tai kun pyydetään nimeämään lempiruoka, joku luettelee viisikymmentä eri sapuskaa.

Vastatakseni itse kysymykseen: omassa(kin) työssäni hyödyllisimmäksi on osoittautunut kymmensormijärjestelmä. Kun työnä on kirjoittaminen, tämä nopeuttaa hommaa moninkertaisesti.

Vierailija
53/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä sivuhuomiona haluaisin mainita, että esimerkiksi rohkeus, ahkeruus, vastuuntunto ja vakaa luonne ovat erinomaisia henkilökohtaisia ominaisuuksia, mutta taidoiksi niitä en laskisi... :)

54/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko utelias ja olen töissä opetellut käyttämään niin akkuporakonetta kuin ompelukonettakin. Poistan kalkit silitysraudoista ja silitän. Esimiehet ovat sanoneet monipuoliseksi ja ennakkoluulottomaksi. Koulussa yläasteella otin valinnaisaineeksi konekirjoituksen. Työkaveriksi ja pariksi tuli romani, nyt olemme ystäviä ja olen tutustunut kulttuuriin lukemalla ja kyselemällä. Osaan kulkea tilanteissa mukana. Siinäpä niitä minun vahvuuksiani työelämässä.

Vierailija
55/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä nähty johtajia, jotka eivät tervehdi, eivätkä tunne ihmisiä nimiltä. Kävelevät vain kylmästi ihmisten ohi.

Ennen vanhaan patruunoiden aikaan patruunat tunsivat työntekijänsä. Tiesivät vaimon nimen ja lasten määrät sekä huolet ja murheet.

Kaipa nykyään irtisanominen on helpompaa, jos ei liikaa tunne ja tiedä.

Vierailija
56/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinpitämättömyys ympäristöä kohtaan.

Vierailija
57/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomppasin äkkiä suraan kommentoimaan. Taas provo palsta missä dissataan korkeasti koulutetut ja ylistetään kuinka olemalla hyvä elämänkoulutyyppi edistää työelämän mahdollisuuksia.

Vierailija
58/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilullinen kroppa ja isot rinnat niin olen aina saanut työpaikan kun olen haastattelussa käynyt 👍

N26

Vierailija
59/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan lipaise pomoa, mutta olen aina rehellinen ja pidän hänet ajan tasalla.

Tällä olen hyvin pärjännyt.

Vierailija
60/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viestittää esimiehen esimiehelle, niin esimies kannattaa laittaa sähköpostiin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän