Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuraskuden ultra

Vierailija
20.06.2018 |

Ultra tehtiin vatsan päältä rv 6+4 eikä näkynyt mitään. Hoitaja katsoi pikaisesti, he eivät kuulemma saa käyttää laitetta jolla katsotaan ala kautta. Pitäisikö noilla viikoilla näkyä jotain, vai onko normaalia jos ei näy mitään? Pelottaa jos kyseessä kohdunulkoinen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuraskauden ultraa ei voi edes tehdä vatsan päältä.

Voi tehdä. Meillä on neuvolassa ihan karvalakkiultra, ja ainakin ekassa raskaudessa th katsoi ekalla neuvolakäynnillä ultralla ja syke näkyi.

Muistatko yhtään millä viikoilla olit silloin?

Oisko se eka neuvolakäynti siinä rv 10 paikkeilla? Mutta ei se nyt sitä tarkoita, ettäkö kaikilla välttämättä näkyisi.

Vierailija
22/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä. Meillä on neuvolassa ihan karvalakkiultra, ja ainakin ekassa raskaudessa th katsoi ekalla neuvolakäynnillä ultralla ja syke näkyi.

Oisko se eka neuvolakäynti siinä rv 10 paikkeilla? Mutta ei se nyt sitä tarkoita, ettäkö kaikilla välttämättä näkyisi.

Okei, mullakin on noilla viikoilla jo näkynyt. Nyt vaan huolettaa, kun hoitaja sanoi että ei nää yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on edullinen alkuraskauden ultra Perhe-Artessa, 79€. Ultraavat alakautta ja sykkeen saavat hyvin näkyville. Mun vaavin syke saatiin hyvin näkyviin viikolla 5+4, mittaa oli muutama milli

Esikoisesta ultrattiin myös vatsanpäältä ja silloinkin hyvin näkyi viikoilta 6 eteenpäin.

Vierailija
24/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on edullinen alkuraskauden ultra Perhe-Artessa, 79€. Ultraavat alakautta ja sykkeen saavat hyvin näkyville. Mun vaavin syke saatiin hyvin näkyviin viikolla 5+4, mittaa oli muutama milli

Esikoisesta ultrattiin myös vatsanpäältä ja silloinkin hyvin näkyi viikoilta 6 eteenpäin.

Kuulostaa tosiaan edulliselta, mutta turhan kaukana.

Vierailija
25/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin varhaisultra julkisella rv 7+1 vatsan päältä ja syke näkyi. Alkiota ei mitattu lainkaan ja se jäi vaivaamaan... niinpä kävin vielä yksityisellä rv 8+4. Siellä ultra tehtiin alakautta ja mitat vastasi viikkoja. Ja tarkat viikot tiedossa, koska ivf. Varaa ihmeellä aika yksityiselle, jos kovasti mietityttää :)

Vierailija
26/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin varhaisultra julkisella rv 7+1 vatsan päältä ja syke näkyi. Alkiota ei mitattu lainkaan ja se jäi vaivaamaan... niinpä kävin vielä yksityisellä rv 8+4. Siellä ultra tehtiin alakautta ja mitat vastasi viikkoja. Ja tarkat viikot tiedossa, koska ivf. Varaa ihmeellä aika yksityiselle, jos kovasti mietityttää :)

Selittivätkö mikseivät mitanneet ? Se on luokiteltavissa jopa hoitovirheeksi jos eivät mittaa. Taisi olla puikoissa joku amatööri joka ei edes mitata osannut, ihan perusasia ultrassa

Vierailija
27/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vielä julkiselta ensin, saisivat minun mielestäni nyt varmistaa että on oikeassa paikassa, kun ei kohdussa mitään näkynyt. Yleensä kartan yksityisiä, mutta pitää laittaa harkintaan jos ei tämä julkisella etene :)

Vierailija
28/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä masennu tästä. Tää on niin yksilöllistä koska syke näkyy!! :)

Vierailija
29/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä masennu tästä. Tää on niin yksilöllistä koska syke näkyy!! :)

Täytyy yrittää pitää vielä uskoa yllä että kaikki voi olla ihan ok, kiitos! :)

Vierailija
30/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin kanssa ettei mielellään ultrata liian aikaisin koska mitään ei välttämättä vielä näy. Meillä ei varhaisessa uä:ssä näkynyt mitään, mutta raskaana ollaan 38vk:lla. Ja ainakin meidän neuvolassa on niin paska ultra että senkään takia eivät ultranneet alussa.

Älä masennu!

Ja tosiaan jatkan vielä, meillä ei ultrassa näkynyt sykettä (en muista tarkkaa viikkoa, mutta alkuviikoilla kuitenkin), mutta kolme päivää myöhemmin kun kontrolloitiin niin syke näkyi. Lääkäri oli jo antamassa kohdun tyhjennyslääkkeet, mutta onneks päätti kontrolloida viikonlopun jälkeen

Vierailija
31/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Itse kävin juuri yksityisellä viikolla 6+3. Hyvin näkyi ja kuului heidän laitteillaan.

Vierailija
32/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus oli noin 6viikon kieppeillä kun neuvolassa katsottiin mahan päältä. Pieni neuvola ja aatamin aikaiset koneet, silti sikiö erottu hyvin ja sykkeetkin löyty.

Vierailija
33/34 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aikaisin oikein ihmiset testailee raskautta, minä plussasinkin vasta lähellä rv6. Tiesin kyllä olevani jo ennen testiä raskaana, mutta silti.

Vierailija
34/34 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuskin mahan päältä näkyy, ellei käy huippuhyvä tuuri. Minullekin tehtiin erinäisten syiden takia varhaisultra tk:ssa, olisiko ollut juuri viikoilla 6+ jotain, mutta tehtiin alakautta ja saatiin syke näkyviin. Sitten taas np-ultrassa oli kamala ongelma saada edes koko sikiötä näkyviin, kun tehtiin vatsan päältä. Ja olen hoikka/laiha, mutta kohtu ja istukka sellaisessa asennossa, ettei vaan meinannut näkyä. En siis usko, että varhaisultrassa olisi näkynyt yhtään mitään, jos vatsan päältä olisi tehty.

Mutta aloittaja on hyvä ja marssii yksityiselle, jos nyt meinaa kerta itsensä hengiltä stressata. Se ei ole syy valittaa julkisen puolen palveluista.