Kertokaa minulle, vakavasti masentuneelle naiselle syitä elää
Elämä on pelkkää tuskaa ja kärsimystä. Mistä voimaa jatkaa kun päivästä toiseen mikään ei tunnu miltään? Käyn terapiassa ja syön lääkkeitä, lääkitysmuutoksia luultavasti tulossa sillä tämä nykyinen luultavasti menettänyt tehonsa. Enemmän huonoja kuin hyviä päiviä. Ainoa asia joka (vielä) pitää mut hengissä on matkustelu. Valitettavasti mulla ei ole varaa tehdä kuin 2-3 ulkomaan matkaa vuodessa, mutta noiden varassa elämäni nyt on. Jos/kun menetän intoni matkusteluun, se tulee olemaan loppuni.
Kommentit (51)
Niin joo ja lopeta tällä palstalla roikkuminen, se vaan lisää sun pahaa oloa. Kuten monien ihmisten kommenteistakin huomaa.
terveisin masentunut -97
kyllö on ihmiset katkeria kun masentunut kehtaa matkustella. haistakaa paska. T: ei aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oikeen matkustelun vuoksi elät...kivat sulle. Lisää tuohon sun listaan rahattomuus, ahdistuneisuushäiriö. Ei terapiaa eikä lääkkeitä. Tule sit kyselemään syitä elää.
Niin. Että jos vuodessa on 52 viikkoa, noista noin 4 vietän matkustellen. Kaikki nuo muut viikot haluaisin vain kuolla. Ahdistuneisuushäiriö löytyy eikä mullakaan tuota rahaa mitenkään paljoa ole. Töissä käyn silloin kun masennukseltani pystyn. Terapian ja lääkityksen aloitus on sinusta itsestäsi kiinni, suosittelen aloittamaan.
En ole kelan mielestä tarpeeksi sairas että olisin oikeutettu terapiaan. Lääkkeet ei sovi.
Siinäpä miettimistä millä rämpiä päivästä toiseen.
T. 4
On varmaan ihan turha tähän mitään kirjoittaa, mutta kirjoitan kuitenkin :) Tarkoitan tällä sitä, että jos olet päättänyt, että olet masentunut niin vaikea sun ajatuksia on muuttaa.
Mutta, tässä omia ajatuksia - oma masennus selätetty 10v sitten.
Sinä olet oman elämäsi tärkein henkilö, joten vastuussa myös siitä millaiseksi sen teet. Elämään kuuluu vastakohdat, siitä ei pääse yli eikä ympäri.Ratkaisu onkin siinä miten käsittelet ne. Ajatuksen voima, tuo suurin voimamme, sitä ei pidä vähätellä.
Yritä löytää sisäinen lapsi itsestäsi, mitkä oli niitä asioita joita lapsena tykkäsit tehdä?
Vierailija kirjoitti:
On varmaan ihan turha tähän mitään kirjoittaa, mutta kirjoitan kuitenkin :) Tarkoitan tällä sitä, että jos olet päättänyt, että olet masentunut niin vaikea sun ajatuksia on muuttaa.
Sinä olet oman elämäsi tärkein henkilö, joten vastuussa myös siitä millaiseksi sen teet. Elämään kuuluu vastakohdat, siitä ei pääse yli eikä ympäri.Ratkaisu onkin siinä miten käsittelet ne. Ajatuksen voima, tuo suurin voimamme, sitä ei pidä vähätellä.
Yritä löytää sisäinen lapsi itsestäsi, mitkä oli niitä asioita joita lapsena tykkäsit tehdä?
Eli mielestäsi jos nyt päätän etten ole enää masentunut, parannun? Luulet siis että olen sairauteni valinnut ja haluan olla masentunut?
Lapsena tykkäsin leikkiä. Pitäisikö siis ostaa barbinukkeja ja alkaa leikkiä niillä kuten tein lapsena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi jos nyt päätän etten ole enää masentunut, parannun? Luulet siis että olen sairauteni valinnut ja haluan olla masentunut?
Lapsena tykkäsin leikkiä. Pitäisikö siis ostaa barbinukkeja ja alkaa leikkiä niillä kuten tein lapsena?
Kyllö. Jos sisimmässäsi et 100% haluaisi olla, sä et ruikuttas täällä vaan olisit tekemässä muuta. Suurimmalla osalla masentuneisuudesta on ns. Tyhjyyden tunne sisällä ja sen kanssa ei osata elää. Totuus on, että se on jokaisella, itse olen oppinut sen kanssa elämään. Suosittelen myös meditoimaan ja jättämään roskaruoan yms pois ruokavaliosta. Aloita aamu viherdrinkillä ja lähde vaikka vaan istumaan ulos. Mieti asioita,joista olet kiitollinen. Mielummin ei materiajuttuja. "Olen kiitollinen xxx koska xxxx" jne...
En osaa auttaa mutta toivotan tsemppiä ja jaksamista. Olen saman ikäinen lapseton sinkkunainen ja itsekin ollut pahasti masentunut ajoittain. Nyt on kuitenkin ollut paljon parempi kausi pitkään. Mulla on lääkitys käytössä ja se varmaan jonkin verran auttaa. Muuten ehkä suurin apu siinä että hyväksyi sen masennuksen ja ylipäätään itsensä ja elämänsä: tällaista tää nyt on enkä tälle ihan hirveesti mitään voi, en kuitenkaan saa itseäni tapettuakaan joten elellään nyt sitten päivä kerrallaan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
kyllö on ihmiset katkeria kun masentunut kehtaa matkustella. haistakaa paska. T: ei aloittaja
No itse en kyllä ole. T: 2. kommentoija
Mun päivien kohokohdat; aamu, saan aamukahvia muutaman mukillisen, ilta, saan mennä nukkumaan :)
Ei kenellekään voi keksiä syitä elää, tai kertoa, mistä nauttia. Kyllä jokainen on oman onnensa seppä, vaikka pskalta kuulostaakin. Mä vaan vielä luotan, että joskus on vielä aika, jolloin mun oleminen on mukavaa, ihan pakko sellaisen päivän on tulla vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oikeen matkustelun vuoksi elät...kivat sulle. Lisää tuohon sun listaan rahattomuus, ahdistuneisuushäiriö. Ei terapiaa eikä lääkkeitä. Tule sit kyselemään syitä elää.
Niin. Että jos vuodessa on 52 viikkoa, noista noin 4 vietän matkustellen. Kaikki nuo muut viikot haluaisin vain kuolla. Ahdistuneisuushäiriö löytyy eikä mullakaan tuota rahaa mitenkään paljoa ole. Töissä käyn silloin kun masennukseltani pystyn. Terapian ja lääkityksen aloitus on sinusta itsestäsi kiinni, suosittelen aloittamaan.
En ole kelan mielestä tarpeeksi sairas että olisin oikeutettu terapiaan. Lääkkeet ei sovi.
T. 4
Miten Kela liittyy mihinkään? En ole itse koskaan Kelan kanssa asioinut ja terapiassa käyn nyt kolmatta vuotta psykiatrian poliklinikalla.
https://www.lue.fi/tuote/narsistit-lahellasi-tunnista-ja-toimi-oikein/
Jos jollakin tähän ketjuun osallistuneista on goelmaa narsismin kanssa, niin tästä kirjasta löytyy ohjeita omien narsististen piirteiden hillitsemiseen.
Sinulla ei välttämättä ole masennusta, vaan paska elämä. Se on lähes kaikkien "masennus". Ovatko nämä asiat kunnossa:
- perhesuhteet
- parisuhde
- työtilanne
- rahatilanne
- fyysinen terveys
- ystäväsuhteet
- harrastukset
- kykyjäsi vastaava koulutus
Jos kaikki on perseellään, niin lähde korjaamaan niitä kuntoon. Aloita helpoimmasta. Se vaihtelee jokaisella, että mikä on helpoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 4Miten Kela liittyy mihinkään? En ole itse koskaan Kelan kanssa asioinut ja terapiassa käyn nyt kolmatta vuotta psykiatrian poliklinikalla.
Minäkin käyn psykiatrian poliklinikalla. Tapaamisia on kuitenkin harvakseltaan. Hoitava lääkäri oli sitä mieltä, että pitäisi päästä aloittamaan erillinen psykoterapia Kelan tukemana, jotta kunnolla toipuisin masennuksesta.
Samoin minä kävin psyk. poliklinikalla yli vuoden yksilö- ja ryhmäterapiassa eikä se maksanut mitään (paitsi yksi erikoislääkärin käynti b-lausuntoa varten).
t. masentunut -97
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksat kuitenkin matkustella, mä en edes pysty siihen.
Ainoa asia josta saan iloa on matkustelu. Lemmikkini. Ruoka. Muuta ei tule mieleen.
Ja raha tulee matkusteluun mistä
rajat
Sinulla on kaikki ne syyt elää mitkä kellä tahansa normaalilla ihmisellä mutta sairautesi takia et noteeraa niitä. En usko että niiden luettelointi mitenkään auttaa asiaa, normaali ihminen ei tee joka päivä luetteloita miksi elää vaan pitää itsestäänselvyytenä että haluaa elää.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että olet selättänyt masennuksesi. Sinä varmaan olet pystynyt muuttamaan sen masentavan asian elämässäsi, eikö? Kaikkia asioita ei vain voi muuttaa, vaan se masentava asia voi olla vaikka parantumaton syöpä. Tästä näkökulmasta kommenttisi vaikuttaa hyvin naivilta.
Älä luovuta! Masennuksesi ei ole loputon tila! Olen kamppaillut samojen ongelmien kanssa. En osaa sanoa milloin ja miten masennus helpottaa, mutta se helpottaa! Lääkkeenvaihto voi olla ensimmäinen askel helpotukseen. Olen itse saanut nyt sellaisen cocktailin, että ihmettelen itsekin, miten voin olla näin levollinen ja tuskaton, vaikka kaikki asiat menee päin helvettiä: työttömyys, rahattomuus, yksinäisyys. Sulla on hyvät kortit toipumiseen: jaksat käydä töissä, terapiassa ja syödä lääkkeesi. Ja hienoa, että valo pilkistää edes matkoilla! Toivotan sulle voimaa siihen asti kun alat toipumaan. Niin tulee tapahtumaan.
Minä olen myös masentunut, mutta en saisi tässä tilanteessa iloa edes matkustelusta. Toisaalta en jaksaisi tätä ahdistavaa elämäntilannetta, pitkittynyt työttömyys, muuten kun masentuneena.
Tissit aa-kuppia joten niissäkään ei mitään nähtävää edes olisi. Mikroskooppiset itikan puremat ovat kooltaan.