Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistetaanko Iittala-tarrat vai ei? Vastaus on saatu

Vierailija
21.06.2018 |

”Jos joku nimittäin on oikea taho määrit­telemään, pide­täänkö Iittalan astioissa i-tarrat vai rapsute­taanko ne irti ennen käyttöön­ottoa, se on Sarpa­nevan perhe. Timo Sarpaneva suunnitteli Iittalan veren­punaisen logon vuonna 1956.

Paljastus: Sarpanevojen astiastossa ei tarroja näy.

Marjatta Sarpaneva nauraa kysymykselle. ”Me raaputimme ne heti pois, ei siitä koskaan edes keskusteltu.”

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005727602.html?utm_campaign=tf-HS&u…

Mammojen ikuisuusaiheeseen on vastattu, ja tiedämme nyt että myös hesarin toimittajat lukevat AV:tä😁

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ikuisuusaihe, kyllä kaikilla on aina ollut tiedossa, että ne kuuluu ottaa pois. Kuten hintalaput ja vastaavat laput myös esim vaatteista.

Vierailija
2/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanalliset tarrat löytyvät tukoksesta joka saa astianpesukoneesi tulvimaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ikuisuusaihe, kyllä kaikilla on aina ollut tiedossa, että ne kuuluu ottaa pois. Kuten hintalaput ja vastaavat laput myös esim vaatteista.

Mutta mistä minun ystävättäreni sitten tietävät astioideni olevan aitoja Iittaloita, jos niissä ei ole tarroja...??

Vierailija
4/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaputtelen noita irti jo kaupassa.

Vierailija
5/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa visainen kysymys. Seuraavaksi joku viisas voisi kertoa että kuuluuko banaani kuoria ennen syömistä ja pitääkö vessapaperi poistaa muovista ennen perseen pyyhkimistuotteet.

Vierailija
6/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mistä minun ystävättäreni sitten tietävät astioideni olevan aitoja Iittaloita, jos niissä ei ole tarroja...??

Iittalan astiat Suomessa ovat kohtuuhintaisia arkitavaroita, ei niistä edes ole mitään kopioita, ja kaikilla ne ovat aitoja.

Vierailija
7/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää nuo tarrat astioihinsa roikkumaan on sitten ihan turha alkaa mesoamaan muista paikoista löytyvästä liasta ja bakteerimassasta ja kuinka niihin ei ilkeä koskea.

Vierailija
8/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo todistelu, että pitää tarrat jotta kaikki tajuavat että tämä on aitoa Iittalaa on niin naurettavaa!

En ole koskaan tajunnut ylipäätänsä näiden astioiden yletöntä arvostamista. Ne ovat täysin kohtuullisen hintaisia kaikille, peruslaatuisia, löytyvät joka kodista ja ovat vieläpä saatavilla ihan joka ikisestä peräkylän halpa-hallista. Todellinen hienostunut luksustuote siis, jota haluaa esitellä. Not.

Vierailija
9/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iittalan astiat Suomessa ovat kohtuuhintaisia arkitavaroita, ei niistä edes ole mitään kopioita, ja kaikilla ne ovat aitoja.

Joo mutta tarrat on vaan ykköslaatua olevissa iittaloissa, jos ostat ittalan outletista kakkoslaatuisia astioita halvemmalla niissä ei tarroja ole.... :D

Vierailija
10/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ketkä, niin nämä tarrojen säilyttäjät ovat puhtaimmillaan tämän palstan keskustelijoiden usein mainitsemia WT arkkityyppejä!

Vierailija
11/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irroitan ne kotona ja lähden lähimmälle kirppikselle liimailemaan niitä halpalaseihin.

Vierailija
12/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylipäätään kannata "tuhlata" rahojaan Iittalaan, jos se on suurikin imagokysymys, että vieraat tietävät käytössä olevan nimenomaan ~*~Iittalaa~*~. Eivätköhän Iittalan designit ole kuitenkin suht helposti tunnistettavia, ja kenellä ylipäätään edes käy mielessä, että ihan varmasti tuo Marja on metsästänyt itselleen jotain 50 pennin feikki-Iittalaa, kun EI OLE EDES TARROJA...

Vierailija
13/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä  irrotan tarrat aina pesun ajaksi ja liiaan ne uudelleen laseihin kun ne ovat kuivuneet. 

Vierailija
14/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai suurin osa ymmärtää, että ne kuuluu poistaa, mutta eri asia on sitten, onko ne poistettu. Itse en ainakaan edes muista onko omissa Teema-astioissa tuollaisia tarroja ollut tai miten ne on otettu pois. Minulla jää monesti astioiden pohjaan muutenkin ne viivakooditarrat ja esimerkiksi kengänpohjiin ja vaatteisiin sellaiset pienet, näkymättömät ja käyttöä haittaamattomat tarrat. En silti kuvittele niistä yhtään mitään. En vain ole hoksannut irrottaa. 

Vierailija
15/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä  irrotan tarrat aina pesun ajaksi ja liiaan ne uudelleen laseihin kun ne ovat kuivuneet. 

Pesun? Siis onko sun iittalat käytössä?😳

Vierailija
16/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän lähtevät käsitiskissä irti itsestään, ei niitä tarvitse erikseen irrottaa.

Vierailija
17/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta tarrat on vaan ykköslaatua olevissa iittaloissa, jos ostat ittalan outletista kakkoslaatuisia astioita halvemmalla niissä ei tarroja ole.... :D

Onko raastava köyhyys mielestäsi hymiön paikka...???

Vierailija
18/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
19/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Ilmeisesti on.

Vierailija
20/44 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Mun kotimaassa Iittalaa saa vain iittalan kaupasta, jossa mariskoolin hinta lähentelee kuuttakymppiä. Iittalalle on varattu kokonainen seinä tässä lähellä olevassa museossa jne. eikä silti ole koskaan tullut mieleen, että ne tarrat pitäisi siihen jättää... Hölmöä sakkia, totta kai ne otetaan pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi