Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan syitä miksi ei kannata ryhtyä vegaaniksi

Vierailija
21.06.2018 |

Minkä tahansa syyn saa mainita.

Kommentit (389)

Vierailija
61/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vegaanituote on tehty joissain halpatyömaassa paskoilla palkoilla enkä halua tukea riistoa

Tämä kyllä. Moni vegaanituote on epäekologinen ja jopa ihmiselle haitallinen (esim. soija, muovista väännetyt vegaanikengät yms.). Köyhänä vegaanina olisi vaikeaa, kun ei olisi varaa niihin parempiin vaihtoehtoihin.

On ihan yhtä epäekologista roudata sitä soijaa tänne karjalle rehuksi tai syödä suoraan. Jos sen syö suoraan itse, sitä tarvitsee roudata vain murto-osa. Ja toisekseen, aina voi valita kotimaisia tuotteita (vaikka olisi vegaani)

Köyhien tuotteet ovat joka tapauksessa epäekologisia ja haitallisia, oli niissä eläinkunnan tuotteita tai ei. 

Suomalainen karja ei tarvitse murustakaan epäekologista soijaa, joten sen tuonti voidaan lopettaa kokonaan vaikka heti. Sopiiko vegelle?

Mutta siipikarja tarvitsee sitä, joten joudutaan lopettamaan suomalaisten kanalatkin. Käykö sekaanille?

Vierailija
62/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska liha nyt vain sattuu tuoksumaan maistumaan ja tuntumaan suussa niin SAATANALLISEN HYVÄLTÄ! AAH!

Vegaanina ärsyttäisi nämä "MINÄ AINAKIN SYÖN LIHHAA KOSKA SE ON HYVVÄÄ"-grillimakkara-burgeri-kalja-äijät mitä some on pullollaan heti, jos puhutaan kasvissyönnistä. Ärsyttää jo nyt, vaikka olen sekasyöjä.

No eihän lihaa ole mitään muuta järkevää syytä syödä. Siksi varmaan ärsyttää, kun kertovat epämiellyttävän totuuden?

Lihassa on mm. hyvin ihmeytyvää rautaa, sinkkiä ja B-ryhmän vitamiineja. Monta hyvää syytä syödä lihaa, toki löytyy myös syitä olla syömättä.

Ei nuo ole mitään syitä, kun noita saa hyvin vegaaniruokavaliostakin, tietenkin B12 lukuunottamatta.

Varmasti saakin, mutta ihmisen elimistö ei pysty niitä hyödyntämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjänä voin syödä vegeruokaa. Vegaanina en voisi syödä sekaruokaa. Kummassa tapauksessa minulla on enemmän vaihtoehtoja?

Sinulla on vaihtoehtoja, sillä eläimellä ei. 

Minä olenkin ihminen:-)!

Vierailija
64/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska soijanakit on ihan v*tun pahoja.

Vierailija
65/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska liha nyt vain sattuu tuoksumaan maistumaan ja tuntumaan suussa niin SAATANALLISEN HYVÄLTÄ! AAH!

Vegaanina ärsyttäisi nämä "MINÄ AINAKIN SYÖN LIHHAA KOSKA SE ON HYVVÄÄ"-grillimakkara-burgeri-kalja-äijät mitä some on pullollaan heti, jos puhutaan kasvissyönnistä. Ärsyttää jo nyt, vaikka olen sekasyöjä.

No eihän lihaa ole mitään muuta järkevää syytä syödä. Siksi varmaan ärsyttää, kun kertovat epämiellyttävän totuuden?

Lihassa on mm. hyvin ihmeytyvää rautaa, sinkkiä ja B-ryhmän vitamiineja. Monta hyvää syytä syödä lihaa, toki löytyy myös syitä olla syömättä.

Ei nuo ole mitään syitä, kun noita saa hyvin vegaaniruokavaliostakin, tietenkin B12 lukuunottamatta.

Saa toki, jos on joku syömishäiriöinen ahmija, joka on venyttänyt vatsalaukkunsa ottamaan vastaan useita kiloja ruokaa päivässä :D

Folaattia eli B9:ää saa juuri kasvisruuista. Lihassa sitä ei ole paljonkaan ja suurimmalla osalla suomalaisista on siitä puute.

Vierailija
66/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vegaanituote on tehty joissain halpatyömaassa paskoilla palkoilla enkä halua tukea riistoa

Tämä kyllä. Moni vegaanituote on epäekologinen ja jopa ihmiselle haitallinen (esim. soija, muovista väännetyt vegaanikengät yms.). Köyhänä vegaanina olisi vaikeaa, kun ei olisi varaa niihin parempiin vaihtoehtoihin.

On ihan yhtä epäekologista roudata sitä soijaa tänne karjalle rehuksi tai syödä suoraan. Jos sen syö suoraan itse, sitä tarvitsee roudata vain murto-osa. Ja toisekseen, aina voi valita kotimaisia tuotteita (vaikka olisi vegaani)

Köyhien tuotteet ovat joka tapauksessa epäekologisia ja haitallisia, oli niissä eläinkunnan tuotteita tai ei. 

Suomalainen karja ei tarvitse murustakaan epäekologista soijaa, joten sen tuonti voidaan lopettaa kokonaan vaikka heti. Sopiiko vegelle?

Mutta siipikarja tarvitsee sitä, joten joudutaan lopettamaan suomalaisten kanalatkin. Käykö sekaanille?

No ohhoh. Enpä tiennyt ettei Suomessa kasvatettu siipikarjaa ennen kuin soijaa alettiin tuoda maahan. Mitä siipikarjalle elintärkeää soija sisältää?

Vierailija
67/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mausteet ovat kaikki kasviksia! Eihän liha itsessään maistu miltään. Eli ainakaan maun vuoksi ei kannata syödä epäterveellistä.

Epäterveellistä ei kannata syödä minkään vuoksi. Siksi on tärkeää saada ravintoa myös eläintuotteista.

Vierailija
68/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siipikarjalle pitäisi syöttä kompostista biohajoavaa jätettä. Se on kaikkein tehokkainta ja luonnonmmukaista. Kaikki yli 2.5-vuotiaat kanat teurastettava ja kukot vaihdettava. Ei kanaa- lehmiä ja sikoja pidä millään soijalla ruokkia. Ei ihme että paskantavat ilmakehän piloille.

Vierailija
69/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvismaidot ovat karmeita litkuja.

Vierailija
70/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii, jos lopetetaan samalla ulkomaalaisen lihan tuonti. Kumpikohan herättäisi enemmän parranpärinää.

Sopii hyvin :) Aina parempi saada työtä suomalaisille. 

Vierailija
71/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä miksi en ole vegaani:

-En koe että vegaanisuus on ekologisin vaihtoehto. Mieluummin ostan kahvimaidon, joka tuotettu Suomessa lähellä minua, kuin prosessoituja soija- kaura yms maitoja, joista osa on roudattu ulkomailta. En halua jättää syömättä ruokaa vierailuilla tai matkustaessa vain siksi että siinä on käytetty hiukan voita/liivatetta/hunajaa/kananmunaa tms.

-Ei ole niin paljon rahaa (tai kiinnostusta laittaa ylimääräistä rahaa ruokaan), että saisin tarpeeksi monipuolista ja maukasta ravintoa(vegejuustot, levitteet, runsaasti pähkinöitä ja lihan ja maidon KORVIKKEITA), eli en missään nimessä haluaisi muuttaa nykyistä ruokavaliotani suppeammaksi

-Haluan käyttää laadukkaita ja lämpimiä vaatteita, kuten nahkakenkiä ja villavaatteita ja ostaa niitä myös jatkossa mikäli joskus hajoavat (tämän oli jo joku maininnut kenkien osalta)

Vegaanisuus on niin radikaali elämänmuutos, etten halua vaikeuttaa elämääni vain eläinten mahdollisen hyvinvoinnin takia. Kasvisruoan suosiminen, lihansyönnin vähentäminen (tai lopettaminen) ja eläintestien vähentäminen ihmiselle ei-välttömättömässä kosmetiikassa sen sijaan ovat asioita jotka on helpompi toteuttaa. Ajattelen valintani mieluummin ympäristön kannalta (joka epäsuorasti vaikuttaa myös eläinten hyvinvointiin), kuin pelkkiä eläimiä ajattelemalla ja olemalla sokea muille ympäristövaikutuksille.

Vierailija
72/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilman hunajaa 😢

Vierailija
73/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki ihmiset olisi vegaaneja kuolisimme nalkaan. Maapallolla ei ole mahdollista kasvattaa niin paljon kasviksia, etta kaikki tulisi ruokituksi! Eli olen sekasyoja ihan ihmiskunnan pelastamisen vuoksi. That's mu super power!!

Mutta on varaa tehotuotantoon ja kaikkien niiden eläinten ylläpitoon ja ruokkimiseen? Ei nyt ihan logiikka toimi.

Vierailija
74/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa toki, jos on joku syömishäiriöinen ahmija, joka on venyttänyt vatsalaukkunsa ottamaan vastaan useita kiloja ruokaa päivässä :D

Folaattia eli B9:ää saa juuri kasvisruuista. Lihassa sitä ei ole paljonkaan ja suurimmalla osalla suomalaisista on siitä puute.

Maksa, munuainen ja munankeltuainen eivät ole kasvisruokia. Niissä on erittäin runsaasti folaattia.

Vierailija
75/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan nauttia hyvästä ruuasta.

Haluan pitää suolistoni kunnossa.

No sitten kannattaisi nimenomaan siirtyä vegaaniksi.

Eikö niitä räjähdysmäisesti lisääntyviä suolistosairauksia ole todettu erityisesti nuorilla vegaaninaisilla? Eipä oikein kannusta liittymään joukkoon.

Lähde tälle? Nykytiedon mukaan kun se ylenmääräinen lihan puputtaminen on juuri sitä myrkkyä suolistolle.

Myös sydän ja verisuonisairaudet ovat lisääntyneet kun vedetään kaksinkäsin makkaroita. 

Sydän- ja verisuonitaudit ovat lisääntyneet sen vuoksi, että syödään liikaa prosessoituja hiilihydraattituotteita. Monet vegaanituotteet kuuluvat juuri tällaisiin tuotteisiin.

Vierailija
76/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa, munuainen ja munankeltuainen eivät ole kasvisruokia. Niissä on erittäin runsaasti folaattia.

Kukaan ei syö maksaa eikä munuaisia ja keltuaisessa on vähemmän kuin monissa kasviksissa. Näiden asioiden takia suomalaisilla siitä puute on.

Vierailija
77/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta mikään muu niin paljoa kuin eläinten olot ja hyvinvointi, ekologisuus on sivuseikka.

Sen takia pyrin kasvispainoitteeseen syömiseen niin paljon kuin mahdollista.

Täysin mahdollista se ei ole minulle, mutta jos joku siihen pystyy niin erittäin hyvä juttu.

Tärkeintä olisi saada tehotuotanto loppumaan! Siihen me kaikki voimme vaikuttaa, oltiin sitten sekasyöjiä tai vegaaneita.

Toivottavasti eläinten oloja saataisiin paremmaksi ainakin suomessa, ja suosittaisiin silloin vain kotimaista lihaa kun tietää että niillä on hyvä olla.

Silloin minä voisin ainakin syödä hyällä omallatunnolla lihaakin.

Vierailija
78/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hyvä ruoka on yksi elämän suurimmista nautinnoista, ja vegaaniruokavalio on sekaruokavalioon verrattuna hirveän ankea. Elämä on liian lyhyt olla vegaani ja karsia syömisistään pois kaikki parhaat makuelämykset.

Vierailija
79/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta mikään muu niin paljoa kuin eläinten olot ja hyvinvointi, ekologisuus on sivuseikka.

Sen takia pyrin kasvispainoitteeseen syömiseen niin paljon kuin mahdollista.

Täysin mahdollista se ei ole minulle, mutta jos joku siihen pystyy niin erittäin hyvä juttu.

Tärkeintä olisi saada tehotuotanto loppumaan! Siihen me kaikki voimme vaikuttaa, oltiin sitten sekasyöjiä tai vegaaneita.

Toivottavasti eläinten oloja saataisiin paremmaksi ainakin suomessa, ja suosittaisiin silloin vain kotimaista lihaa kun tietää että niillä on hyvä olla.

Silloin minä voisin ainakin syödä hyällä omallatunnolla lihaakin.

Mutta saadaanko tehotuotanto loppumaan sillä, että muutama hassu vegaani ei syö lihaa? Minäkin vastustan prostituutiota, mutta en nyt sen takia elä selibaatissa. Hei vegaanit, ettekö te keksi mitään tehokkaampaa keinoa vaikuttaa tehotuotantoon?

Vierailija
80/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei syö maksaa eikä munuaisia ja keltuaisessa on vähemmän kuin monissa kasviksissa. Näiden asioiden takia suomalaisilla siitä puute on.

Vegaanit puhuvat puuta heinää, mutta eipä heiltä voi oikein muuta odottaakaan.

Eli et pystynyt löytämään vasta-argumenttia. Maksan varaan folaatin saantia ei kannata muutenkaan laittaa, kun siinä on liikaa A-vitamiinia ja raskasmetalleja. Kananmunia pitäisi syödä 9 päivässä suositellut 300 mikrogrammaa saadakseen, tuskin kovin monen päiväohjelmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä