Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset miksi vaikenette

Vierailija
22.06.2018 |

Vaikka näette sielujan menevän kadotukseen? Miksi ette levitä hyvää sanomaanne turulla ja toreilla? Onko maallinen mammona sokaissut teidät. Kaiken maailman huumehöröt, homot ja tatuoitat saavat kyllä äänensä kuuluviin, miksi te ette? Jos tämä sielun pelastus on mukamas niin tärkeä asia.

Tätä minä kysyn entisenä uskovaisena.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sun alotusviesti on aika sekava, aloittaisitko alusta. Mikä sun varsinainen kysymys edes on?

Vierailija
2/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos evankelioi haukutaan, jos ei evankelioi haukutaan. Mihin sä ap olisit tyytyväinen? Miksi sä et julista sanaa, kun olet niin huolissasi helvettiin menijöistä?

Henkilökohtaisesti en usko, että kukaan voi toista pakottaa mihinkään uskomaan ja toiseksi Jumala synnyttää uskon, ei se mun julistamisella tule. Toki rukoilen toisten puolesta ja mielelläni keskustelen uskon asioista, mutta kunnioitan toisten oikeutta uskoa tai olla uskomatta enkä siksi toisille puhu, elleivät itse tee siihen aloitetta. Uskovaisuutta en piilota, joten jos jotakuta kiinnostaa, niin pystyy helposti kysymään tahtoessaan.

Muuten Paavalikin kehoitti häipymään kaupungista, jossa ei tahdottu Jeesusta ottaa vastaan ja jopa ravistelemaan sen kaupungin tomut jaloista. Raamatun mukaista ei ole väen vängällä saarnaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka näette sielujan menevän kadotukseen? Miksi ette levitä hyvää sanomaanne turulla ja toreilla? Onko maallinen mammona sokaissut teidät. Kaiken maailman huumehöröt, homot ja tatuoitat saavat kyllä äänensä kuuluviin, miksi te ette? Jos tämä sielun pelastus on mukamas niin tärkeä asia.

Tätä minä kysyn entisenä uskovaisena.

Tarpeeksi ei evankelioida - syinä varmasti keskittyminen maalliseen ja myös se, että monen kohdalla se omakin uskonelämä on lamaantuneessa tilassa.  Ei ole niin, että kerran pelastettu, aina pelastettu.

Uskossa voi myös uudistua - sinäkin entinen uskovainen.

Raamattusssakin todetaan, että kun Jeesus tulee takaisin, niin löytäneekö enää uskoa maan päältä.

Kaikki ovat kutsuttuja, mutta moni jättää tulematta.

Vierailija
4/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä koitan puhua ja välillä huutaakin. Mutta tilanteen mukaan, tosi harvoin toreilla kiljuminen auttaa pelastukseen, melkein päinvastoin.

Esirukous ja oma esimerkki, toivon että ne auttavat. Herran käsissähän se on, milloin kukakin tulee uskoon. Mutta totta, salata ei saa. Enkä salaakaan :)

Vierailija
5/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen vaietkoon seurakunnassa

Vierailija
6/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi henna

Vierailija
7/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos evankelioi haukutaan, jos ei evankelioi haukutaan. Mihin sä ap olisit tyytyväinen? Miksi sä et julista sanaa, kun olet niin huolissasi helvettiin menijöistä?

Henkilökohtaisesti en usko, että kukaan voi toista pakottaa mihinkään uskomaan ja toiseksi Jumala synnyttää uskon, ei se mun julistamisella tule. Toki rukoilen toisten puolesta ja mielelläni keskustelen uskon asioista, mutta kunnioitan toisten oikeutta uskoa tai olla uskomatta enkä siksi toisille puhu, elleivät itse tee siihen aloitetta. Uskovaisuutta en piilota, joten jos jotakuta kiinnostaa, niin pystyy helposti kysymään tahtoessaan.

Muuten Paavalikin kehoitti häipymään kaupungista, jossa ei tahdottu Jeesusta ottaa vastaan ja jopa ravistelemaan sen kaupungin tomut jaloista. Raamatun mukaista ei ole väen vängällä saarnaaminen.

Ei kyllä tällä hetkellä ainakaan Suomessa evankelioida tarpeeksi, sillä monesti huomaa, että ihmiset olisivat ylipäätään todella kiinnostuneita hengellisistä asioista. Vaikka jotkut keskustelut saattavat olla ateistisella tavalla negatiivisia ja aggressiivisiakin, niin kuitenkaan ei ole välinpitämättömyyttä, mikä on pahinta.

TV7 ja sen yksityisetkin rahoittajat tietysti tavallaan ovat myös mukana evankelioimassa, koska tuo kanava kuitenkin tavoittaa monia.