Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten erottaa narsistin sellaisesta ihmisestä, jolla on vain todella huonot sosiaaliset taidot?

Vierailija
20.06.2018 |

Voiko näitä erottaa jotenkin toisistaan? Vai voiko olla sellainen narsisti, jolla on myös todella huonot sosiaaliset taidot?

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo eikähän tää tullut jo käsiteltyä

next keissi

Vierailija
142/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sosiaalisesti kömpelölle kommentoi tämän huonoa käytöstä niin tämä voi alkaa pyytelemään anteeksi ja olemaan nolona. Jos narsistille yrittää puhua hänen huonosta käytöksestään niin hän kieltää kaiken. Kääntää asian niin, että vika onkin sinussa ja sinun pitäisi pyytää anteeksi. Narsisti myös muistaa tämän välikohtauksen ikuisesti ja vaikka asia on nopeasti loppuunkäsitelty niin hänen mielessään se säilyy aina. Sopivan hetken tullen voi yrittää kostaa ja lisäksi voi juoruta tästä välikohtauksesta vääristellen muille.

Henkilö, jota ajattelen, alkaa yleensä tässä vaiheessa syytellä muita herkkänahkaisiksi tai sitten toteaa, että on kuulijan vastuulla miten hän sanomiset tulkitsee.

Minulle taas on sanottu, että _tunnen_ väärin. Tunnen siis väärin muut naiset, huonon kohtelun, alistamisen ja monet muut asiat. Ja olen tietysti itse vastuussa näistä väärintuntemisistani.

Samaisen ihmisen mielestä tosin ”pettämisiä nyt sattuu” ja tosiaan tämä surullisen kuuluisa ”kaikissa on narsistisia piirteitä”.

Yleensä tällainen juttu jatkuu vielä sillä, että todetaan, että mennyttä ei saa jäädä murehtimaan tms.

Miten arvasitkaan 😁 Minullahan siis ”vanha levy pyörii taas”, ”mene eteenpäin elämässä”. Ja ai niin! Mulla ei ole _toleranssia_! Siis toleranssi prkl puuttuu myös! Ja sitten se kliseinen ”tämä on ihan normaalia!”

Normaalia my ass.

Oletpa totisesti kohdannut virhättävän persoonan...

Perus narsku. Hänellä on aina muutama ihminen kierroksessa ja muutama varalla. Sen lisäksi mielistelee parhaansa mukaan kaikkia ”merkillepantavia” ja niitä, joista voisi jotenkin hyötyä.

”Se on IHAN NORMAALIA!”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sosiaalisesti kömpelölle kommentoi tämän huonoa käytöstä niin tämä voi alkaa pyytelemään anteeksi ja olemaan nolona. Jos narsistille yrittää puhua hänen huonosta käytöksestään niin hän kieltää kaiken. Kääntää asian niin, että vika onkin sinussa ja sinun pitäisi pyytää anteeksi. Narsisti myös muistaa tämän välikohtauksen ikuisesti ja vaikka asia on nopeasti loppuunkäsitelty niin hänen mielessään se säilyy aina. Sopivan hetken tullen voi yrittää kostaa ja lisäksi voi juoruta tästä välikohtauksesta vääristellen muille.

Henkilö, jota ajattelen, alkaa yleensä tässä vaiheessa syytellä muita herkkänahkaisiksi tai sitten toteaa, että on kuulijan vastuulla miten hän sanomiset tulkitsee.

Minulle taas on sanottu, että _tunnen_ väärin. Tunnen siis väärin muut naiset, huonon kohtelun, alistamisen ja monet muut asiat. Ja olen tietysti itse vastuussa näistä väärintuntemisistani.

Samaisen ihmisen mielestä tosin ”pettämisiä nyt sattuu” ja tosiaan tämä surullisen kuuluisa ”kaikissa on narsistisia piirteitä”.

Yleensä tällainen juttu jatkuu vielä sillä, että todetaan, että mennyttä ei saa jäädä murehtimaan tms.

Miten arvasitkaan 😁 Minullahan siis ”vanha levy pyörii taas”, ”mene eteenpäin elämässä”. Ja ai niin! Mulla ei ole _toleranssia_! Siis toleranssi prkl puuttuu myös! Ja sitten se kliseinen ”tämä on ihan normaalia!”

Normaalia my ass.

Perus narsku. Hänellä on aina muutama ihminen kierroksessa ja muutama varalla. Sen lisäksi mielistelee parhaansa mukaan kaikkia ”merkillepantavia” ja niitä, joista voisi jotenkin hyötyä.

”Se on IHAN NORMAALIA!”

Tsiisus.

Vierailija
144/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja vaikuttaa tosiaan joltain chat rölliltä, joka istuu ruutunsa äärensä kotisohvalla ja yrittää tehdä anablyyshia chat hahmoista.

Aloittaja ei chattaile.

Vierailija
145/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia my ass.

Olisipa tällaisen ihmisen ainoastaan kohdannut! Sen sijaan tällainen ihminen on ollut mukana koko elämän ajan.

Vierailija
146/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja vaikuttaa tosiaan joltain chat rölliltä, joka istuu ruutunsa äärensä kotisohvalla ja yrittää tehdä anablyyshia chat hahmoista.

Aloittaja ei chattaile.

Minäkin ymmärsin, että tuo chat-höpinä tuolla välissä oli joku ihan oma juttunsa - sinäänsä aloitukseen liittymätön.

Vierailija
147/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia my ass.

Olisipa tällaisen ihmisen ainoastaan kohdannut! Sen sijaan tällainen ihminen on ollut mukana koko elämän ajan.

Oh dear! Menitkö sen kanssa naimisiin vai hävisitkö geenilotossa vanhemmaksesi tuollaisen otuksen?

Vierailija
148/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on poikani. Ainainen vinkuja ja kaikki pielessä, koska äiti. Paha äiti.

Vierailija
149/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äxä oli tommoinen.

kaikki oli muiden vika.

hirveä raivo, jos joskus kyseenalaisti, että mitenköhän ne asiat oikeasti tapahtui.

kauheat velat niskassa ja kaikki verot maksamatta.

jätti verovelkansa niin kauan maksamatta, jotta sai ne anteeksi. just.

sitten laittoi kaikki isänsä rahat harrastukseensa.

on jo nekin hävittänyt.

jne.

isä paha. äiti paha. sisko paha. veli paha. 

hän itse.

hyvä.

totta kai.

Vierailija
150/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittele syyllisyydentunteesi vanhempana jossain muualla.

Vierailija
151/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonot sosiaaliset taidot--> ei-kiva ihminen--> narsisti 😄

Huonot sosiaaliset taidot = Asperger

Aspergerkin voi kyllä olla narsisti, ei ne toisiaan pois sulje. Asperger on geneettistä, mutta narsismi käsittääkseni ei periydy. Tunnen lapsesta asti erään myöhemmällä iällä diagnoosit saaneen asperger-narsistin, ja se vasta on kiintoisa kombo ihan niin kuin psykologisessa mielessä. Tyypilliseen asperger-tyyliin hänellä ei ole huonot sosiaaliset taidot jos hän niitä tahtoo käyttää, vaan hän vain viihtyy yksikseen ja on erityiskiinnostuksenkohteita ja lapsena oli enemmän impulsiivinen. Kuitenkin jo tällöin oli tyypillisestä autistista poikkeavia piirteitä: manipuloi ja hallitsi luokassa kahta eri tyttöporukkaa, käänsi takkia kun se itselle sopi ja usutti porukoita toistensa kimppuun. Aikuisuuteen tullessa impulsiivisuus on peittynyt käytöksessä ja meno rauhoittunut. 

Sanoisin itse asiassa, että assinarsisti on "mukavampi narsisti" ainakin tässä tapauksessa, sillä hänellä ei ole tarvetta sosialisoida ja pelata sosiaalisia pelejä ellei se ole äärimmäisen välttämätöntä, vaan tuppaa preferoimaan ylhäistä yksinäisyyttään. Eli hyödyn pitää olla hänelle todella suurta ennen kuin hän vaivautuu. Hänellä on myös jokin pakkomielle iskeä aviossa olevia miehiä, jos ollaan vaikka baarissa niin siellä iskemään tulevat sinkut ei kiinnosta. Ja kyllä, olen tämän henkilön kanssa tekemisissä, vieläpä kavereita.

Vierailija
152/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittele syyllisyydentunteesi vanhempana jossain muualla.

Tämä. Noloa edes huumorilla.

Vierailija
153/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonot sosiaaliset taidot--> ei-kiva ihminen--> narsisti 😄

Huonot sosiaaliset taidot = Asperger

Aspergerkin voi kyllä olla narsisti, ei ne toisiaan pois sulje. Asperger on geneettistä, mutta narsismi käsittääkseni ei periydy. Tunnen lapsesta asti erään myöhemmällä iällä diagnoosit saaneen asperger-narsistin, ja se vasta on kiintoisa kombo ihan niin kuin psykologisessa mielessä. Tyypilliseen asperger-tyyliin hänellä ei ole huonot sosiaaliset taidot jos hän niitä tahtoo käyttää, vaan hän vain viihtyy yksikseen ja on erityiskiinnostuksenkohteita ja lapsena oli enemmän impulsiivinen. Kuitenkin jo tällöin oli tyypillisestä autistista poikkeavia piirteitä: manipuloi ja hallitsi luokassa kahta eri tyttöporukkaa, käänsi takkia kun se itselle sopi ja usutti porukoita toistensa kimppuun. Aikuisuuteen tullessa impulsiivisuus on peittynyt käytöksessä ja meno rauhoittunut. 

Sanoisin itse asiassa, että assinarsisti on "mukavampi narsisti" ainakin tässä tapauksessa, sillä hänellä ei ole tarvetta sosialisoida ja pelata sosiaalisia pelejä ellei se ole äärimmäisen välttämätöntä, vaan tuppaa preferoimaan ylhäistä yksinäisyyttään. Eli hyödyn pitää olla hänelle todella suurta ennen kuin hän vaivautuu. Hänellä on myös jokin pakkomielle iskeä aviossa olevia miehiä, jos ollaan vaikka baarissa niin siellä iskemään tulevat sinkut ei kiinnosta. Ja kyllä, olen tämän henkilön kanssa tekemisissä, vieläpä kavereita.

Voi olla - ainakin piirteinen. Sen verran kuitenkin tiedän, että diagnosointiprosessissa poissuljetaan persoonallisuushäiriöt - koska osittain nämä ovat päällekkäisiä oireita. Toiset vain psyykkisiä, toiset neurologian puolelta kumpuavia.

Itsekkäitä assit kyllä ovat. Todella. Äh.

Vierailija
154/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin tietämäni narsisti on myös asperger, joten se siitä teoriasta. Käyttää aspergeriaan hyväksi eli etsii sillä kusipäisyydelleen hyväksyntää ja onnistuukin. Osaa herättää ihmisissä säälin "kömpelyydellään". Oikeasti on peto. Ja kyllä kummatkin diagnoosit on olemassa.

Vierailija
155/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjissä ja poliitikoissa suurin osa narsisteja. Mikä saa ihmisen hamuamaan valtaa toisen yli? Mikä kiihottaa johtajuudessa ja muiden alistamisessa?

Narsismi.

Eli jos naapurin Riitalla on kampaamo, hän on narsisti? Koska yrittäjä=narsisti?

Vierailija
156/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin tietämäni narsisti on myös asperger, joten se siitä teoriasta. Käyttää aspergeriaan hyväksi eli etsii sillä kusipäisyydelleen hyväksyntää ja onnistuukin. Osaa herättää ihmisissä säälin "kömpelyydellään". Oikeasti on peto. Ja kyllä kummatkin diagnoosit on olemassa.

Mistä tiedät että hänellä on diagnoosi? Joku tuttavan tuttava kertoi?

Vierailija
157/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että hänellä on diagnoosi? Joku tuttavan tuttava kertoi?

Minä kaipaan kyllä melkein todistusaineistoa tälle kaksoisdiagnoosille. En usko hetkeäkään.

Vierailija
158/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö!

Vierailija
159/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö!

Miksei voisi olla kahta tällaista diagnoosia?

Vierailija
160/167 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö!

Miksei voisi olla kahta tällaista diagnoosia?

Koska ne tietyllä tasolla kumoavat toisensa, kuten yllä on esitetty. Aspergerin ”narsismi” ei ole narsismis joka esiintyy persoonallisuushäiriössä. Näitä ei duagnosoida samanaikaisesti.