Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisillä on niin monia kumppaneita?

Vierailija
21.06.2018 |

Ajattelevatko jotkut, että jokaisen ihastuksen/rakkauden kanssa täytyy alkaa parisuhteeseen, vai mistä johtuu?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mäkin oon ihmetelly. Mut kai ne sit tykkää ns. kokeilla jos on valinnanvaraa ja tulee sellasia tilanteita et mahdollisuus siihen?

Vierailija
2/24 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalin rappio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät valitettavasti löydä koskaan kumppania tai kumppani jättää tai osoittautuu juopoksi tms. Pitäisikö elää sitten loppuelämänsä yksin srlibaatissa ripotellen tuhkaa päälleen. Hennoteltujen pikkurouvien, jotka ovat saaneet kaiken oikeaan aikaan ja iikeassa järjestyksessä on varmasti vaikea tajuta sitä

Vierailija
4/24 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite auon tehdä niin ettö poltan kasvoni ja 3d tulostan uudet kasvot ja kudon ne kasvojeni tilalle.

Vierailija
5/24 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelevatko jotkut, että jokaisen ihastuksen/rakkauden kanssa täytyy alkaa parisuhteeseen, vai mistä johtuu?

Miksi ap:n kaltaiset ihmiset ovat niin tyhmä ja oppimattomia etteivät osaa miettiä tätä  asiaa ihan itse.Eivät kaikki ihastukset johda parisuhteeseen eikä saman ihmisen kanssa tarvitse olla koko  ikää jos jossain vaiheessa huomaa valinneensa väärin.

Vierailija
6/24 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää, että heti pitää tehdä se yhteinen rakkauden hedelmä, siis muutama kk yhdessä ja voi ihanaa, meille tulee vauva, vaikka ei sitä kumppaniakaan vielä kunnolla tunne eikä yhdessä ole asuttu päivääkään.

Vierailija
7/24 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole kuin yksi kerrallaan.

Vierailija
8/24 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kohtuutonta vaatia, että nuorena (tai myöhemminkään) valitun kumppanin kanssa on lusittava loppuun asti. Musta on hyvä, että voi erota, jos yhdessä olo ei enää tunnu hyvältä. Tietenkin tällaisia asioita pitää harkita tarkkaan. Ei eroaminen ole helppoa. Ihan jokaisella on oikeus elää hyvän tuntuisessa liitossa tai vaikka yksin.

Vierailija
9/24 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ymmärrä että joskus vähemmän on enemmän.

Vierailija
10/24 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun naiset aina jättää minut niin pitäisi luovuttaa viidennen jälkeen?

Vierailija
11/24 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voi? Toiset eivät halua/osaa olla yksin. Toiset tahtovat pitää hauskaa. Harvemmin sen ensimmäisen tai edes toisen kanssa onnistaa niin että suhteesta jäisi pysyvä. Kaikki eivät halua olla vain yhden kanssa, eivät halua sitoutus, eikä se aina niin vaan onnistu.

Ketä kiinnostaa? Ei minulta ainakaan koskaan kysytä, eikä se edes muille kuulu montako kumppania minulla on ollut.

Osa tosin luulee tietävänsä ja nämä lähinnä heitä, jotka kuvittelevat määräväänsä kuinka monen ja/tai kenen kanssa on sopivaa olla.

Harrastan itse lähinnä yhden illan suhteita, tai satunnaista seksiä joidenkin kanssa. Parisuhdetta en halua, enkä ainakaan tietoisesti varattuihin koske.

Aikaisempi parisuhteeni kesti yli 10 vuotta. Nyt lähinnä nautin vapaudesta, eikä se minulle tarkoita sitä etteikö voisi harrastaa seksiä ja/tai kevyttä tapailua jonkun kanssa.

Vierailija
12/24 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele 'kumppani' eli missä vaiheessa joku on enemmän kuin ihminen, johon tutustutaan tapailemalla. Itse en osaa heittää edes arviota siitä, kuinka monen kanssa olen tapaillut kuukauden-parin ajan vain huomatakseni, ettemme sovi toisillemme. En kyllä heitä kumppaneiksi laskekaan, mutta laskisitko sinä?

Vierailija
13/24 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat ja tavat muuttuvat. Ihmiset elävät 70 -80 -vuotiaiksi. Ennen elettiin lyhyempi elämä ja ihanteena oli pitkä, vakaa parisuhde, naiset oli kotona ja heillä teetätettiin lapsia. Jotkut naiset kuoli synnytyksiin, ja miehet ottivat nuoren vaimon tai jonkun rikkaan lesken. 

Nyt ihanne on, että kaikki elättää itse itsensä, tehdään ehkä useampikin työura elämän aikana, pitää olla valmiina oppimaan uutta ja sopeutumaan. Olen pitkään veikkaillut, että tämä työelämän epävakaisuus ja epävarmuus alkaisi näkyä siinä, että ihmiset etsisivät vakautta ja pitkäkestoisuutta ihmissuhteista, mutta näin ei ole käynyt - päinvastoin,  pätkäsuhteilu on yleistynyt sielläkin ja ns. alan (ja sukupuolen) vaihto, ja aina ollaan valmiita oppimaan uutta.

Eikä se oikeastaan kauheasti poikkea vaikkapa roomalaisen ylimysmiehen elämästä - hänellä oli koti Roomassa, maatila Rooman ulkopuolella ja ehkä jokin villa jossain Napolissa. Hän saattoi olla virassa, senaatissa ja lisäksi hän hoiti tilaansa. Maatilalla saattoi olla hänen virallinen perheensä ja lapset, Roomassa rakastaja(tar) ja lomapaikassa sitten toteutettiin muita mielihaluja esim. mies- ja naisorjien kanssa.

Vierailija
14/24 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin parisuhteilu on helppoa, joten miksi heillä ei olisi paljon kumppaneita?

Joillekin vaikeaa ja kumppaneita on vähän, se on yhtä ok.

Vierailija
15/24 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt saisi edes joskus mahdollisuuden edetä muuallekin kuin ns.friendzonelle. hänennkanssa johon olisi ihastunut, ehkä bähän jo rakastunutkin ja kokisi itsestä jotain samantapaista, suunnilleen yhtä paljon...

Vierailija
16/24 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä sille, miksi ihmisillä on monia kumppaneita elämänsä aikana, on monia, ja ne vaihtelevat yksilöllisesti. Tässä muutamia mahdollisia selityksiä:

Etsitään sopivaa kumppania Monet kokevat useita suhteita ennen kuin löytävät itselleen parhaiten sopivan kumppanin. Jokainen suhde opettaa jotain uutta itsestä ja siitä, mitä toiselta haluaa.

Tunteet ja ihastukset ohjaavat päätöksiä Joillekin ihastuminen merkitsee vahvaa halua kokeilla suhdetta kyseisen henkilön kanssa, vaikka myöhemmin selviäisi, ettei se toimi pitkällä aikavälillä.

Muuttuvat elämäntilanteet Ihmiset kehittyvät ja muuttuvat ajan myötä, ja se, mikä tuntuu oikealta yhdessä elämänvaiheessa, ei välttämättä sovi toiseen vaiheeseen. Tämä voi johtaa siihen, että suhteita tulee ja menee.

Sitoutumisen pelko tai kiinnostus monisuhteisuuteen Kaikki eivät koe, että yksi pitkäaikainen suhde on heille paras vaihtoehto. Jotkut haluavat vapauden kokeilla erilaisia suhteita tai elävät polyamorisessa elämäntavassa.

Yhteiskunnalliset ja kulttuuriset muutokset Nykyisin on enemmän hyväksyttävää ja mahdollista kokeilla eri suhteita kuin menneinä aikoina, jolloin avioituminen yhden kumppanin kanssa oli normi.

Eroaminen on helpompaa kuin ennen Ihmiset eivät enää jää onnettomaan suhteeseen vain velvollisuudentunnosta, kuten ennen vanhaan saatettiin tehdä.

Jotkut ehkä ajattelevat, että jokainen vahva ihastus tarkoittaa suhteen aloittamista, mutta monille kyse on vain siitä, että he seuraavat tunteitaan ja elävät elämäänsä avoimin mielin. Mikä on sinun ajatuksesi tästä?

ChatGPT 

Vierailija
17/24 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa maailmanaika, sitoutumisen pelko ja läheisriippuvuus tai seksiriippuvuus aiheuttavat pirstaloitunutta suhdekäyttäytymistä.

Vierailija
18/24 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n kaltaiset ihmiset ovat niin tyhmä ja oppimattomia etteivät osaa miettiä tätä  asiaa ihan itse.Eivät kaikki ihastukset johda parisuhteeseen eikä saman ihmisen kanssa tarvitse olla koko  ikää jos jossain vaiheessa huomaa valinneensa väärin.

Joillain ihmisillä kaikki ihastumiset johtaa parisuhteeseen ja siksi niitä on elämän aikana sitten kymmeniä kun kaikki otettu mikä on vastaan tullut.

Vierailija
19/24 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt saisi edes joskus mahdollisuuden edetä muuallekin kuin ns.friendzonelle. hänennkanssa johon olisi ihastunut, ehkä bähän jo rakastunutkin ja kokisi itsestä jotain samantapaista, suunnilleen yhtä paljon...

Susta on jätetty rikosilmoitus. Anna jo olla.

Vierailija
20/24 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi? Jos yksi suhde on huono, sen voi lopettaa ja löytää jotain parempaa ja onnellisempaa tilalle. Ei se ole sen monimutkaisempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme