Seksi pikkulapsiperheessä
Nyt ihan "aikuisten oikeasti", MILLOIN te sitä oikein harrastatte? Meillä on vain yksi kolmevuotias, eikä silti ikinä tunnu olevan tilaisuutta. Itsea haluttaisi lähinnä aamulla tai päiväunilla, kun on lämmin ja rento olo. No, lapsi herää aina ennen meitä ja päiväunet nukkuu harvoin, meidän kanssamme kaiken lisäksi (en todellakaan viitsi edes seksin takia istua lapsen sängyn vieressä tuntia tappelemassa jostain päiväunista, viimeistään siinä lähtisivät viimeiset halutkin). Miehelle kelpaisi kai myös iltaisin, mutta olen silloin todella väsynyt, palelee ja usein stressaa nukkuminen (minulla on univaikeuksia), ja menen sänkyyn pari-kolme tuntia ennen miestä. Tämä johtaa siihen, että mies myös nukkuu pidempään kuin minä ja lapsi, joten en voi esimerkiksi laittaa lasta telkkarin ääreen ja hipsiä takaisin makkariin.
Joidenkin korvaan nämä kuulostavat tekosyiltä, tiedän. Mutta emme kai kumpikaan miehen kanssa ole useinkaan niin himoissamme että tinkisimme näistä omista rytmeistämme ja tarttuisimme tilaisuuteen ihan milloin vaan - ainakaan emme samaan aikaan! Sellaisessa turruttavassa puutteessa olemme silti molemmat :/ Tämä kai on suurin ongelma lapsiperheseksissä: tuntuu vaivaannuttavalta alkaa väkisin järjestellä jotain seksitilaisuuksia...
Kokemuksia olisi mahtava kuulla! Joku ratkaisu tähän pitäisi löytää. En keksi muuta kuin että minun pitäisi alkaa tsempata siinä iltaväsymyksessä, mutta jokin pistää vastaan siihen että nimenomaan vain minun olisi pakko muuttaa itseäni/tapojani.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viisi lasta ja sekstaillaan yöllä kun lapset nukkuu, päikkäreiden aikaan, kun isommat rauhoittuvat katsomaan elokuvaa ja pieni simahtaa joillekin monista päivätorkuistaan.. Aina kun tilaisuus tulee..
Olette on onnellisia! Saako kysyä millaisessa asunnossa asutte? Me asumme pienessä kaksiossa, ja mahdollisuutta ei ole seksille. Lapsi herää pienestäkin äänestä. Hoidan lasta kotona ja mies on työtön kun sai potkut, koska teki virheitä väsyneenä töissä. Lapsi ei ole antanut meidän nukkua täyttä yötä neljään vuoteen.
Miten tuo on mahdollista ettei lapsi ole nukkunut kokonaisia öitä?
Mitä neuvola sanoo ja mitä tutkimuksia ja hoitoja on saatu?Lapsi on erityisherkkä, herää todella pieniin ääniin ja nukahtaminen on todella vaikeaa. Lapsella on paljon allergioita ja kehityshäiriö. Eipä neuvolasta tai muualtakaan ole apua saanut.
Parhaiten nukkuvat ihmiset löytyy lentokentän lähellä asuvista, on tutkittujuttu.
Naapurin lapsi laitettiin unikouluun. Pitää nostaa asia kunnolla esiin neuvolassa. Oletko pyytänyt apua? Kukaan ei voi auttaa jos ei apua pyydetä.
Siis tuohon lentokenttä -kommenttiin vaan selitys että lapsi myös koulutetaan hiljaisuuteen tai sietämään melua.
Kyllä tuo vähän tekosyyltä kuulostaa, ettei iltaisin voi harrastaa seksiä, koska sinua palelee... Siinähän sitä vällyjen välissä lämpenee ;) En myöskään ymmärrä, miksi sekin on este seksille, että mies valvoo sinua myöhempään? Voittehan te harrastaa seksiä lapsen nukahdettua ja sinä käyt sen jälkeen nukkumaan, mies tulee takaisin sänkyyn sitten kun häntä nukuttaa.
Parisuhde on kuolemassa, siitä se seksittömyys kielii.
Kiitos paljon vastauksista!
Kyllähän tässä taitaa olla kyse siitä että ihan vain arki ja oma väsymykseni ovat työntäneet halut sen verran toissijaisiksi ettei meitä kumpaakaan inspiroi nähdä ylimääräistä vaivaa seksin eteen tai alkaa viritellä fiilistä kun tilaisuus olisi. Olemme laiskistuneet! Vaikka molemmille seksi kelpaisi.
Olemme lapsen vauva-ajoista lähtien kerran kuukaudessa tai parissa päässeet kahdestaan yön yli- tai pidemmillekin reissuille, ja silloin seksiä kyllä on, ja hauskaa sellaista ;) arki vain tylsistyttää totaalisesti.
Toivoisin että olisin edes vähän seksuaalisempi, että olisi sellainen "kutina" kaiken aikaa. Silloin ei tarvitsisi odotella että halut ja tilaisuus kohtaavat, mikä tapahtuu nyt aivan liian harvoin. Miehestä tämä ei johdu, häntä rakastan ja nautin kun yhdessä olemme.
Vierailija kirjoitti:
... Luulen, että ajattelee minun olevan liian väsynyt.
Ei hyvänen aika mikä esimerkki jälleen. Lapsia on saatu hankittua mutta viestintä perusasioissa perustuu ajatusten lukemiseen. : (
Ihan puhtaasti asenne kysymys, muut syyt on tekosyitä. Meillä nelja lasta ja aina harrastettu seksiä useampi kerta viikossa. Usemmiten aina ennen nukkumaanmenoa. Kun lapset oli pienempiä helpompaa, kun teini-iässä vähän haatavampaa. Oven on saanut aina kiinni ja toisekseen teinejä ei saa omasta huoneestaan muutenkaan pois. Olisi ollut vieläkin helpompaa jos vaimo olisi suostunut aamuisin seksiin. Teinit nukkuu kaikki myöhään, jos ei ole koulua. Kun noita lapsia on tullut hankittua muutaman vuoden välein ja iltatähden kanssa 10v välissä, niin nyt vasta iltatähden täyttäessä 20v päästään kahden kesken kun muuttaa toivottavasti syksyllä omaan kotiin.. Ei tässä mennytkään kuin 38 vuotta lapsiperheen seksiä.
Sylettää nämä lapset sitä ja tätä, ei pysty harrastamaan seksiä-jutut. Kattokaa peiliin, siellä se suurin syypää seksittömyyteen näkyy.
Meillä on harrastettu seksiä koko aika. 3 lasta eikä mitään ongelmaa varsinkaan nyt kun nuorin on jo 4. Ei vaadi kovin paljoa mielikuvitusta, että homma toimii. Seksiä pystyy harrastamaan kun sitä harrastaa. Se että perustelee itselleen niitä ongelmia ei auta mitään. Housut pois ja homma käyntiin.
M 30+ kirjoitti:
Meillä on harrastettu seksiä koko aika. 3 lasta eikä mitään ongelmaa varsinkaan nyt kun nuorin on jo 4. Ei vaadi kovin paljoa mielikuvitusta, että homma toimii. Seksiä pystyy harrastamaan kun sitä harrastaa. Se että perustelee itselleen niitä ongelmia ei auta mitään. Housut pois ja homma käyntiin.
Ei se homma käynnisty, jos jompi kumpi tai kumpikaan ei ole enää kiinnostunut seksistä sen oman vanhan ryytyneen puolison kanssa, tai ylipäätään seksi ei enää kiinnosta, oli siihen syynä mikä tahansa sitten. Eikä seksi suju, jos sitä väkisin pakosta harrastaa siksi että ”täytyy”. Ensin on oltava halu, ja jos seksiä ei ole, halu ei ole riittävä, ainakaan kummallakin osapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ei se homma käynnisty, jos jompi kumpi tai kumpikaan ei ole enää kiinnostunut seksistä sen oman vanhan ryytyneen puolison kanssa, tai ylipäätään seksi ei enää kiinnosta, oli siihen syynä mikä tahansa sitten. Eikä seksi suju, jos sitä väkisin pakosta harrastaa siksi että ”täytyy”. Ensin on oltava halu, ja jos seksiä ei ole, halu ei ole riittävä, ainakaan kummallakin osapuolella.
Kukahan tuossa on ryytynyt. Kannattaisi varmaan katsoa peiliin ja asennoitua puolisoon vähän toisella asenteella. Hän on sentään lapsesi toinen vanhempi. Mut kyll mä ymmärrän, minä tätä minä sitä aina vain mä haluun mun juttuja.
Halut syntyy kun asennoituu puolisoon samoin kuten ennen lapsia. Ajattelisit joskus puolisonkin etua, etkä vain omaa napaa. Tuolla asenteella on hetken päästä taas orpoja hukassa olevia avioerolapsia. Ja syynä vain ja ainostaan itsekkkäät minä vain vanhemmat.
Parhaiten nukkuvat ihmiset löytyy lentokentän lähellä asuvista, on tutkittujuttu.
Naapurin lapsi laitettiin unikouluun. Pitää nostaa asia kunnolla esiin neuvolassa. Oletko pyytänyt apua? Kukaan ei voi auttaa jos ei apua pyydetä.