Sinä keski-ikäinen. Kestätkö vanhempiasi?
Kestätkö omia vanhempiasi vai koetko heidän seuran rasittavaksi suurimman osan ajasta.
Kommentit (9)
Olen alkanut taas kestää ja ymmärtää heitä. Tosin hekin tolkkuuntuivat, kun pääsin töihin ja naimisiin.
Oikein hyvin "kestän". Pidän vanhemmistani, pidän appivanhemmistanikin.
Parikymppisenä heitä oli vaikeampi sietää ja silloin tulikin kyläiltyä harvemmin.
Joo mutta en saa näyttää tunteitani edelleenkään.
Oikein hyvin. Minun äitini on ihana ja viisas vanhus.
Mulla on (onneksi) vaan äiti, johon pidän yhteyttä. Kestän häntä suurimman osan ajasta, yli keittää siinä vaiheessa kun alkaa pyytämättä neuvomaan 40+ ikäistä lastaan.
Arvostelun aiheena mm. kesken jätetty korkeakoulu (olen silti hommissa, joihin virallisesti vaadittaisiin em. korkeakoulututkinto ja tuosta on aikaa n. 20 vuotta), ero eksästäni, nykyisen avopuolisoni "valinta" (ei omanikäinen, ei kantasuomalainen).
Äiti on lisäksi semmoinen että se puhuu_jatkuvalla_syötöllä. Eikä yleensä edes asiaa. Jos ollaan autossa, saattaa selostaa kaikkea mitä tulee vastaan tyyliin "kato tuolla on lehmä, kato miten kiva koivu, tuolla on punainen auto, huomaatko nyt tuon pyöräilijän, kato asfaltti". Rasittavaa? Totta mooses. Mutta olen oppinut kuuntelemaan vain selektiivisesti.
Kestän hyvinkin. Kohtelevat minua aikuisena, itsenäisenä ihmisenä ja eivät ole vielä höperöitä, joten voimme olla ja keskustella tasavertaisesti. Kun olin nuorempi aikuinen, oli heidän asenne minua kohtaan vielä sellainen, että olin mitään ymmärtämätön lapsukainen. Vaikka olin silloinkin pääasiallisesti ihan järkevästi käyttäytyvä nuori nainen.
Omat vanhemmat kuolleet jo aikaa sitten mutta tuo 79v anoppi on todellinen paise p:ssä
Tänään viimeksi soitti ja natisi: minä ole tässä lähdössä kauppaan... huippaa niin hirveästi mutta kyllä mä varmaan pääsen taksilla.... Vink vink - voisitko hakea, viedä ja tuoda kotiin, kantaa kassit jne.
Kitisi vielä kun emme pyytäneet häntä juhannusaattona meille (tulee meille läheisiä ystäviä) iltaa pilaamaan.... Lupasin sitten että voi tulla lauantaina
Uppia