Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuraskuden ultra

Vierailija
20.06.2018 |

Ultra tehtiin vatsan päältä rv 6+4 eikä näkynyt mitään. Hoitaja katsoi pikaisesti, he eivät kuulemma saa käyttää laitetta jolla katsotaan ala kautta. Pitäisikö noilla viikoilla näkyä jotain, vai onko normaalia jos ei näy mitään? Pelottaa jos kyseessä kohdunulkoinen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tosi vaikee nähä, varsinki jos on yhtään enempi rasvakerrosta. Ja vaan lääkärit tosiaan ainaki meillä kahtoo emättimen kautta.

Vierailija
2/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päältä alkaa näkyä yleensä luotettavasti vasta rakenneultrassa. Niskapoimukin otetaan yleensä alakautta, joten ihan normaalia ettei läpi näy sitä alle sentin pitusta katkarapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla tosi vaikee nähä, varsinki jos on yhtään enempi rasvakerrosta. Ja vaan lääkärit tosiaan ainaki meillä kahtoo emättimen kautta.

Olen kyllä hoikka, alle 50 kg, mutta ei vain näkynyt yhtään mitään. Luulisi, että eikö jotain edes pitäisi näkyä vaikka ei itse sikiötä?

Ap

Vierailija
4/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päältä alkaa näkyä yleensä luotettavasti vasta rakenneultrassa. Niskapoimukin otetaan yleensä alakautta, joten ihan normaalia ettei läpi näy sitä alle sentin pitusta katkarapua.

Mulla on aikaisemmin np jo otettu vatsan päältä ja näkynyt ihan hyvin. Varhaisultra tehty aina ennen ala kautta niin nyt ärsyttää että edes katsoivat tosta vatsan päältä, kun stressaan varmaan itseni hengiltä.

Ap

Vierailija
5/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin suoraan et ennen rvk8 ei ultrata koska todennäköistä on, ettei siellä mitään näy. Siis ihan laitetekninen syy.

Ehkä jossain keskussairaalassa huippulaitteilla s aa jotain näkyviin aikaisin.

Vierailija
6/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa yksityiselle gynelle aika, jos et saa mielenrauhaa. Itselle ainakin oli tärkeää päästä esikoista odottaessa nopeasti näkemään, että ihan oikeasti siellä syke kuuluu.

En jaksa uskoa, että vatsan päältä saa mitään näkymään noilla viikoilla vaikka kaikki olisi ihan mainiosti.

Vierailija
7/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa yksityiselle gynelle aika, jos et saa mielenrauhaa. Itselle ainakin oli tärkeää päästä esikoista odottaessa nopeasti näkemään, että ihan oikeasti siellä syke kuuluu.

En jaksa uskoa, että vatsan päältä saa mitään näkymään noilla viikoilla vaikka kaikki olisi ihan mainiosti.

Yritän vielä jos lääkäri voisi katsoa julkisella, en mielellään suosi yksityisiä. Jäi tosi paljon vaivaamaan, enkä jaksaisi millään odottaa kahta viikkoa, jos vaikka onkin väärässä paikassa ja sattuu jotain ennen sitä. Varsinkin nyt kun hoitaja sanoi että ei nää mitään ja kyseli vielä että onko ollut raskausoireita ja milloin tein testin jne. Nyt sitten ahdistaa älyttömästi.

Ap

Vierailija
8/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sitten teit testin? Oliko sairaalassa vai tk:ssa tuo ultra? Itse kävin tk:ssa 6+1 ja nähtiin syke, toisaalta plussasin jo 3+3! Eli 10pv ovulaatiosta. Taas sitten yhdessä raskaudessa ei näkynyt mitään rv7, uudelleen kävin 2vk myöhemmin ja kaikki oli hyvin.

Vierailija
9/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihme jos saat julkiselta ajan noin aikaisin ultraan "koska sua ressaa". Maksa vaan kiltisti sinne yksityiselle gynelle äläkä turhaan kuormita julkista missä on oikeitakin potilaita.

Vierailija
10/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin sitten teit testin? Oliko sairaalassa vai tk:ssa tuo ultra? Itse kävin tk:ssa 6+1 ja nähtiin syke, toisaalta plussasin jo 3+3! Eli 10pv ovulaatiosta. Taas sitten yhdessä raskaudessa ei näkynyt mitään rv7, uudelleen kävin 2vk myöhemmin ja kaikki oli hyvin.

Tein testin suunnilleen 4+5 digillä ja sanoi raskaana 2-3. Sen jälkeen vielä tein huvikseen pari tikkua joihin läjähti heti kaksi viivaa. Ultra oli tk:ssa neuvola tädin tekemänä. Aikaisemmin on lääkäri tehnyt alakautta jolloin on näkynyt heti.

Ap

Vierailija
11/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihme jos saat julkiselta ajan noin aikaisin ultraan "koska sua ressaa". Maksa vaan kiltisti sinne yksityiselle gynelle äläkä turhaan kuormita julkista missä on oikeitakin potilaita.

Itse en aikaa alunperin pyytänyt, vaan neuvolasta laittoivat, koska epäselvä kierto, vaikka kerroin kyllä että viikot silti hedelmöitysajankohdan osalta tiedossa. Kohdunulkoinen voi olla hengenvaarallinen, joten huolen aihe ei sinänsä ihan mitätön, jos kohdussa ei näkynyt yhtään mitään.

Vierailija
12/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkuraskauden ultra kuulu julkisen puolen palveluihin. Maksa yksityiselle.

Vierailija
13/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin kanssa ettei mielellään ultrata liian aikaisin koska mitään ei välttämättä vielä näy. Meillä ei varhaisessa uä:ssä näkynyt mitään, mutta raskaana ollaan 38vk:lla. Ja ainakin meidän neuvolassa on niin paska ultra että senkään takia eivät ultranneet alussa.

Älä masennu!

Vierailija
14/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alkuraskauden ultra kuulu julkisen puolen palveluihin. Maksa yksityiselle.

Ei lähtökohtaisesti kuulu, mutta neuvolasta minut sinne pyytämättä epäsäännöllisen kierron takia lähettivät.

Ap

Vierailija
15/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin kanssa ettei mielellään ultrata liian aikaisin koska mitään ei välttämättä vielä näy. Meillä ei varhaisessa uä:ssä näkynyt mitään, mutta raskaana ollaan 38vk:lla. Ja ainakin meidän neuvolassa on niin paska ultra että senkään takia eivät ultranneet alussa.

Älä masennu!

Tämä tieto hieman lohdutti, kiitos! :)

Ap

Vierailija
16/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden ultraa ei voi edes tehdä vatsan päältä.

Vierailija
17/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin olen minäkin ymmärtänyt ja aikaisemmissa raskauksissa on aina tehty alakautta, en todellakaan tajua miksi nyt edes laittoivat tuon ajan, kun ei ollut aikomustakaan ultrata muualta kuin vatsan päältä.

Ap

Vierailija
18/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä. Meillä on neuvolassa ihan karvalakkiultra, ja ainakin ekassa raskaudessa th katsoi ekalla neuvolakäynnillä ultralla ja syke näkyi.

Vierailija
19/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin yksityiselle vaginaaliultraan

Vierailija
20/34 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä. Meillä on neuvolassa ihan karvalakkiultra, ja ainakin ekassa raskaudessa th katsoi ekalla neuvolakäynnillä ultralla ja syke näkyi.

Muistatko yhtään millä viikoilla olit silloin?