Lapsi pyydettiin kaverin mökille 2-3 yöksi (kaverin vanhemmat pyysivät). Mitä annan mukaan?
15-vuotiaani kaverin vanhemmat pyysivät meidän teiniä mökilleen juhannukseksi, koska muuten heidän lapsi ei olisi halunnut lähteä juhannuksena mökille ollenkaan. Meille tämä sopi, mutta mitä laittaisit lapselle mukaan? Ei alkoholia (tiedän, etteivät juo). Ihan varmasti heillä on jo ruoat hankittuna, enkä nyt ihan pelkkää rahaa viitsi laittaa mukaan. Mitä siis antaisitte, ettei ihan tyhjin käsin mene toisten nurkkiin - vaikkakin pyydettynä?
Kommentit (25)
Kaikki teinin kamat ja vaihdat lukot.
Mitä teinit tykkää syödä, sipsiä, limua tms. Ylim. Herkkua.
Herkkukori, kaunista wc- ja talouspaperia, Hamam-pyyhkeet, jos ei ole juoksevaa vettä kertakäyttöastipita, kynttilöitä, lautaliinoja.
Tarvikepaketti, servettejä, foliota, keittiöpyyhkeitä, kertakäyttölautasia, kahvia... ym.
Itse tykkäisin tuollaisesta tuliaisesta, mutta vaatinee se että mökkeilevät usein ja on siis tarvetta.
Et sitten hoksannut kysyä kun pyysivät. Soita ja kysy tai lähetä tekstari.
Mä kysyisin ihan suoraan isäntäväeltä, että mitä laittaisin teinin mukaan. Jos he sanois, et ei mitään tarvi niin sanoisin että haluan nyt jotain kuitenkin laittaa ja että laitanko pari kiloa mansikoita vai muutaman paketin kanafilettä tms. Noin kun antaa konkreettisia vaihtoehtoja niin vastapuolen on helppo sanoa esim että mansikat vois olla kivoja.
Ehkä vähän rahaa, vaatteita, pyyhe, uimapuku, omia herkkuja kenties.
Meille tulee teinin poikaystävä mukaan samoilla spekseillä. Kielsin ottamasta mukaan muuta kuin vaatteet ja muut henkkoht tarvikkeet + pyyhkeen, koska meidän autoon ei vaan mahdu. No ehkä yksi sipsi pussi menisi, mutta muuten on kaikkea.
Vaikea sanoa mikä tilanne sillä perheellä on. Sanoisin, ettei mitään järkyttävän kokoista herkkukoria, ei ainakaan sitä koria siihen.
Wc-paperi on aina tervetullutta mökille. Vesikanisteri, mikäli mökille täytyy viedä vesi (ei tietty muuten). Oma makuupussi tai omat lakanat jotka teini sitten tietysti tuo myös itse pois sieltä mökiltä. Voit soittaa tuttavaperheen vanhemmille ja kysyä mitä sopisi tuoda, tai vielä parempi jos saat teinin itsensä fiksusti hoitamaan tämän asian (kysymään mitä voisin tuoda kun tulen teille syömään...).
Vierailija kirjoitti:
Tarvikepaketti, servettejä, foliota, keittiöpyyhkeitä, kertakäyttölautasia, kahvia... ym.
Itse tykkäisin tuollaisesta tuliaisesta, mutta vaatinee se että mökkeilevät usein ja on siis tarvetta.
Ei mitään kertakäyttölautasia. Osa mökkeilee ihan ekologisesti. Rasittaa kun ihmiset tuo jotain kertakäyttöastioita minun vaivoikseni, kun en tahdo niitä käyttää. Olen yrittänyt tyrkyttää takaisin, mutta eiväthän he tuomisiaan mukaansa huoli :D niitä sitten vain kertyy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teinit tykkää syödä, sipsiä, limua tms. Ylim. Herkkua.
Ylimielistä?
Hei,pyydäppä kysymään teinin kaverilta esim mitä juomia juovat tai mikä on niiden perheen herrkkua.Laita myös omat lakanat ja pyyhe mukaan ja ohjeista teiniä,että laittavat itse petit ja auttavat keittiöhommissa,pöydän siivous ,tiskaus jne.Että pitää kamppeensa siististi kasassa,etteivät ole pitkin huoneen tuoleja ja lattioita.
Näin ohjeistan lastani ja kutsutaan puolin ja toisin usein yökylään.
Kiva ,kun on siitiä,ettei talonväen tartte katsella sotkuja tai siivota perässä.
Eei muuten ole väliä onko tyttöjä tai poikia,molemmille samat ohjeet.
No kahvipaketti ja pari ainakin! Itseleivottua pullaa, piirakkaa?
Pelikortit, kirja, taskulamppu, kompassi, hyttysoljy, kampa ja aurinkorasva.
Unilelu, pyjama, virtapankki, terveellistä ruokaa, hammasharja ja muut hygienia kamppeet, aurinkorasvan, pyyhe, vaihtovaatteet, uikkarit, varakengät, kumisaappaat, suojaavan hatun ja sadetakin. Perus takin ja mökkivaatteet osaa varmaan jo laittaa päälle itekkin.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten hoksannut kysyä kun pyysivät. Soita ja kysy tai lähetä tekstari.
No tottakai kysyin ja tietenkin vastaus oli "Ei tarvitse yhtään tuoda mitään. Meistä on ilo saada teidän "Mirja" tänne, niin voidaan viettää ehkä viimeistä juhannusta vielä yhdessä".
ap
Kauppoihin on tullut erikoisempia alkoholittomia juomia. Niitä tuliaisiksi vanhemmille? Kahvia, hyvää suklaata, pullapitko? Teineille sipsiä ja limsaa.
Vierailija kirjoitti:
Unilelu, pyjama, virtapankki, terveellistä ruokaa, hammasharja ja muut hygienia kamppeet, aurinkorasvan, pyyhe, vaihtovaatteet, uikkarit, varakengät, kumisaappaat, suojaavan hatun ja sadetakin. Perus takin ja mökkivaatteet osaa varmaan jo laittaa päälle itekkin.
Miksi alapeukkuja? Kokeilkaa vaikka itse, meillä teini kiintyi tuohon unileluun. Laittoi sen kotiin palattua kirjahyllylle istumaan. Sanoo mulle yhä että se on paras kesämuisto ikinä ja pehmo oli mökillä porukan maskottina.
Teiniikäisistä saattaa olla vähän noloa viedä vessapaperia, mutta ehkä jotain hyvää syömistä ja juotavaa voit laittaa mukaan.
Jotain jälkiruokaa. Tai makkaraa, ei kai sitä voi olla liikaa.