Poistetaanko Iittala-tarrat vai ei? Vastaus on saatu
”Jos joku nimittäin on oikea taho määrittelemään, pidetäänkö Iittalan astioissa i-tarrat vai rapsutetaanko ne irti ennen käyttöönottoa, se on Sarpanevan perhe. Timo Sarpaneva suunnitteli Iittalan verenpunaisen logon vuonna 1956.
Paljastus: Sarpanevojen astiastossa ei tarroja näy.
Marjatta Sarpaneva nauraa kysymykselle. ”Me raaputimme ne heti pois, ei siitä koskaan edes keskusteltu.”
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005727602.html?utm_campaign=tf-HS&u…
Mammojen ikuisuusaiheeseen on vastattu, ja tiedämme nyt että myös hesarin toimittajat lukevat AV:tä😁
Kommentit (44)
Eikö teillä ole muuta elämää kuin yhdet TARRAT ?
Joo ei oo muuta elämää, en todellakaan poista tarroja, jos eivät ole käytössä. Tänä päivänä saa huutiksessa paljon enemmän kipiosta ja kupeista, joissa se tarrra on. Kertoo käyttämättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ikuisuusaihe, kyllä kaikilla on aina ollut tiedossa, että ne kuuluu ottaa pois. Kuten hintalaput ja vastaavat laput myös esim vaatteista.
Mutta mistä minun ystävättäreni sitten tietävät astioideni olevan aitoja Iittaloita, jos niissä ei ole tarroja...??
Iittalan astiat Suomessa ovat kohtuuhintaisia arkitavaroita, ei niistä edes ole mitään kopioita, ja kaikilla ne ovat aitoja.
Joo mutta tarrat on vaan ykköslaatua olevissa iittaloissa, jos ostat ittalan outletista kakkoslaatuisia astioita halvemmalla niissä ei tarroja ole.... :D
Onko raastava köyhyys mielestäsi hymiön paikka...???
:D
Ilmeisesti on.
Raastava köyhyys ei ole sitä, että ostellaan design-astioita, ja mietitään, että tajuavathan kaikki, että ne ovat aitoja. Raastava köyhyys ei ole edes sitä, että ostellaan kakkosluokan astioita, ja käytetään niitä. (Normaali ihminen käyttää niitä ihan tyytyväisenä, koska eihän niissä ole mitään vikaa käytön kannalta). Raastava köyhyys on sitä, ettei ole kotia, ruokaa eikä lapsilla mahdollisuutta käydä koulua. Siihen ei Iittalan astioilla ole mitään yhteyttä.
irony is (not) strong on this one
tai sama suomeksi: pitkät piuhat?
No en todellakaan ota tarraa pois. Irrotatteko te toopet logot vaatteistannekin?
Tulee vielä aika jolloin Iittalan tarrat kielletään "rasistisina". heh
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ota tarraa pois. Irrotatteko te toopet logot vaatteistannekin?
Riippuu logon sijainnista. Mikäli se on selvästi vaikka takin sisäpuolella tai printtinä, niin ei. Jos taas jonkinlainen roikkuva tai ulkoreunassa oleva, niin tietysti. Samoin kuin hintalaput.
Ja kyllä, Iittalan astiat ovat käyttöesineistä. Tottakai ne niistä lähtevät samantien. Tietysti sellaisissa, joita ei ole otettu käyttöön, niitä saattaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Asiahan on ihan sama, jos ottaisin AMG -Mersustani keulasta tähden pois...!
Vierailija kirjoitti:
Tulee vielä aika jolloin Iittalan tarrat kielletään "rasistisina". heh
Minua - impotenttiä ne loukkaavat varsin syvällisesti!
Mariskoolista on olemassa plagioita. Ostin sellaisen joskus nuorena eräästä halpamarketista, maksoi 2,50 €. Kaunis, vihreä. Kukaan ei tiennyt, että plagio. Nyt kun mulla on aitoja, huomaan kyllä eron, aidot ovat vähän sirompia. Mutta ei kukaan epäillyt tuota parin euron skoolia feikiksi. Se on edelleen mulla mökillä, ja on hyvässä kunnossa.
Aidoista iittaloista, joita mulla on nykyään paljon, olen aina ottanut tarran pois. Ei ole tarvinnut mitenkään raaputtaa, lähtevät ihan nätisti.
Minulla on kaikki Iittalat tuplana, tarroilla ja tarrattomina. Vitriinissä näytillä ne tarralliset ja käytössä tarrattomat. Niin helppoa ratkaista tämä ikuisuus ongelma! (Varaa on.)
Mulla on vanhoja iittaloita joissa tarrat on niin kovalla liimalla kiinni että eivät hievahdakaan vaikka kuinka raaputtaa tai liottaa tms. Olen niissä antanut olla, normaalisti poistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ikuisuusaihe, kyllä kaikilla on aina ollut tiedossa, että ne kuuluu ottaa pois. Kuten hintalaput ja vastaavat laput myös esim vaatteista.
Mutta mistä minun ystävättäreni sitten tietävät astioideni olevan aitoja Iittaloita, jos niissä ei ole tarroja...??
Voiko Wishiltä tilata feikkitarroja?
Minulta meni kerran yöunet ongelman takia...
Vierailija kirjoitti:
Raaputtelen noita irti jo kaupassa.
Ja liimaat ne kotona halpahallista ostamiisi kiinalaseihin.
Iittalan astiat ovat kauniita ja ajattomia, kyllä niitä kelpaa ostella. Ei ihme, että ovat suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiahan on ihan sama, jos ottaisin AMG -Mersustani keulasta tähden pois...!
Se lähtee helposti, kun lähdet ajelemaan lumituiskussa Helsingin ulosmenoteille.
Ei tietenkään. Kuka muuten tietäisi, että ovat arvotavaraa. Muita vartenhan teemat ja iittalat ovat, halutaan näyttää, että meillä ymmärretään..
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jos on joku 'merkkivaate', niin näkyvät lähtee. En tarvi 'merkkejä' mutta Iiittalan tarrat saa olla, niisä mitä ei jokapäivä käytetä.
Olen asunut Iittalassa lasitehtaan kupeessa. Mulle tulee tarroista muistoja. Tunneasioita siis. Annan tarrojen olla kiinni astioissa, niin kauan kun pysyvät. Ovat niin pieniä, etteivät häiritse, ja etten viitsi lähteä erikseen raaputtelemaan pois.
Mä taas veikkaan, tuotesuunnittelijan koulutuksellakin, että tulevaisuudessa printtavaat punaisen i-logon pysyvästi tuotteisiinsa. Hyvä brändi ja logo.
Raastava köyhyys ei ole sitä, että ostellaan design-astioita, ja mietitään, että tajuavathan kaikki, että ne ovat aitoja. Raastava köyhyys ei ole edes sitä, että ostellaan kakkosluokan astioita, ja käytetään niitä. (Normaali ihminen käyttää niitä ihan tyytyväisenä, koska eihän niissä ole mitään vikaa käytön kannalta). Raastava köyhyys on sitä, ettei ole kotia, ruokaa eikä lapsilla mahdollisuutta käydä koulua. Siihen ei Iittalan astioilla ole mitään yhteyttä.