Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan syitä miksi ei kannata ryhtyä vegaaniksi

Vierailija
21.06.2018 |

Minkä tahansa syyn saa mainita.

Kommentit (389)

Vierailija
41/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska liha nyt vain sattuu tuoksumaan maistumaan ja tuntumaan suussa niin SAATANALLISEN HYVÄLTÄ! AAH!

Vegaanina ärsyttäisi nämä "MINÄ AINAKIN SYÖN LIHHAA KOSKA SE ON HYVVÄÄ"-grillimakkara-burgeri-kalja-äijät mitä some on pullollaan heti, jos puhutaan kasvissyönnistä. Ärsyttää jo nyt, vaikka olen sekasyöjä.

No eihän lihaa ole mitään muuta järkevää syytä syödä. Siksi varmaan ärsyttää, kun kertovat epämiellyttävän totuuden?

Vierailija
42/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan nauttia hyvästä ruuasta.

Haluan pitää suolistoni kunnossa.

No sitten kannattaisi nimenomaan siirtyä vegaaniksi.

Eikö niitä räjähdysmäisesti lisääntyviä suolistosairauksia ole todettu erityisesti nuorilla vegaaninaisilla? Eipä oikein kannusta liittymään joukkoon.

Lähde tälle? Nykytiedon mukaan kun se ylenmääräinen lihan puputtaminen on juuri sitä myrkkyä suolistolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta eläinten tappaminen ravinnoksi ei sinänsä ole väärin. Eläinten oloja elinaikanaan voisi kyllä parantaa mutta ne eivät ole mielestäni niin huonot että kannattaisi kieltäytyä kokonaan eläinkunnan tuotteista.

Vierailija
44/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä räjähdysmäisesti lisääntyviä suolistosairauksia ole todettu erityisesti nuorilla vegaaninaisilla? Eipä oikein kannusta liittymään joukkoon.

Lähde tälle? Nykytiedon mukaan kun se ylenmääräinen lihan puputtaminen on juuri sitä myrkkyä suolistolle.

Miksi ihmeessä liha olisi ihmiselle myrkkyä? 

Vierailija
45/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää miettiä aina joka ruokapaikassa onko siellä vegaanitarjontaa

Tämä on aika tyypillinen peruste. "Kun on kuitenkin aina joku ruokapaikka, josta ei saa vegaania ruokaa, niin ei sitä sitten kannata syödä ollenkaan."

Vähän sama kuin arkiliikunnan harrastamisesta. "En minä joka päivä ehdi/jaksa mennä pyörällä töihin. Ja varsinkaan jos sataa. Eli minun on edelleen pakko mennä joka päivä autolla."

Vierailija
46/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös sydän ja verisuonisairaudet ovat lisääntyneet kun vedetään kaksinkäsin makkaroita. 

Vierailija
47/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vegaanituote on tehty joissain halpatyömaassa paskoilla palkoilla enkä halua tukea riistoa

Tämä kyllä. Moni vegaanituote on epäekologinen ja jopa ihmiselle haitallinen (esim. soija, muovista väännetyt vegaanikengät yms.). Köyhänä vegaanina olisi vaikeaa, kun ei olisi varaa niihin parempiin vaihtoehtoihin.

On ihan yhtä epäekologista roudata sitä soijaa tänne karjalle rehuksi tai syödä suoraan. Jos sen syö suoraan itse, sitä tarvitsee roudata vain murto-osa. Ja toisekseen, aina voi valita kotimaisia tuotteita (vaikka olisi vegaani)

Köyhien tuotteet ovat joka tapauksessa epäekologisia ja haitallisia, oli niissä eläinkunnan tuotteita tai ei. 

Vierailija
48/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska liha nyt vain sattuu tuoksumaan maistumaan ja tuntumaan suussa niin SAATANALLISEN HYVÄLTÄ! AAH!

Vegaanina ärsyttäisi nämä "MINÄ AINAKIN SYÖN LIHHAA KOSKA SE ON HYVVÄÄ"-grillimakkara-burgeri-kalja-äijät mitä some on pullollaan heti, jos puhutaan kasvissyönnistä. Ärsyttää jo nyt, vaikka olen sekasyöjä.

No eihän lihaa ole mitään muuta järkevää syytä syödä. Siksi varmaan ärsyttää, kun kertovat epämiellyttävän totuuden?

Lihassa on mm. hyvin ihmeytyvää rautaa, sinkkiä ja B-ryhmän vitamiineja. Monta hyvää syytä syödä lihaa, toki löytyy myös syitä olla syömättä.

Vierailija
49/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en keksinyt mitään niin hyvää syytä etten rupeaisi vegaaniksi. Ainut syy on minulla tällä hetkellä se, että liha maistuu paremmalta ja täyttää hyvin, mutta onneksi koko ajan tehdään töitä sen eteen että saamme parempia tuotteita mitkä ajaisi saman kuin liha ruokavaliossa. Itsekin söin sellasen vegeburgerin (hoviruoka taisi olla merkki) ja maistui yhtä hyvältä kuin ne vastaavat lihaburgerit.. joten pyrin aina kun mahdollista, löytämään uusia ruokia kokeiltavaksi ja vähentämään lihankulutustani.

Suosittelen muitakin, joilla on samat perusteet kuin minulla niin vähintään kokeilemaan joitain vegetuotteita.

Vierailija
50/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyvän suolen ja vilja-allergian kanssa ei pysty. Lakto-ovoilemaan kyllä.

Vierailija
51/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihassa on mm. hyvin ihmeytyvää rautaa, sinkkiä ja B-ryhmän vitamiineja. Monta hyvää syytä syödä lihaa, toki löytyy myös syitä olla syömättä.

Ei nuo ole mitään syitä, kun noita saa hyvin vegaaniruokavaliostakin, tietenkin B12 lukuunottamatta.

Vierailija
52/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vitamiinit imeytyvät huonommin kasvikunnan tuotteista.

Vierailija
53/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ryhtyisin vapaaehtoisesti ruokarajoitteiseksi? Monipuolisuus on valttia!

Vierailija
54/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vegaanituote on tehty joissain halpatyömaassa paskoilla palkoilla enkä halua tukea riistoa

Tämä kyllä. Moni vegaanituote on epäekologinen ja jopa ihmiselle haitallinen (esim. soija, muovista väännetyt vegaanikengät yms.). Köyhänä vegaanina olisi vaikeaa, kun ei olisi varaa niihin parempiin vaihtoehtoihin.

On ihan yhtä epäekologista roudata sitä soijaa tänne karjalle rehuksi tai syödä suoraan. Jos sen syö suoraan itse, sitä tarvitsee roudata vain murto-osa. Ja toisekseen, aina voi valita kotimaisia tuotteita (vaikka olisi vegaani)

Köyhien tuotteet ovat joka tapauksessa epäekologisia ja haitallisia, oli niissä eläinkunnan tuotteita tai ei. 

Suomalainen karja ei tarvitse murustakaan epäekologista soijaa, joten sen tuonti voidaan lopettaa kokonaan vaikka heti. Sopiiko vegelle?

Vierailija
55/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä liha olisi ihmiselle myrkkyä? 

No esimerkiksi koska meillä on sen käsittelyyn aivan liian pitkä suolisto. Ihminen on lajina pääsääntöisesti kasvissyöjä ja siksipä sen kroppakin toimii sen mukaan.

Vierailija
56/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjänä voin syödä vegeruokaa. Vegaanina en voisi syödä sekaruokaa. Kummassa tapauksessa minulla on enemmän vaihtoehtoja?

Vierailija
57/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen karja ei tarvitse murustakaan epäekologista soijaa, joten sen tuonti voidaan lopettaa kokonaan vaikka heti. Sopiiko vegelle?

Sopii, jos lopetetaan samalla ulkomaalaisen lihan tuonti. Kumpikohan herättäisi enemmän parranpärinää.

Vierailija
58/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii, jos lopetetaan samalla ulkomaalaisen lihan tuonti. Kumpikohan herättäisi enemmän parranpärinää.

Ja oikeastaan pitäisi lopettaa ulkomaalaisten maitotuotteiden tuonti.

Vierailija
59/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjänä voin syödä vegeruokaa. Vegaanina en voisi syödä sekaruokaa. Kummassa tapauksessa minulla on enemmän vaihtoehtoja?

Sinulla on vaihtoehtoja, sillä eläimellä ei. 

Vierailija
60/389 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteet ovat kaikki kasviksia! Eihän liha itsessään maistu miltään. Eli ainakaan maun vuoksi ei kannata syödä epäterveellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi