Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannus. Täysin turha "juhla", kuten moni muukin. Kuka aidosti juhlii juhannusta?

Vierailija
22.06.2018 |

Miten se juhannus tuntuu juhlalliselta? Se että grillaa ja juo alkoholia ei ole juhlallista, sitä tehdään arkenakin tämän tästä. Yksinäiset itkee kun joutuvat olemaan juhannuksen yksin. Miksi? Ei muutkaan muuta tee kun ovat perheen kanssa tai jos ei ole perhettä menevät ryyppäämään tai ovat kuten muinakin viikonloppuina. Ei juhannus ole kuten joulu, joulu on perhejuhla, lasten juhla, tunnelmallinen ja on omat ruuat jouluksi ja erikoisempaa ohjelmaa. Kaikki muut juhlat on aika turhia.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiennyt, että suomalaiselle mikä tahansa aihe riittää juhlaksi ja syyksi vetää pää täyteen.

Vierailija
22/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri masennuksen henki laskeutui juuri Suomen päälle, on Juhannus, toisen kerran masennus laskeutuu jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä- ja tuttavapiirissä tuntuu juhannus olevan The Juhla! Todellakin kaikilla on jotain hienoa häppeninkiä, paljon ystäviä ympärillä ja ollaan erikseen matkustettu johonkin viettämään jussia.

Me ollaan nyt ihan vaan kotona. Joinain juhannuksina ollaan oltu jonkun mökillä, kun on kutsuttu tai käyty kunnan kokolla. Itse tykkäisin myös hengellisistä kristillisistä juhannusjuhlista (joita muuten on ympäri Suomen eli kyllä juhannusta vietetään myös kristillisten perinteiden mukaan), muttei käydä, koska mies ei ole innostunut niistä ja juhannus vietetään koko perheen kanssa.

Vierailija
24/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa, kun tietää, että torstaista eli kesäpäivänseisauksesta lähtien päivä on lyhentynyt jo minuuteilla... Se on siis kohta taas syksy :/

Vierailija
25/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä kesän ekat uudet perunat ja mansikat. Illemmalla istutaan notskilla ja paistetaan makkaraa tikun nenässä pitkälle valoisaan yöhön. Ihan vaan mä ja mun mies, kotipihalla. On tässä omanlaisensa tunnelma, parempi kuin joulu.

Vierailija
26/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on niitä harvoja juhlia, joilla on joku selkeä syy, eli päivä on pisimmillään.

Mitä juhlimista siinä on että päivä on pisimmillään?  Jokavuotuista eli ei ole mitenkään erikoinen tapahtuma.

Mitä ideaa on edes elää? Vedetään kaikki itsemme hirteen.

Vierailija
27/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nostalginen fiilis lapsuuden ihanista juhannuksista 70- ja 80-luvuilla. Sitten lapsuuden perheeni erosi ja juhannuksesta meni fiilis, en koskaan löytänyt sitä uudestaan.

Vierailija
28/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on niitä harvoja juhlia, joilla on joku selkeä syy, eli päivä on pisimmillään.

Mitä juhlimista siinä on että päivä on pisimmillään?  Jokavuotuista eli ei ole mitenkään erikoinen tapahtuma.

Mitä ideaa on edes elää? Vedetään kaikki itsemme hirteen.

Idea on se, että olet taimi Jumalan tarhassa. Matkalla ikuisuuteen.

Vierailija
29/29 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon inhonnut aina juhannusta. Piti aina viettää sukulaisten kanssa ja oli yhtä esittämistä. Nyt oon onneks sanoutunut irti tästä perinteestä. Never again. Ulkomaille olisin hankkiutunut jos olisi rahaa, menee tämä näinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän