Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini huuhaa-uskomukset, aargh!

Vierailija
21.06.2018 |

Turhaa ja turhauttavaa kinata hänen kanssaan, mutta niin taas tapahtui. Äitini on siis ihan järki-ihminen sinänsä, mutta hänellä on taipumus katsoa maailmaa vähän turhan mystisesti ja nähdä enteitä ja merkityksiä asioissa. Hän on mm. vakuuttunut näkevänsä enneunia, uskoo selvänäkijöihin (ei onneksi tosin käytä näiden palveluita) ja ennustelee toisinaan itse korteista. Kun kyseenalaistan merkityksen, jonka hän kokemuksilleen antaa, saan kuulla että "niin, kun sinä et ole vielä itse mitään kokenut, olet epäkypsä etkä usko mihinkään", jne. Myönnän, että olin itsekin pitkään kiinnostunut astrologiasta ja uskoin sen paikkansapitävyyteen ja olin myös taipuvainen uskomaan, että joillakuilla voi näkijän "lahja" olla. Olisihan se kiehtova ajatus, jos tulevaan voisi vähän kurkistaa tai jollain olisi tarjota jotain korkeampaa tietoa. Järki ja kokemus nykyään sanovat, että näin ei taida olla. Mutta kuusikymppisen naisen elämänkatsomusta taitaa olla turha yrittää muuttaa, eikä se toki minulle kuulukaan. Todella ärsyttävää vain kuulla itse olevansa se joka ei ymmärrä, vaikka toinen uskoo satuihin ja on hyväuskoinen hölmö. Ja ilmeisesti pitää itseään vielä jotenkin erityislaatuisena, kun hän kerran näitä ennusmerkkejään saa. Hohhoijaa...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin äitini uskoo kaikkiin uskomushoitoihin, esim. enkelihoitoihin. Maksaa mm. pienestä eläkkeestään 50 euroa kuussa energiahoitajalle. Minusta todella epäeettistä toimintaa näiltä kaikenmaailman puoskareilta rahastaa köyhiä vanhuksia tälla tavoin.

Sinunkin kaveri haluaisin olla

Vierailija
22/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa ihmisistä uskoo horoskooppeihin, jumaliin, kohtaloon tai johonkin. Joten tosiaan sää oot se outo.

Jos ja kun tämä varmaan on minulle kohdistettu, niin enpä tiedä tuosta että suurin osa uskoisi johonkin tieteellisesti todistamattomaan. Itse olen ehkäpä lähinnä agnostikko. Uskon myös melko vahvasti, että fyysisen kuoleman jälkeen sielu/henki jää jäljelle. Mahdollisesti näitä henkiä on jopa mahdollista joskus havaita, mutta meedioihin ym. tarkoitukselliseen yhteydenottoon tuonpuoleiseen en usko. Reinkarnaatio on kiehtova ja jopa todennäköinen ajatus mielestäni. Voisin jopa kuvitella myös jonkinlaisen telepatian tai aavistusten olevan mahdollista toisilleen läheisten ihmisten välillä. Uskon siis ainakin jollain tasolla moneenkin asiaan. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tuolla ei ole mitään tekemistä älyn kanssa.

Mun äitini oli fiksu, oli lukenut oikiksessakin, mutta ennusti silti tarot-korteista ikään kuin puoliksi tosissaan. Kertoi käyneensä meedioillassakin, jossa tosin ei ollut yhtään tuttua paikalla.

Eivät ne asiat ole mitään kovaa tiedettä. Joskus voivat olla vaistoa, intuitiota ja hiljaista tietoa. Välillä pelkkää mielikuvitusta ja huuhaata tai leikkiä. Varmaa on, ettei tulevaisuutta tiedä.

Vierailija
24/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa ihmisistä uskoo horoskooppeihin, jumaliin, kohtaloon tai johonkin. Joten tosiaan sää oot se outo.

Jos ja kun tämä varmaan on minulle kohdistettu, niin enpä tiedä tuosta että suurin osa uskoisi johonkin tieteellisesti todistamattomaan. Itse olen ehkäpä lähinnä agnostikko. Uskon myös melko vahvasti, että fyysisen kuoleman jälkeen sielu/henki jää jäljelle. Mahdollisesti näitä henkiä on jopa mahdollista joskus havaita, mutta meedioihin ym. tarkoitukselliseen yhteydenottoon tuonpuoleiseen en usko. Reinkarnaatio on kiehtova ja jopa todennäköinen ajatus mielestäni. Voisin jopa kuvitella myös jonkinlaisen telepatian tai aavistusten olevan mahdollista toisilleen läheisten ihmisten välillä. Uskon siis ainakin jollain tasolla moneenkin asiaan. -ap

Okei! Sä oot täynnä yliluonnollisia uskomuksia mutta sun äidin uskomukset on tyhmiä. Kuten sanoin enemmistö ihmisistä uskoo yliluonnollisiin juttuihin yliopisto ympäristö voi hämätä tässä.

Vierailija
25/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, ettei kaksikymppinen usko ja epäilee. Yleensä kiinnostus tulee myöhemmin – JOS tulee, ja tietoa etsitään. Olisi kiva jos äitisi ei heitä epäkypsä kommentteja ja sinä joudu vastaamaan siihen, sellainen riita vie energiaa aivan turhaan. 

Vierailija
26/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää kesää kirjoitti:

On ihan normaalia, ettei kaksikymppinen usko ja epäilee. Yleensä kiinnostus tulee myöhemmin – JOS tulee, ja tietoa etsitään. Olisi kiva jos äitisi ei heitä epäkypsä kommentteja ja sinä joudu vastaamaan siihen, sellainen riita vie energiaa aivan turhaan. 

On ihan normaalia kun kasvaa ja karvoittuu alkaa kyseenalaistamaan ja lakata uskomasta.

Vierailija
27/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään liittyy kyllä se mystinen ja hullunkurinen puoli, joten jos pysyy jotenkin terveen rajoissa niin anna uskoa mihin uskookaan. Samalla kuitenkin kannattaa ylläpitää tietynlaista psykologista silmää. Jos homma lähtee käsistä, niin kertoo todennäköisesti mielenterveysongelmista. 

Vierailija
28/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämään liittyy kyllä se mystinen ja hullunkurinen puoli, joten jos pysyy jotenkin terveen rajoissa niin anna uskoa mihin uskookaan. Samalla kuitenkin kannattaa ylläpitää tietynlaista psykologista silmää. Jos homma lähtee käsistä, niin kertoo todennäköisesti mielenterveysongelmista. 

Ateismi voi myös lähtee käsistä, jos kuvitellaan kaikkia muita herkästi hulluksi ja haukutaan vielä päälle. Luetaan tiedettä kuin raamattua.

Vierailija
29/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 27 ei haukkunut kyllä.

Vierailija
30/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sinulle uskomukset äidiltäsi vai löysitkö ne itse ja minkä ikäinen olit kun aloit miettimään yliluonnollista?

Vierailija
31/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei! Sä oot täynnä yliluonnollisia uskomuksia mutta sun äidin uskomukset on tyhmiä. Kuten sanoin enemmistö ihmisistä uskoo yliluonnollisiin juttuihin yliopisto ympäristö voi hämätä tässä.

No, näinpä;) Ristiriitaista, myönnetään. Mielestäni uskomuksiemme "hölmöydessä" on kuitenkin aste-eroja ja osaan suhtautua asioihin kriittisemmin ja kyseenalaistaa. Oikeampaa olisikin kai sanoa, että pidän esim. noita mainitsemiani asioita mahdollisina, kuin että uskoisin niihin täpöllä. -ap

Vierailija
32/33 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää kesää kirjoitti:

No, itsehän olen kyllä jo kolmekymppinen, mutta eihän minulla tietenkään 60+-ikäisen elämänkokemusta ole eikä "yliluonnollisia" kokemuksia varsinkaan... -ap

Vierailija
33/33 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvää kesää kirjoitti:

No, itsehän olen kyllä jo kolmekymppinen, mutta eihän minulla tietenkään 60+-ikäisen elämänkokemusta ole eikä "yliluonnollisia" kokemuksia varsinkaan... -ap

Tuntuu että nuo New age touhut on juuri tuon ikäluokan naisten hömpötyksiä. Minun äitini on 56v.

Sitten tulee tämä meidän ikäluokka, kuka on mistäkin löytänyt hörhöytensä lähteen.