Seksi pikkulapsiperheessä
Nyt ihan "aikuisten oikeasti", MILLOIN te sitä oikein harrastatte? Meillä on vain yksi kolmevuotias, eikä silti ikinä tunnu olevan tilaisuutta. Itsea haluttaisi lähinnä aamulla tai päiväunilla, kun on lämmin ja rento olo. No, lapsi herää aina ennen meitä ja päiväunet nukkuu harvoin, meidän kanssamme kaiken lisäksi (en todellakaan viitsi edes seksin takia istua lapsen sängyn vieressä tuntia tappelemassa jostain päiväunista, viimeistään siinä lähtisivät viimeiset halutkin). Miehelle kelpaisi kai myös iltaisin, mutta olen silloin todella väsynyt, palelee ja usein stressaa nukkuminen (minulla on univaikeuksia), ja menen sänkyyn pari-kolme tuntia ennen miestä. Tämä johtaa siihen, että mies myös nukkuu pidempään kuin minä ja lapsi, joten en voi esimerkiksi laittaa lasta telkkarin ääreen ja hipsiä takaisin makkariin.
Joidenkin korvaan nämä kuulostavat tekosyiltä, tiedän. Mutta emme kai kumpikaan miehen kanssa ole useinkaan niin himoissamme että tinkisimme näistä omista rytmeistämme ja tarttuisimme tilaisuuteen ihan milloin vaan - ainakaan emme samaan aikaan! Sellaisessa turruttavassa puutteessa olemme silti molemmat :/ Tämä kai on suurin ongelma lapsiperheseksissä: tuntuu vaivaannuttavalta alkaa väkisin järjestellä jotain seksitilaisuuksia...
Kokemuksia olisi mahtava kuulla! Joku ratkaisu tähän pitäisi löytää. En keksi muuta kuin että minun pitäisi alkaa tsempata siinä iltaväsymyksessä, mutta jokin pistää vastaan siihen että nimenomaan vain minun olisi pakko muuttaa itseäni/tapojani.
Kommentit (31)
Hommatkaa lapsenvahti ja menkää jonnekin panemaan. Tekee ihan hyvää suhteelle muutenkin käydä jossain ilman tenavia.
4 vuoteen ei ole ollut seksiä. Ei jatkuvassa univelassa ole tehnyt mieli, eikä kyllä ole ollut hetkeäkään kaksin miehen kanssa.
No jos ei kumpaakaan ikinä kiinnosta niin vaikeaa se on. Ei voi mitään.
Illalla, vaikkei välttämättä aina kiinnostaisi. Iltapäivällä laitetaan joskus 3-vuotiaalle lastenohjelma, kun pikkusisaruksensa nukkuu ja mennään hetkeksi makkariin miehen kanssa. Iltoihin kyllä painottuu, nuo iltapäivät on aika harvassa.
Aamuyöllä paras kun nykyään kun on kolmevuotias ja vauva. Silloin kun oli vain yksi niin alkuyöstäkin oli helppo, nyt on usen liian väsynyt illasta.
Meillä on viisi lasta ja sekstaillaan yöllä kun lapset nukkuu, päikkäreiden aikaan, kun isommat rauhoittuvat katsomaan elokuvaa ja pieni simahtaa joillekin monista päivätorkuistaan.. Aina kun tilaisuus tulee..
Miksi sitä seksiä ”pitää” harrastaa.
Onko yllätys ettei siitä mitään tule jos asia on pakko/velvoite/stressinaiheuttaja?
Ja kyllä, olen jo parikymmentä vuotta ollut parisuhteessa ja lapsia on.
Illalla kun lapset nukkuu, joskus harvoin viikonloppuaamuisin pikkukakkosen aikaan. Joskus jos ihan hurjia kun ollaan niin suihkussa pikaset lasten touhutessa päivällä jotain keskenään, lapset 3 ja 5. Viimeisen puoli vuotta seksielämä ollut enemmän tai vähemmän kuollutta ja entinen kerta viikkoon on vaihtunut kerta 3-4 viikkoon.. tästä ja ehkäisystä huolimatta olen tokalla kolmanneksella raskaana.. ennen olin se halukkaampi osapuoli, mutta jatkuva tahkoaminen miehen haluttomuuden kanssa on vienyt itseltänikin halut ja ehkä nää raskauden hormonitkin vaikuttaa. Menipä vähän off topiciksi, mutta tulipahan avauduttua kun ei oikein ole ketään kelle puhua tästä :P
Ehkä teidän täytyy alkaa joko tosi spontaaneiksi tai suunnitella enemmän?
Tai muuttaa tosiaan ne tottumukset. Lapsi totutetaan nukkumaan päikkärit omassa huoneessa ja te menette samaan aikaa nukkumaan? Siinähän olis jo kakskin mahdollista hetkeä seksiin.
Meillä yleensä sekstaillaan ennen nukkumaan menoa kun lapset ollaan opetettu nukkumaan omassa huoneessa ja nukutetaankin lapset usein yhdessä.
Ps. Kannattaa myös koittaa saada lapsi hoitoon edes kerran kuukaudessa ja sit joku "kuherruskausi" siks aikaa päälle.
Meillä on ollut ystävät auttamassa. Siis olen ihan suoraan sanonut(joilla myös pienet lapset) että tänään meidän lapsi/lapset tulee teille leikkimään.. Aikusilla on nyt kahdenkeskistä aikaa. Mutta suihku ja pihasauna oli kovalla käytöllä silloin kun lapset oli pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viisi lasta ja sekstaillaan yöllä kun lapset nukkuu, päikkäreiden aikaan, kun isommat rauhoittuvat katsomaan elokuvaa ja pieni simahtaa joillekin monista päivätorkuistaan.. Aina kun tilaisuus tulee..
Olette on onnellisia! Saako kysyä millaisessa asunnossa asutte? Me asumme pienessä kaksiossa, ja mahdollisuutta ei ole seksille. Lapsi herää pienestäkin äänestä. Hoidan lasta kotona ja mies on työtön kun sai potkut, koska teki virheitä väsyneenä töissä. Lapsi ei ole antanut meidän nukkua täyttä yötä neljään vuoteen.
Meillä on 5 lasta ja paljon seksiä. Pikapanoja voi tehdä kun menee saunaan. Äiti ja isi voi myös laittaa makkariin ovet kiinni ja opettaa että sinne ei tulla ellei käsi ole irti.
Pienen lapsen aivot tarvitsee unta, 10 h yöunia ja päiväunia. Joskus lapsi pitää nukuttaa pidemmän kaavan mukaan ja välillä on ollut aikoja kun lapset pitää nukuttaa ihan olemalla läsnä. Hyvä päivärytmi auttaa, silloin pitää myös itse herätä ajoissa ja olla ulkona ennen kymmentä että ehtii tekemään ruokaa jne. Jos perhe menee nukkumaan myöhään, rytmiin ei pääse. Meillä seksiä pitkän kaavan mukaan oli illalla kun lapset nukkuu ja aamulla ennenkuin heräävät.
Lasten harrastukset ja ystävillä vierailut tarjoaa uusia mahdollisuuksia.
Kysy voiko lapsen kummit ja mummot yms viedä lasta kirjastoon, lastenteatteriin tai ostamaan torilta mansikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette on onnellisia! Saako kysyä millaisessa asunnossa asutte? Me asumme pienessä kaksiossa, ja mahdollisuutta ei ole seksille. Lapsi herää pienestäkin äänestä. Hoidan lasta kotona ja mies on työtön kun sai potkut, koska teki virheitä väsyneenä töissä. Lapsi ei ole antanut meidän nukkua täyttä yötä neljään vuoteen.
Miten tuo on mahdollista ettei lapsi ole nukkunut kokonaisia öitä?
Mitä neuvola sanoo ja mitä tutkimuksia ja hoitoja on saatu?
Meillä kaksi pientä lasta (2v ja 6kk). Yleensä seksiä harrastetaan iltaisin, kun lapset ovat menneet kahdeksan aikaan nukkumaan. Välillä saattaa mennä parikin viikkoa, ettei seksiä ole ollenkaan. Olen monesti melko väsynyt iltasin, niin ei ole seksi ekana mielessä. Aina kyllä suostun jos mies haluaa, mutta eipä tuo kovin usein ehdottele. Luulen, että ajattelee minun olevan liian väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on mahdollista ettei lapsi ole nukkunut kokonaisia öitä?
Mitä neuvola sanoo ja mitä tutkimuksia ja hoitoja on saatu?
Lapsi on erityisherkkä, herää todella pieniin ääniin ja nukahtaminen on todella vaikeaa. Lapsella on paljon allergioita ja kehityshäiriö. Eipä neuvolasta tai muualtakaan ole apua saanut.
Meillä oli seksiä aina kun mies halusi koska itse halusin koska tahansa ja pidin säännöllistä seksiä tärkeänä. Lapsen täytettyä kolme mies ei enää juurikaan ole halunnut joten seksi on vähitellen loppunut. Erohan tästä tulee jos tilanne tällaisena jatkuu, en ole koskaan halunnut seksittömäksi lapsiperheen äidiksi.
Lapset pyhäkouluun. Kannattaa valita tavallisen puoli tuntia kestävän pyhiksen sijasta jokin tunnin kestävä kaakaopyhäkoulu, askartelupyhäkoulu tms., niin ehtii viemisen ja hakemisen välillä käydä kotona.
Meillä on ollut myös samaa ongelmaa. Minä olen pakottanut itseni välillä iltaisin ettei seksi jäisi vallan pois. Kun siirrettiin lapsi omaan huoneeseen niin seksielämä on vähän parantunut. Toki vieläkin kumpikin on aina väsynyt.
Onko meillä ollut max. yli 1kk tauko ja parhaillaan viikottain kerran seksiä.
Olen tietoisesti alkanut hengaamaan enemmän sängyssä ja lukemaan kirjoja ja pyytänyt miestä myös lukemaan. Siinä sitten tulee samalla rupateltua ja saattaa johtaa seksiin.
Kyllä se siitä sitten joskus...
Oon ajatellu et meillä on harvinaisen kuollut seksielämä, nut ehkei se sit ookkaa yhtään surkeampaa kuin muillakaan :D
Meillä kolme lasta(4v, 3v ja 8kk). Meillå seksiä yleensä illalla, joskus harvoin aamulla tai keskellä päivää. Tosin nyt tämän nuorimman jälkeen tuntuu kerrat taas harventuneet. Luotan et seksi tulee lisääntymään, kun vauva kasvaa ja alkaa nukkua paremmin öitä ja yöimetyksen loppuu. Niin on käynyt isompienkin lasten kohdalla...
Nyt siis saattaa olla useamman viikon tauko, mut voi olla et seksiä harrastetaan sit useana päivänä peräkkäin.
Tällä hetkellä seksi iltaisia tahtoo tyssätä siuhen et joko jompikumpi on vaan liian väsynyt, joku lapsista ei rauhoitu nukkumaan, väsyttävän päivän jälkeen itse haluaisin olla ihan vaan yksim oman kroppani kanssa kun vauvalla eroahdistusta ja roikkuu mussa kiinni lähes kaiken aikaa.
Yleensä joudun illalla "väkisin" kaivamaan halut, että päästään itse asiaan. Mut on se kyllä aina sen arvoista
Meillä ajoittuu yleensä aamuyöhön tai alkuyöhön. Eilen nukuin kun mies tuli kotiin, kävi halailemaan ja tietysti heräsin, mutta oli kyllä luxusta ja todellakin heräämisen arvoista.