Mitä pyykkiä pestään 95 asteessa? Onko se ohjelma tarkoitettu enemmänkin koneen itsensä pesuun?
Kommentit (31)
Hygienia- ja puhtausalan tuotteita, kuten esmes mikrokuituliinoja.
Pesen valkoiset pyyhkeet ja lakanat 95 asteessa. Värikkäät 60 asteessa.
Joskus pesin valkoisia pyyhkeitä 95 asteessa kun haisivat pahalta. Auttoi.
No mä pesen lakanat ja pyyhkeet. Olen todennut että lähtee tahrat ja pinttymät paremmin ja ovat kirkkaampia.
Valkoiset lakanat. Ei niitä tietenkään pakko ole 95 asteessa pestä, kyllä 60 asteessakin puhdasta tulee. Mutta lakana kestää sen 95 asteen ja punkit ja muut kuolevat. Ainakin välillä kannattaa pestä 95 asteessa. Jos on veritahroja, niin sitten ensin viileällä vedellä tahrat pois, muuten palaa kiinni.
Uskomatonta miten neuroottisia jotkut ovat bakteerien suhteen,luulevat varmaan saavansa jonkun ruton tai vähintään tulee paiseita kroppaan jos joskus vaikka pesee jotain 40 asteessa
Vierailija kirjoitti:
Eikö lakanat kutistu?
Ei ainakaan meillä ole kutistuneet. Ikea/Finlayson/Hemtex käytössä. Eikä ole lähteneet väritkään.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten neuroottisia jotkut ovat bakteerien suhteen,luulevat varmaan saavansa jonkun ruton tai vähintään tulee paiseita kroppaan jos joskus vaikka pesee jotain 40 asteessa
Mua ei bakteerit kiinnosta. Tulee raikkaamman tuoksuista pyykkiä kun pesee kuumalla ja pesukone pysyy kunnossa.
Harvemmin mitään pesen 95 asteessa. Jos joskus pesisin niin sitten pyyhkeitä mutta tosiaan ihan muutaman kerran olen elämässäni noilla asteilla pessyt.
60 asteessa pesen kaikki pyykit villaa ja silkkiä lukuunottamatta. Säilyy värit paremmin kun 60 pesee.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu ihan normaaliin kodista huolehtimiseen pestä esim siivousrätit 95 asteessa.
Itse pesen lakanat aina 90-95 asteessa. Pyyhkeetkin aika ajoin.
Esimerkiksi sisareni luona kaikki pestään ilmeisesti 30 asteessa, sillä siellä "puhtaatkin" pyyhkeet haisevat järkyttävällä tavalla hikisiltä ja lakanat ovat kellastuneita. Ällöttää.
Siivousrätit ja yksi huonompi kylppärin matto.
Lakanat ja pyyhkeet välillä. Siivousrätit.